probleem met het inlopen van laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

probleem met het inlopen van laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 14:08

okay na erg lang wachten heb ik mijn laarzen eindelijk binnen heb ze nu 2 weken en echt enorm veel km`s er al op afgelegd ...
alleen die dingen willen dus echt niks zakken... heb al vanalles geprobeerd ik vet ze regelmatig in om het leer soepel te maken heb geprobeerd trap te lopen (wat dus echt niet wilde) staand fietsen ... alles...

tsja en nu ?! er komen wel wat plooien in maar die zitten er al vrij lang in... en die worden niet erger ...
iemand nog iedeeën ?! want ik kan zo hoog als ze nu zitten dus echt NIET op het paard komen ... zouden ze misschien te hoog aangemeten zijn ?!
word er echt een beetje tureluurs van wil die dingen graag aan met rijden daar heb ik ze tenslotte voor gekocht en ze hebben me genoeg geld gekost ...

(ze zijn van Petrie en dan de standaard dus rundleer zonder coating)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:20

Je kunt voorlopig er een zooltje in leggen die aan de hiel wat hoger is en dan kom je er iets meer uit en doen ze niet meer zo zeer maar ze horen wel wat in te zakken maar dat gebeurd meestal met rijden

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:22

Ik heb die ook. Ik was in het begin ook bang dat ik ze te hoog had gekocht. Kreeg echt pijn in mijn knieholtes en na het rijden had ik open plekken aan de zijkant van mijn knie.
Nu zitten ze heerlijk, ik wil niet anders meer. Ik ben eerst gewoon een paar keer een flink stuk gaan lopen. Na een paar dagen heb ik een stoel naast mijn paard gezet en ben erop geklommen (beugels wat langer als normaal). Rijden was echt wennen en pijnlijk in het begin. Maar nu (een paar maanden later) zitten ze echt heerlijk.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:31

Ik heb die Petrie's ook gehad. Helaas waren ze bij mij na 3 jaar nog steeds niet echt gezakt... Scheve mond
Ik heb destijds geprobeerd ze wat soepeler te krijgen door ze regelmatig flink in te vetten, dat hielp wel een beetje. En daarnaast veel blijven lopen met de laarzen aan. Succes ermee!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:34

lastig......beetje raar leeer dan ik zou ze trugbrengen....

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:39

Je kunt ook nog bij een schoenmaker walk away kopen dat spuit je aan de binnenkant van de laars en dan worden ze ook wel wat soepeler

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 14:41

dat terug brengen is geen optie mijn laarzen moeten speciaal op maat gemaakt worden omdat mijn rechter been een halve maat langer is dan mijn linker (jaja ik ben briek ik weet het Knipoog ) dus mijn schacht is ook langer... Mijn kuitmaten zijn ook verschillen hier zit ook een maar verschil in....


Maar dat van dat zooltje is wel een goed idee dat kan ik wel eens proberen ... dan alleen onder mijn hak een zooltje toch ?

mijn moeder kwam ook nog met natte kranten erin doen aangezien dat met leren schoenen wel wil werken ... maar ik durf dat niet echt aan met mijn laarzen aangezien ze me nog pijn in mijn beurs doen .. Scheve mond
iemand dit ooit al eens geprobeerd?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:33

2 weken is nog niet echt lang hoor, voor inlopen staat volgens mij echt minstens een maand of nog langer...

als je wilt dat ze snel in zakken kun je ze in plaats van met vet ook met wax insmeren, daar worden ze ook flink soepeler van. en verder nog een tijdje geduld hebben en veel trappen lopen. Dat schijnt te helpen. Ik deed ze toen ik mijn laarzen net had vaak gewoon aan in en om huis, zodat ze wat meer naar mijn voet gingen staan.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 15:41

PriscaZ schreef:
2 weken is nog niet echt lang hoor, voor inlopen staat volgens mij echt minstens een maand of nog langer...

als je wilt dat ze snel in zakken kun je ze in plaats van met vet ook met wax insmeren, daar worden ze ook flink soepeler van. en verder nog een tijdje geduld hebben en veel trappen lopen. Dat schijnt te helpen. Ik deed ze toen ik mijn laarzen net had vaak gewoon aan in en om huis, zodat ze wat meer naar mijn voet gingen staan.



haha wat ik gelopen heb wel heb bijna de hele stad door gewandeld...
maar ik zal vanavond eens even proberen of ik er mee kan rijden ... iemand zal me dan wel een voetje moeten geven maar goed ...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:57

Die eerste keren ben ik erop gegaan via een verhoogd stoepje... Zelfs simpel mijn onderbeen naar achteren leggen voor een hoek of om aan te galoperen ging moeilijk... Het enige wat werkt is lopen en rijden. Aanhebben. Als ze echt te strak gemaakt zijn is het natuurlijk wat anders, maar ik denk niet dat je dat nu al kan weten, je komt er tenslotte wel in...

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 16:03

te strak zij ze gelukkig niet... ze zijn op maat gemaat dus wat dat betreft horen ze goed te zitten ach ik zie wel of ik er vanavond op kom dat rijden zal wel beroerd gaan maar zal ze toch een keer aan moeten hebben met rijden...

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:26

Veel dragen is idd de beste oplossing. De beugel een aantal gaten langer met opstijgen wil wel helpen... Haha!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:27

Sterker nog, een tijdje rijden met een gaatje langer Knipoog

2 weken lijkt mij ook nog te kort. Mijn Petries hebben me ongeveer 4 weken pijn bezorgd...

Succes hoor!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:31

je heb je laarzen nu 2 weken dat duurt nog wel even voordat ze gaan zakken.
veel lopen en vooral ermee gaan rijden dan zaken ze erg snel in.
en ook trappen lopen maar dat heb ik niet gedaan.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:31

Nieuwe laarzen is altijd pijn lijden. Ik heb die dingen ook vaak bijna door de stal geflikkerd als ik weer met open plekken in mijn knieholtes van mijn paard af kwam. Maar als ze dan weer eenmaal goed zitten weet je weer waar je het voor gedaan hebt.

Dus nog even doorzetten, twee weken is denk ik nog wat te kort om al helemaal in te zakken. Succes ermee!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:53

haha had ik ff geluk bij mij hebben ze npooit super pijn gedaan. heb er elek dag meegelopen een paar uur lang en toen wezen rijden. kon alleen eerts er niet mee fietsen en traplopen. mara Jo gewoon stug doorlopen!!!!!!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:13

Dit is echt heel erg herkenbaar voor mij! Ik heb dezelfde laarzen. Ik heb ze in augustus voor mijn verjaardag gekregen en ik heb ze nog steeds niet ingelopen! Echt ik schaam mij diep.... Ík rijd maar 2 keer in de week en dan heb ik zin om lekker te rijden en met die laarzen aan kon ik amper drijven. Ik heb me na het lezen van je topic meteen weer voorgenomen om vanavond nog te beginnen met trappen lopen etc. Ik ga denk ik ook maar zo'n inlegzooltje kopen. Nou succes he? Ik weet wat je voelt!! Hi hi....

Sanniej
Berichten: 37
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:19

Dat had ik ook maar ik had andere laarzen.. ik plakte altijd pleisters op de plekken in mijn knieholtes en na een tijdje was het drukken ook weg..

xx san