Ervaringen met PAVO Vital?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Ervaringen met PAVO Vital?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 22:45

Hallo!
De titel zegt het al: ik zoek ervaringen van mensen met Pavo vital. Ik heb een jonge pony op de wei staan, maar ze mag zich wel wat meer ontwikkelen. Voeding lijkt mij daar ook erg belangrijk bij, maar met brok ben ik bang voor hoefbevangenheid. Toen zag ik Pavo vital in de catalogus van divoza staan en dacht "Heeee! Dat is wel wat!" Maar ik wil toch eerst wat ervaringen van bokkers erover horen!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 00:34

Helemaal niemand?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:29

Ik heb mijn pony van de winter Pavo Vital gevoerd.
Maart 2003 had hij bloedarmoede, dat wilde ik niet weer. Dus had ik Pavo FerroMax gekocht. Maar dat at hij niet zo makkelijk, dus ben op zoek gegaan naar nog iets. En dat is Pavo Vital geworden. Dit eet hij iets beter, gelukkig.
Hij heeft geen bloedarmoede gehad. Maar ja, of het verder echt werkt, ik heb geen flauw idee. Er zijn er meer die het voeren op Bokt, sommigen in de winter, maar ook die het in de zomer geven. Het is tenslotte een aanvulling op het gras wordt ook gezegd. Maar mijn pony knapt alleen van het gras al ontzettend op, dat hij het niet echt meer nodig heeft. Misschien dat ik als er weinig gras meer staat het bij ga geven.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:34

Ik heb hele goede ervaringen met supplementen van equistro.
Ik laat eigenlijk altijd eerst bloedprikken als ik denk dat ze echt iets nodig hebben, en dan kijk ik waar de behoefte aan is. Zo waren de rode bloedlichaampjes een keer wat aan de lage kant, ik had laten prikken omdat ie wat futlozer was. Toen heb ik heamolytan gevoerd, en het werkte prima. Voor de rest voerik niks bij. Hij krijgt lucerne en energymix van hartog, waar op zich al een heleboel inzit. Sinds ie op lucerne staat is ie veel voller geworden in zijn spieren.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:50

Ik geef het al een tijdje. Was op zoek naar een totaalsupplement omdat mijn paard gauw te dik werd en ik toch niet wilde dat ze iets te kort kwam door het weinig voeren. Heb er voor gekozen omdat het in bixvorm is, want ik geef nl. ook biotine, en dat is in poedervorm. Sindsdien heeft ze nooit meer last van mok, dus schijnbaar doet het wel wat met haar weerstand.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 09:53

Hee bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik er maar voor ga

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:44

Hm zou ik niet doen als ik jou was. Een goeie weide helpt zowieso al super(en dan bedoel ik dus niet gelijk in een land vol jong gras zetten) en ik denk dat amber ook wel aan een wormspuit toe is, die hebben ze ook de hele winter niet gehad. Marcus en Femke doen het ontzettend goed daarop, en die staan nog maar twee weken in t gras! Die groeien echt met de dag. Bovendien is het vaak asociaal duur die suplementen!! Folkert gebruikte eerst ook wel eens van dat spul, maar daar is ie ook mee opgehouden, want t koste veel te veel en t had maar weinig tot geen resultaat.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 20:51

Hmmja, de prijs kan me niet zoveel schelen van het spul. Ik kom net van haar terug en ik zie gewoon al verschil met vorige week, dus ik was alweer van de pavo afgestapt had ik bedacht Knipoog Ik moet eerder uitkijken dat ze niet teveel gaat groeien! Tenzij t in de hoogte is natuurlijk Haha!
Maar wat navraag doen kan natuurlijk nooit kwaad.
Een wormspuit heeft ze meteen van me gehad, was ook wel weer eens tijd voor ja!

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:53

idd. haha in de hoogte groeien doet ze niet zoveel meer hoor!! Ze is al aardig hoog eigenlijk. t valt alleen niet echt op omdat ze nog zo smal is! maar ze is ook niet breed gebouwd dus echt veel breder krijg je dr ook niet ben k bang. alleen wat dikker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:55

Ik gebruik op het moment pavo-vit, dat is denk ik niet helemaal het zelfde?
Dit krijgt ze op aan rade van de dierenarts voor soepelere spieren.Ik heb wel de dosis moeten halveren want mede daardoor is ze op het moment in topconditie en heeft ze het gepresteerd om laatst op de les bijna een uur te galopperen zonder daarna erg te zweten.Aangezien ze ook nog handelbaar moet zijn heb ik de dosis maar gehalveerd .En nu gaat het beter, maar fit is ze wel en ze ziet er fantastisch uit.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 20:57

Ik was ook al verbaasd over hoe groot ze eigenlijk is, ze heeft het afgelopen half jaar een echte groeispurt gehad lijkt het wel! Vooral in vergelijking met Siki (1.36) is ze best een grote meid!
Ik kan me nog voorstellen hoe maes was toen hij op de eisingaweg kwam, hij was ook best smal en moet je hem nu eens zien! Ik heb dus nog wel goede hoop voor Amber, al zal ze natuurlijk niet megabreed worden, zo is haar bouw gewoon niet.

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:00

nope maar maes was toen ook al veel breder in zn schouders natuurlijk. dat heeft amber absoluut niet idd. ik denk wel dat ze groter is als femke. maar dat zien we op de keuring ook wel, als ze daar straks er goed genoeg voor staat tenminsten. anders mag ze nog een jaartje wachten!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:03

Femke bedoel je?
Volgens mij moet ik nodig eens msn installeren, heb nu adsl Haha! Volgens mij is ze ook groter dan Fem, maar die is al breder dus dat kan ook vertekenen. Ze zijn toch allebei van Alcantara?
Met wie gaan jullie allemaal naar de keuring? Ga je ook bestgaand rijpaard meedoen? En welke dames heb je naar de hengst (vast weer naar Abel Knipoog )
Kortom; doe mij maar een update Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:04

staat trouwens ook in je onderschrift dat t mag.

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:04

wat voor zadel ga je eigenlijk op dr gebruiken, want t westernzadel is veel te groot voor dr bedenk ik me net...

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:08

haha jah idd, ehm ja ik bedoel femke dat is dr volle zus en die lijkt er nu meer op als vorig jaar! VAAG! ehm Bo gaat met Tarlia naar de keuring en misschien Amber dus en Loltje. Die kan wel bestgaand doen en als Amber niet meegaat neem ik Ayco mee, die mag dan ook bestgaand. Word nog een heel geregel, als de hele boel weer op de vrachtwagen moet... Iris en Lolly zijn beide weer naar Abel. Was niet helemaal de bedoeling, maar omdat we twee keer pech hadden mocht ik 1tje gratis laten dekken Lachen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:08

haha dat bedenk je je helemaal niet net pas hihi, dat had je al tegen wietse gezegd! ik heb een prachtig zadel op het oog... blijft nog even een verrassing! wel lief dat je zo bezorgd om haar bent, maar ze is echt in goede handen Lachen

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:10

jah net een paar dagen geleden Knipoog Ze heeft trwns als veulen al eens een zadeltje enzo opgehad, kon dr allemaal niks schelen. Dekens enzo ook niet, en ze kon heel erg goed ho en stap enzo. (men ik mis dr echt!)

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:12

Jolly en Vedor zijn trwns ook verkocht gister.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:12

Ja, ze gaat erg goed, al een dekje met singeltje gedaan, geeft geen kik.
Hee maar met wie gaan jullie naar de keuring en ehm zie hier ergens boven?

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:14

???? vat m ff niet

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:16

ehm... ik snap er ook even geen snars meer van???!!!
ik ga alles nog eens even aandachtig lezen. Stond het zoonet ook al in deze volgorde? En nee, ik heb geen drank op Haha!

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:18

weet t ook ff niet meer maar alles staat er wel in geloof ik. komt door al die vensters. is msn toch makkelijker :p

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:19

Of we met Amber gaan ligt er even aan hoe ze zich ontwikkelt en wat Wietse wil. Leuk volgend jaar 2 veulentjes! Ik had int onderschrift van Miran al iets gelezen. Waar zijn ze heen verkocht? Leuk dat je met Ayco voor bestgaand gaat, waarom niet met Maes of Lol?

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:23

Maes heb ik vorig jaar al gedaan(bovendien heeft die alleen een duits papier want die heb ik niet over laten schrijven, en kan dus niet in de keuringsring) en lolly staat hier boven al die gaat ook! En amber moet dan met ons mee dus... zal dit jaar wel worden ivm chippen enzo. het stamboek moet trwns ook via mij, want ze staat officieel op mijn naam... Jol en vedo staan nu op kuikhorne.