Wat te doen voor afwisseling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crista

Berichten: 3026
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Wat te doen voor afwisseling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 14:13

hallo,

ik heb nou sinds begin januari een paardje en vind het echt helemaal geweldig!!!
maar verveel me een beetje met haar......
ik rijd 1 keer per week in de les
ga regelmatig met haar naar buiten en rij verder in de bak regelmatig zonder zadel en erg inspannend dressur, ze wordt af en toe gelongeerd of losgegooid....maar verder weet ik nix!!!

Ze mag niet springen i.v.m een oude blessure.....maar wat zou ik dan nog meer kunnen doen??

ik wil best een beetje "spelen" met haar als ze in de bak los loopt maar dat durf ik eigenlijk niet meer....dus da's ook geen optie....

Ze heeft me een maandje geleden ongeveer toen ze een keer los in de bak liep getrap.....waarschijnlijk niet met opzet maar ben daar toch heel erg van geschrokken en vind het nu een beetje eng om bij haar in de bak te lopen als ze los loopt....

verder vertrouw ik haar echt 100% op stal enzo en als je d'r vast heb doe (en durf) ik alles met d'r

Wie weet wat ik nog meer met haar kan doen of weet hoe ik van mijn angst af kan komen??

groetjes Crista

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:44

Ik weet nog dat ik vroeger, toen ik nog engels reed, 3 weken een paardje heb gereden voor mensen die met vakantie gingen. Dat paard hadden ze voor de dressuur, hij werd met een veel te strak elastiek omlaag getrokken Scheve mond en ze moesten en zouden er dressuur wedstrijden mee gaan rijden... Ik moest hem die drie weken dus ook met elastiek rijden en mocht niet naar buiten (dat vond hij eng... NOT!!!). Ik vond het allemaal erg zielig. Verward op de stal waar het paard stond liep ook een westerruiter, hij was veel bezig met trail. Ik heb toen een paard keer trail met het paard gereden, hekjes open en dicht doen, over balkjes, slalommen, over een vlonder/zeil, tussen twee stoelen staan en een emmer van de ene op de ander stoel zetten (leuk!!!), over een bruggetje/wip enz... Het paard fleurde hier helemaal van op! OK dan! Ook kreeg ik van die man wat oefeningen om de hals los te werken...ik heb het paard die drie weken niet meer met elastiek gereden... Toen de eigenaars terug kwamen van hun vakantie vonden ze dat hun paard zo goed liep en blij was... Haha!

debbie18
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:00

je kan natuurlijk ook gaan informeren hoe je moet freestyle. ik heb daar een cursus voor gevolgd en dat is leuk om te doen je krijgt ook een betere band met je paard daardoor. ik heb allemaal oefeningen geleerd wat ik echt tof vind. als je los gaat werken in de bak dan heeft het paard geen halster om ofzo maar jij hebt een touw in de hand die je naar d'r toe kan gooien om haar te laten lopen. mocht ze dan willen trappen dan werp je dat touw ook naar d'r toe waarvan zij dan schrikt.
suc6 ermee. wie weet heb je er wat aan

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:06

Ik vind eerlijk gezegd dat je al veel aan afwisseling doet.
- inspannende dressuur
- les rijden
- longeren
- buitenrijden
- losgooien.

Maar wat skippy1 zegt lijkt me ook heel leuk om te doen. Zowel voor je paard als voor jou. Ik denk inderdaad dat je paard ervan opvrolijkt en het erg leuk is om te doen als afwisseling.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:46

Je zou ook nog vrijheidsdressuur kunnen doen.. (op commando een compliment laten doen, Spaanse pas leren etc.)
Wat Skippy1 zegt is indd ook een goed idee. Dat is voor jullie allebei leuk.

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:04

idd.. is leuk.. maar kan een gewoon paard wel western rijde? maar als hij dat niet kan dan kun je hem alsnog leren... en dat is ook leuk.. en vrijheidsdressuur is ook leuk Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:20

Trail rijden is o.a. goed voor de gehoorzaamheid van het paard.
Dus een 'gewoon' paard kan net zo goed een westernonderdeel doen.