Welke hoefschoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke hoefschoen heb je gekozen en waarom?

Old Macs, omdat...
6 (12%)
Marquis, omdat...
8 (16%)
Smit-Rijssen, omdat...
13 (26%)
Easy Boot, omdat....
11 (22%)
Anders, nl....., omdat.....
12 (24%)

Totaal aantal stemmen: 50


pmarena

Berichten: 48133
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:17

WEER iemand met problemen met de Marquis...... ik vind het echt opvallend , die mensen die die schoentjes verkopen hebben nogal wat klachten af te handelen zeg... Ach gut

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:56

Het is en ouder topic ik weet het, maar even over het aan en uittrekken van S-R schoenen en het riempje erboven. Bij COnnor zijn ze gister in Rijssen aangemeten en ik krijg er zowiezo een paar zonder riempje erboven omdat bij Connor met dat haar van hem het totaal geen zin heeft omdat vast te maken. Als het goed is zouden ze dan gewoon moeten blijven zitten.

En wat betreft uit en aan trekken, ik krijg een extra flap en rand aan de achterzijde van de schonen, zodat ik ze met weinig kracht in mijn handen toch kan aan en uittrekken. Zeker omdat je met aantrekken aan de achterkant, je door dat haar moeilijk kunt zien of ze goed zitten.

Connor liep op een paar van hem zo weg alsof hij nooit anders had gedaan en zijn passen waren nog ruimer dan normaal. Nu nog even 3 weken wachten en dan lekker weer met de kar op stap.

O ja de reden voor hoefschoenen is dat COnnor altijd binnen 3 weken zijn ijzers uittrapt met het menemen van een stuk hoef. Waardoor je paard weer een tijdje geen ijzers onder kan hebben. Op asfalt slijten zijn hoeven te snel waardoor je na een kilometer al vierkante klompjes onder je paard hebt zitten.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:18

pmarena schreef:
Bij Rena worden zaterdag Smitjes aangemeten.... ik hoop dat ze goed gaan bevallen , ik zie wel op tegen de verhalen van het lastige aan- en uit trekken alleen Scheve mond

Maar hoe mooi de Boa's ook zijn ,ze zijn ook gewoonweg weer te breed voor die smalle voetjes , helaas.

Ik heb ze nu dus te koop staan.


Jaaahhh toch maar overstag gegaan?
Joh dat ana en uittrekken valt wel mee, teen in de schoen en over de ballen schuiven en als je mazzel hebt werkt je paard ook nog ff mee door hem aan te stampen.
Uittrekken doe ik dm van die lip aan de achterkant, gesp los en hopla zo uit.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:20

karuna schreef:
Het is en ouder topic ik weet het, maar even over het aan en uittrekken van S-R schoenen en het riempje erboven. Bij COnnor zijn ze gister in Rijssen aangemeten en ik krijg er zowiezo een paar zonder riempje erboven omdat bij Connor met dat haar van hem het totaal geen zin heeft omdat vast te maken. Als het goed is zouden ze dan gewoon moeten blijven zitten.

En wat betreft uit en aan trekken, ik krijg een extra flap en rand aan de achterzijde van de schonen, zodat ik ze met weinig kracht in mijn handen toch kan aan en uittrekken. Zeker omdat je met aantrekken aan de achterkant, je door dat haar moeilijk kunt zien of ze goed zitten.


Kijk das goed nieuws, sloop ik meteen die riemen eraf want ik vindt het ondingen!
En die flap aan de achterkant heb ik ook en is reuze handig met aan en uittrekken...
Succes met je schoenen!

pmarena

Berichten: 48133
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:57

Vippie schreef:

Jaaahhh toch maar overstag gegaan?
Joh dat ana en uittrekken valt wel mee, teen in de schoen en over de ballen schuiven en als je mazzel hebt werkt je paard ook nog ff mee door hem aan te stampen.
Uittrekken doe ik dm van die lip aan de achterkant, gesp los en hopla zo uit.


Ja

Aangezien ik er nu niet voor naar Rijssen hoefde , en ik helaas voor de Boa's ook inserts nodig heb met die smalle pootjes , ga ik eindelijk de Smitjes proberen.

In de hoop dat dat aan- en uittrekken wel meevalt...
en dat ze ook zonder dat enge riempje goed blijven zitten....ik ben benieuwd Lachen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:30

jij krijgt ze denk ik eerder dan ik, alhoewel ik bennatuurlijk dar geweest.

En waar dat riempje voor dient ben ik eigenlijk vergeten. Maar degene die Connor even heeft aangehad waren voorzien van een veter. Wel handiger dan een ketting lijkt me.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:50

Citaat:
Verder hebben ze de meest onnozele oplossingen, zoals het op maat maken van een hoefschoen.. Ik heb gehoord dat er ergens een man zit die een afgiet van de hoef van je paard maakt en op basis daarvan een hoefschoen maakt.. Hoe kan dat nou ooit goed zitten!..
Nou ze zitten perfect! Precies op maat gemaakt!
Onze Haflinger had hele slechte hoeven ( ijzers die er steeds afviellen door de scheuren, heel erg brokkelig, soms echt niet om aan te zien)
Na alles geprobeert te hebben waren die hoefschoenen de laatste oplossing....
De schoenen ZATEN echt perfect. Er is alleen 1 maar.... in de loop der tijd verandert de vorm van de hoef dus dan zit de schoen niet meer goed met als gevolg dat we nu, 1 jaar later, nieuwe schoenen moeten kopen....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 07:30

Citaat:
Verder hebben ze de meest onnozele oplossingen, zoals het op maat maken van een hoefschoen.. Ik heb gehoord dat er ergens een man zit die een afgiet van de hoef van je paard maakt en op basis daarvan een hoefschoen maakt.. Hoe kan dat nou ooit goed zitten!..
Ga nou eens nadenken over wat je nu zegt....
en al nagedacht?
Iedere paardendevoet is anders dus deze schoenen zullen allicht beter passen dan de fabrieksschoentjes van 13 in een dozijn, denk je ook niet?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 07:43

He karuna, smit is ook gewoon hier in dronten geweest om de boel aan te meten Lachen Inmiddels hebben wij ze ook al binnen trouwens. Duurt inderdaad ong 4 weken.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:13

zit er toch wel over na te denken om smitjes te nemen maar (ja daar komt het)
ik heb ze gisteren in het ech gezien en ze vielen zwaar tegen Boos!
ze wegen een ton en de orm is lomp de kettingjes die het riempje op zijn plaats houden gaan kapot het riempje is zwar iritant
dus mijn conclusie: eerst nog maar eens mijn easyboots verbouwen en de smid eens bellen of het niet anders kan

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:39

Heb net smit in rijssen gebeld
Maar hij komt niet meer naar mensen toe zei hij Verward
Hij heft het 2 of 3 keer gedaan maar het was teveel werk
Eigenlijk wil hij helemaal geen paarden bij hem op bezoek dat kost teveel tijd Boos!
Ik moest maar een smid uit den haag laten komen, dat is nog 100km bij mij vandaan dus dat wordt een duur grapje Huilen
Denk dat ik er dan toch maar vanaf zie wat ik toch jammer vindt
Hij wou zelfs geen gips opsturen zodat ik zelf de afdrukken kon maken was te vaak fout gegaan Boos!
Of ik moest maar erst een cursus komen volgen Knipoog

Nee alles zit me tegen Huilen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:47

Die uit den haag daar betaal je gewoon 75 euro voor. Dan wordt alles opgemeten etc.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:29

ja maar als ik maar 2 schoentjes wil is dat 110 en dan nog 75 erbovenop dan is het 185 dus 92,5 per schoen Boos!
beetje duur toch Verward

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:37

Ligt eraan hoe je het bekijkt Lachen Als ik een jaar lang mijn paard laat bekappen en voor laat beslaan ben ik ong 300 euro kwijt. Dus dan zijn die schoenen een stuk goedkoper. ( en ook nog eens beter voor de voetjes Knipoog )

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:42

Maar ik bekap zelf = gratis en ze heeft geen ijzers nodig = ook 0euro
De schoenen zijn ervoor dat er geen steentjes in de hoeven blijven zitten en daardoor de want afbreekt

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:48

Als de witte lijn gezond is heb je daar ook geen last van. Dus als dat goed is heb je helemaal geen schoenen nodig en hoef je dus helemaal geen geld uit te geven Knipoog

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:08

pmarena schreef:
Als Smit nou eens hiernaartoe kon komen ... dan zou ik dat zeker doen !
Kan hij niet eens een leerling aannemen die gewoonweg heel het land doorgaat met wat gereedschapjes ?


In februari heb ik een hoefsmid uit Drenthe (ex. Rotterdammer) gesproken die vertelde dat hij een opleiding bij Smit heeft gehad. In een aantal regios is nu volgens hem een hoefsmid die Smit mag vertegenwoordigen, de maten opneemt en aan Smit doorgeeft.
Volgens hem was dit een idee van Smit zelf omdat Smit anders wilde stoppen met hoefschoenen. Teveel werk etc.

Ik heb even de Smit site gecheckt en het klopt, als je het verhaal over de hoefschoenen helemaal uitbladert kom je 4 hoefsmeden tegen die mogen komen opmeten.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:29

Sorry, had het topic even verder moeten lezen.
Deze opmerking was dus al lang beantwoord.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:00

Ik geloof dat meneer smit met deze houding veel klanten gaat verliezen. Hoe aardig en behulpzaam hij was toen ik vorig jaar nog mn schoenen kocht daar zo'n lompe boer is het nu als ik zo af en toe de verhalen lees.
Als mn smitjes echt kaduuk gaan denk ik nog wel 10x over na voor ik nog een paar bestel. Plaats dan geen advertenties in de bladen, blech....

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:16

Zeg dat wel Vippie
Ik had vannochtend een erg schagie smit aan de lijn die erg kortaf was Boos!
Ben toen van schik weer aan het aanpassen van mijn easyboots begonnen

He Dealer: al gelukt met de dallmers?

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:51

pony25 schreef:
Zeg dat wel Vippie
Ik had vannochtend een erg schagie smit aan de lijn die erg kortaf was Boos!
Ben toen van schik weer aan het aanpassen van mijn easyboots begonnen

He Dealer: al gelukt met de dallmers?


Ontbreekt nog steeds aan tijd.
Bokt kan ik nog volgen omdat een PC op mijn werk op Bokt staat afgesteld en ik af en toe even kijk (en me ermee bemoei Cool ).
Maar omdat ik _altijd_ werk Verdrietig heb ik geen tijd om me met echte dingen bezig te houden.
Ben momenteel een virtuele paardrijder

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:59

pony25 schreef:
De schoenen zijn ervoor dat er geen steentjes in de hoeven blijven zitten en daardoor de want afbreekt

Ik gebruik Old Mac's (naar volle tevredenheid, maar dat terzijde) en ook mij gebeurdt het regelmatig dat er toch een klein steentje in de schoen terecht komt.
In de 3 jaar dat ik ze nu gebruik (hetzelfde paar !!! ) heb ik 2x af moeten stappen omdat Missy duidelijk last had van een steentje in haar schoen.

Misschien dat andere merken 100% 'afsluiten', maar die van mij iig niet. Dus ook met schoenen moet ik kontroleren of er geen steentjes in de hoeven blijven zitten na het rijden. Maar daar hebben ze toch hoevekrabbers voor uitgevonden Haha!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:03

old mac's die zijn goewd!!!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:18

waar hebben jullie die old mac's vandaan?
het gaat over 10tallen steentjes als het er 1 of 2 waren was het niet zo'n probleem geweest

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:30

Ik heb de mijne nog bij Kraemer in Duitsland besteld, maar tegenwoordig zijn ze ook in Nederland te koop.