Is dit te duur en wat is wijsheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zorgzaam
Berichten: 193
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Gelderland

Is dit te duur en wat is wijsheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 10:45

Ik weet er zijn al topics geweest over kosten van een pony verhuren, maar omdat ik nogal een onzeker type ben wil ik jullie toch effe het volgende voorleggen:

Uit mijn 1e pony heb ik een veulentje gefokt dat ik heb aangehouden.
Omdat ik er zelf niet op kan rijden, heb ik een meisje gevonden die haar wil huren.

Haar ouders betalen hiervoor 90,- euro in de maand.

Daarvoor heeft ze:
Elke dag de pony tot haar beschikking
De pony heeft het hele jaar hoefijzers (in de zomer met stiftgaten voor wedstrijden) zodat ze ook buitenritjes kan maken.
Bij slecht weer breng ik haar naar een binnenbak zodat ze toch kan rijden.
Ik ben altijd in de buurt om een oogje in het zeil te houden als ze gaat rijden, want de pony wil nog weleens andere plannen hebben dan dat de bedoeling is, en ik wil ze niet alleen laten “modderen”.
Verder geef ik haar 3 x per week een half uurtje les.
Ze rijden sinds dit jaar wedstrijdjes en daar breng ik haar naartoe omdat de ouders daar de mogelijkheid niet voor hebben (kosten startkaart was voor hun rekening)
Mocht ze een dagje niet kunnen, dan doe ik de verzorging zelf.
Dierenartskosten zijn voor mijn rekening.
De pony staat bij mij aan huis, dus je hebt niet te maken met pensionkosten.
Nu gaat het met de wedstrijden hardstikke goed, en mag ze naar de L.
Ik zou liever hebben dat ze bij mijn instructrice gaat lessen want die kan dingen veel beter overbrengen dan ik, maar haar ouders hebben het financieel niet zo breed.
Dus wat is wijsheid.
Haar om de week bij haar laten lessen en het dan zelf betalen?
Vinden jullie 90,- euro in de maand veel om een pony te huren?????????????


Zorgzaam
Berichten: 193
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 16:54

Bedankt voor jullie reacties *LOL*
Ik ga morgen met haar moeder praten om te kijken of ze 2x per maand bij mijn instuctrice mag gaan lessen.
Kan ik nog effe een nachtje slapen over hoe ik het moet brengen Tong uitsteken


Zorgzaam
Berichten: 193
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 17:06

ellenlouise schreef:
Hmm 't is dat ik al groot ben Knipoog anders zou ik zeker een pony bij jou huren!!

Ik zou haar om de week bij laten lessen en dan kun je altijd nog verder kijken. Als jij die lessen helemaal voor haar zou betalen wordt het wel een beetje te gek eigenlijk.

Wat Cassidy zegt is waar, dat meisje heeft veel profijt van de lessen. Aan de andere kant wordt jouw pony er natuurlijk ook beter van!

Verder hangt het er ook helemaal vanaf wat jij met je pony wilt, hoe goed de relatie tussen jou en het meisje + ouders is en hoelang ze er nog op kan rijden natuurlijk.


Ze kan nog een hele poos vooruit met de pony en ze hoeft absoluut niet bang te zijn dat ik hem verkoop.
Ben zelf ook gek op de pony ook-al kan ik er niet op rijden.
Verder zat ze hiervoor op iets wat een manege moest voorstellen, waar de pony's in de stront stonden, ze betaalde toen 45,- euro in de maand en dan moest ze hem delen met iemand anders.
Dus ze is er bij mij qua mogelijkheden dik op vooruit gegaan.
Alleen ik heb geen zakelijke instelling, dus lang leve bokt, waar je nog eens wat kan vragen OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers