kan een ponyhoofd zo snel groeien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

kan een ponyhoofd zo snel groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 20:11

Ik heb jamaica denk ik 3 weken geleden ofzo voor het laatst het hoofdstel in gedaan. Toen ik het hoofdstel vandaag indeed vond ik dat het bit toch wel erg in de mondhoeken trok, hierdoor stond ze ook steeds met haar mond open.
Dus hoofdstel aan beide kanten 1 gaatje langer gezet, en toen lag ie gewoon goed, en stond ze met een gesloten mond.
Kan een hoofd zo snel groeien? Of heeft ie de vorige keer dan waarschijnlijk al te strak gezeten?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:27

Dat lijkt mij erg sterk. Maar niet onmogelijk. Het kan zijn dat hij vorige keer iets aan de strakke kant zat en nu echt te stak. Ik weet het anders ook niet.
Maar Dennis is ook in 1 zomer uit zijn pony halster gegroeit. Nu heeft hij volgens mij een Cob(waar wel pony op stond). Dan denk je een shet te hebben *LOL* *LOL* *LOL* .

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:45

wow heeft dennis cob???wowie Lachen
wow man... een pony die ik ken van 1.45 heeft pony haha Haha!
het kan idd stef, maar misschien zat ie de vorige keer al ietsjes aan de strakke kant. heb je wat aan het halster gemerkt?

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:02

ik heb kvika d´r hoofdstel en halster in de winter altijd twee gaten groter.

dat komt door de wintervacht stef.

echt waar en van de zomer als alles er weer af is nou dan moeten er weer twee gaten af Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 21:09

jah maar kviek, een wintervacht kweekt ze niet in de laatste 3 weken, die had ze al.
aan het halster heb ik niks gemerkt, maar die zit zowiezo redelijk ruim

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:11

Is het leer van je hoofdstel niet gekrompen?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:18

Ja, Dennis heeft een verstelbaar Cob halster. Wel op zijn kleinst hoor.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:18

'k heb ook eens een keer zoiets aan de hand gehad; en maar afvragen wat er toch gebeurd kon zijn Verward
Bleek dat m'n hoofdstel door de lange koude winter zo stug was geworden, dat het niet meer precies aansloot achter de oren.
Er ontstond dus een soort ruimte tussen hoofd en hoofdstel, maar dat zag ik niet omdat er een pluk manen overheen zat.
De volgende keer heb ik m'n hoofdstel eerst bij de kachel gehangen, en toen paste het weer op de oude stand.
Misschien bij jou ook zoiets ???

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:54

bij ons is er een halster een nacht buiten blijven liggen en met die vrieskou was het dus ook wel serieus gekrompen }> , maar even op de verwarming en dat was opgelost, enfin ja, daar zal het bij jouw wel niet aan liggen zeker, denk eerder zoals de anderen het zeggen Lachen

cya!
Aglaranna

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 12:58

In 3 weken kan een hoofd niet zo snel groeien, het heeft waarsch. daarvoor al te strak gezeten. Ze zal nog wel groeien in hoofd, maar niet zo snel.
Tjo had vorig jaar nog een cob maatje van alles (halster hoofdstel) maar dat zit nu allemaal te krap (nee komt niet door de wintervacht). Gelukkig had ik dr westernhoofdstel te groot gekocht en dat past nu goed.
Ook je bitmaat goed in de gaten houden. Ik moet komende zomer grotere bitten kopen want ze worden nu wat klein. Dr hoofd gaat vooral de breedte in nu.
Viv