waarom haflinger??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

waarom haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 15:47

heej
ik had een vraag..
wat ik heel vaak zie bij mensen op bokt, en op andere sites, en van mezelf, dat veel mensen een haflinger hebben, terwijl ik altijd hoor dat ze zo koppig zijn, ik denk dat ik wel weet waarom jullie dat doen:
Ze zijn koppig, dat is leuk
Ze zijn zoooo mooi (manen kleur etc)

maar ik wil het nog een keer van jullie horen.
Ik heb namelijk een New Forest en dat is een scheet van een pony (D-pony) Haha!

Groetjes Aniek.

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:54

Niekoezz schreef:
heej
ik had een vraag..
wat ik heel vaak zie bij mensen op bokt, en op andere sites, en van mezelf, dat veel mensen een haflinger hebben, terwijl ik altijd hoor dat ze zo koppig zijn, ik denk dat ik wel weet waarom jullie dat doen:
Ze zijn koppig, dat is leuk
Ze zijn zoooo mooi (manen kleur etc)

maar ik wil het nog een keer van jullie horen.
Ik heb namelijk een New Forest en dat is een scheet van een pony (D-pony) Haha!

Groetjes Aniek.


Ik snap niet goed wat je wel bedoeld met je nieuw topic???
Geef anders eens wat meer uitleg als je kan.

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 15:57

Ik bedoel maar zo te zeggen, wat is er zo leuk aan een haflinger??
want de meeste mensen (op sites bv) hebben een haflinger, terwijl iedereen zegt dat ze altijd zo koppig zijn, en vooral heeeeel sterK!!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:04

ze zijn ook heel leif zodra je ze eenmaal doorhebt, en ik vind dat koppige er juist leuk aan, tenminste een beetje een eigen mening.
in eerste instantie was ik niet op zoek naar een haf, wou een iets grotere(mijn paardje is een halve haf), maarja toen ik hem zag was ik verkocht...

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:06

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat de meeste een haflinger hebben, maar volgens mij hebben de meeste een KWPN Cool

Maar goed als het zo is, haflingers zijn gewoon onwijs gaaf!!
Iedereen denkt bij haflingers en fjorden altijd aan sterk en drammerig
Niet allemaal zijn ze dat!
En ja ze kunnen sterk zijn, maar ze hebben ook genoeg positieve kanten!!!
Mijn vbraag is bij deze dan, waarom altijd zo negatief over haflingers?
Er zijn ook genoeg KWPN erd die sterk en drammerig zijn!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:53

Ik wilde een Haf omdat ik ze mooi vind en die lange manen enz. vond ik geweldig.

Zou alleen nooit meer een Haf kopen als ik Stan niet meer heb.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:05

Wrom zou je nooit meer dan een Haf kopen Quellian?

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:07

dat koppige vind ik juist leuk! een paard met een eigen karakter vind ik leuker als een paard dat reageert als een robot (lees: precies zoals sommige eigenaren willen).

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:08

Leetje schreef:
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat de meeste een haflinger hebben, maar volgens mij hebben de meeste een KWPN Cool

Maar goed als het zo is, haflingers zijn gewoon onwijs gaaf!!
Iedereen denkt bij haflingers en fjorden altijd aan sterk en drammerig
Niet allemaal zijn ze dat!
En ja ze kunnen sterk zijn, maar ze hebben ook genoeg positieve kanten!!!
Mijn vbraag is bij deze dan, waarom altijd zo negatief over haflingers?
Er zijn ook genoeg KWPN erd die sterk en drammerig zijn!


alle paarden zijn sterk Knipoog als ze willen zijn zelfs de kleinste paardjes sterker dan jou. en idd er zijn ook genoeg andere paarden die drammerig zijn. ik vind de haflinger ook heel leuk

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:10

ik heb een Noriker, ook Oostenrijks, een maatje groter dan een Haflinger en ietsje sterker Schijnheilig en minstens zo eigenwijs........

waarom.....tja, dat vraag ik me ook wel eens af, ik ben ervoor gevallen *LOL*

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:25

foetsie schreef:
Wrom zou je nooit meer dan een Haf kopen Quellian?


Heb ik in al veel topics gezet, is niet mijn type pony (wat niet wegneemt dat Stan absoluut mijn lekkere jochie is). Bloos! Maar de mijne is gewoon echt een h*fter

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:41

ik ben bij een haflinger gekomen nadat ik een x newforest had met te veel temperament naar mijn zin,ik wil niet dat ik perse iedere dag mijn pony moet laten werken om hem ''handelbaar'' te houden zeg maar.en van paarden houd ik helemaal niet van.

ik heb toen een 8 maanden op een haflinger gereden van iemand die zwanger was en die haflinger had ruim een jaar niets gedaan,de tweede dag ben ik gaan buitenrijden met hem en zijn temperament beviel mij enorm.ik ben veilig teruggekomen toen en dat zei mij genoeg.

ik vind ze er al schitterend uitzien, ze zijn betaalbaar,robuust,ponykarakter en ponyhoogte en je kan ze met gemak een week stilzetten.en ...koppig/eigenwijs? ik heb ze nog nooit meegemaakt.

zou ben ik bij een haflinger gekomen.

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:46

Ik heb als kind vaak op haflingers gereden en ben er toen gewoon voor gevallen. Ik vind ze echt prachtig en idd, dat koppige vind ik juist leuk... beetje karakter tonen.
En ze zijn niet alleen maar sterk en koppig... mijn haflinger is erg betrouwbaar, lief, kalm, sterk (dan bedoel ik gezond...) en gewoon geweldig!

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:47

Ik heb mijn haflinger, omdat hij te koop stond bij de manege, en ik hem leasde!
Ik vind haflingers leuk maar het gaat meer om karakter dan om uiterlijk!
Ook al was het gen haflinger had ik hem nog gehad den kik

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:55

Mijn eerste verzorgpaardje was een haflinger.... hele leuke pony's met een eigenzinnig karakter/lomp/eigenwijs/speels/lief/ tja wat zal ik nog meer verzinnen. Ik heb 3 jaar vreselijke lol met hem gehad. Ik rij nu een Kwpn-er die is eigenzinnig karakter/lomp/eigenwijs/speels/lief dus net een haflinger dus.... alleen iets groter en wel vriendelijker dan die haf.... eerlijk is eerlijk.

Hij had beter verslaggever kunnen worden want die wil dus echt alles weten.... leuk hoor.
Ik kan ook veel meer met dit paardje, springen, dressuur, western, buitenritten.... eigenlijk alles en met die haf had ik misschien pech want daar kon ik mee in de western/dressuurles , niet springen en wel naar buiten.

Ja als ik alles op een rijtje zet vind ik ze eigenlijk allebei leuk.

Maar het uiterlijk van een Haf is voor mij nog steeds een plaatje... ik vind ze nog steeds mooi.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:49

Ik wou helemaal geen haf Bloos! Wou eigenlijk niet eens een paard Bloos!

Maar toen ik mijn haf zag was ik verliefd Lovers

En tsja ze zijn sterk en koppig, maar dat was mijn vorige paard ook en dat was een kruising waar helemaal niets van haflinger in zat.
Verder is mijn haf ook erg lief, aanhankelijk, schattig onzeker en erg werklustig.....dan neem ik dat eigenwijze en koppige maar voor lief Haha!
Ze lijkt op haar baasje zegt onze omgeving dus zal er wel mee om moeten kunnen gaan..kan het met mezelf immers ook Knipoog

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:52

ik heb gekozen voor de haflinger omdat ze zo veelzijdig zijn,
je kunt er lekker mee buiten rijden,de mijne is niet gek in zijn hoofd,dus lekker koel,en daar val ik op Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:15

gelukkig is mijn haf niet "koppig en eigenwijs", ze luisterd over het algemeen gewoon netjes, en dat moet iedere haflinger kunnen!
Soms is ze wel een beetje over-enthousiast en let ze niet zo goed op wat ze doet.. sommige mensen noemen het lomp Schijnheilig

Sterk is ze ook wel, dat laat ze soms ook wel merken als ze iets erg leuk vind (zoals buitenrijden) maar ze weet hoe ver ze kan gaan.. uitbreken of onder me vandaan racen zal ze ook gewoon niet doen.

Ik heb mijn haflinger trouwens niet omdat ze een haflinger is, maar omdat ik gewoon gek op haar was (ik verzorgde haar al een tijd toen we haar kochten). ik vind dat Evita een heel prettig karakter heeft, maar ik zou hier na denk ik niet weer een haflinger kopen! de andere haflingers die ik gekend heb waren namelijk geen van allen mijn type paard, ik hou niet zo van dat eigenwijze/brutale.. maar dat is natuurlijk ook een heel groot deel opvoeding.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:30

Omdat ik hou van een paard met een stevige kont en een lekkere nek.
Dan zou je kunnen kiezen voor een shire,tinker,fjord maar toch vond ik een haflinger het mooist.

Dus eigenlijk wou ik alleen een haflinger voor het uiterlijk,
maar nu ik er 1 heb ga ik 100% voor het innerlijk.