Transport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beitsche
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-04-04

Transport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 14:45

Hallo,

Ik ga voor 9 weken op stage naar België en ik wil heel graag mijn paard meenemen.
Het is een reis van ongeveer 6 uren.
Nu heb ik twee vragen.

Zouden jullie je paard wel meenemen en waarom wel of niet?

En weet iemand een (betrouwbaar) adres die misschien wel voor mij zou willen rijden?

[edit]Hoofdletters uit titel verwijderd
Oscar[/edit]

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:08


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:14

heey ik zag je adv. net ook op marktplaats staan, jij bent * toch?

ik zou je paard niet meenemen. je hebt idd verschillende "paardentaxi's", maar dan komt je paard met andere paarden in een vrachtwagen te staan en de kans op blessures in groot volgens mij.
{edit Sugarmiss: naam ivm privacy verwijderd}

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:10

Gewoon een kennis die wel met een trailer kan rijden vragen of ie je wil brengen/halen evt. tegen vergoeding/benzinegeld. Ik nam hem gewoon mee hoor. Van waar naar waar moet ie?

beitsche
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 18:42

Hallo,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb inderdaad ook een advertentie op marktplaats staan.
En ik heb hem ook op nog veel meer forums.
Op deze manier kan ik erachter komen of ik haar nu wel of niet mee wil nemen en wat anderen er van vinden.
Ze moet van Friesland naar Luik (shuinonder Luik)
Het is ongeveer 400 km en we doen er ongeveer 6 uur over.
Met stops langer. Maar bedankt voor de reacties

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:54

Als je hem wel mee wilt nemen, zou ik in ieder geval een aantal stops plannen (op de 150 km ofzo) waar je paard er ook even uit kan. Ga iig niet op tijd rijden, neem er lekker de hele dag voor.

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:14

Huh??? Hoe denk je dat die internationale springpaarden op transport gaan? 6 uur is een eitje hoor. Om de 150 km stoppen?? die is mal, gewoon in 1x doorkarren, dan is het "leed" ook zo geleden en kan ie lekker de Belgische wei in. Hooinetje voor onderweg en gaan met die banaan. Probeer wel file te vermijden, dat is voor jezelf en het paard niet prettig rijden.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:28

*huh* onderweg stops en hem eruit halen???

Wij importeren paarden uit Oostenrijk en rijden altijd 18 uur aan één stuk door, nooit iets aan het handje hoor, kunnen ze best tegen.

We rijden overigens met een gewone 2 paards trailer en stoppen alleen om te tanken en checken dan de paarden.

flink veel hooi erin en af en toe kijken of ze willen drinken (willen ze bijna nooit)

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:00

missnynke schreef:
ik zou je paard niet meenemen. je hebt idd verschillende "paardentaxi's", maar dan komt je paard met andere paarden in een vrachtwagen te staan en de kans op blessures in groot volgens mij.


Dit is sterk afhankelijk van de paardentaxi, wij vervoeren max. 2 paarden met onze trailer. Wij vervoeren ook geen 2 paarden van verschillende eigenaren, behalve als ze elkaar kennen en samen op pad willen.

Ook houden wij rekening met de wensen van de eigenaren, wel stoppen of niet stoppen, na 2.5 uur moet de chauffeur verplicht een pauze houden.
Natuurlijk is er een goedkopere oplossing, bij ons ook maar dan gaan de paarden inderdaad mee in een grote vrachtauto met vreemde paarden of je laat kennissen rijden. Zo zie je maar keuze genoeg.