Rijden met erg warm weer (spanje)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:04

Hé, ik ga ook een trektocht maken in Andalusië!

Maar ik ga van 15 mei tot 22 mei, over twee-en-een-halve week al Haha! Haha! Haha! . Ik heb geboekt bij Time out, de Rhonda-Zahara trektocht.
Heb er ontzettend veel zin in, al zal ik mijn paardebeest erg missen.
Is de 1e x dat ik haar zo lang niet zal zien. Verdrietig

Ik zat te denken aan mijn dunste katoenen rijbroek(en) en een petje op, en een goede zonnebril tegen het stof lijkt me ook prettig. Factor 30 ( Tong uitsteken ) zonnebrandcreme. En misschien is het idd ook wel beter een shirt met mouwtjes ipv een topje. Vooral niet al te donkere kleding lijkt me, dat "brandt" erin.


Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:05

Odessa1 schreef:
Hé, ik ga ook een trektocht maken in Andalusië!

Maar ik ga van 15 mei tot 22 mei, over twee-en-een-halve week al Haha! Haha! Haha! . Ik heb geboekt bij Time out, de Rhonda-Zahara trektocht.
Heb er ontzettend veel zin in, al zal ik mijn paardebeest erg missen.
Is de 1e x dat ik haar zo lang niet zal zien. Verdrietig

Ik zat te denken aan mijn dunste katoenen rijbroek(en) en een petje op, en een goede zonnebril tegen het stof lijkt me ook prettig. Factor 30 ( Tong uitsteken ) zonnebrandcreme. En misschien is het idd ook wel beter een shirt met mouwtjes ipv een topje. Vooral niet al te donkere kleding lijkt me, dat "brandt" erin.


We gaan trouwens met de auto, en zijn dan in totaal drie weken weg.


Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:21

Myke schreef:
Vorig jaar ook geweest in begin juni. De moeite waard, wij hebben het stationaire programma gedraaid. Maar ik raad je idd aan een aantal rijbroeken mee te nemen, als je kan met leren zit (tegen doorrijden). Petje en ook een sjaaltje die je om je nek kan knopen (tegen verbranding achter op je nek en schouderpartij!). Smeer je goed in, drink veel water. Het is handig een bidon mee te nemen in een houdertje die je aan je zadel kan bevestigen (vergeet het touwtje niet). Een heuptasje is een goed idee. Zorg voor een katoene of in elk geval dun iets met lange mouwen dat je snel kan omslaan en om je middel kan binden (tegen de zon). Chaps zou ik zeker dragen. Zonnebril tegen je ogen.
Oh.. heel belangrijk: uierzalf en helende creme tegen het doorrijden. Onze zadels waren niet zo heel erg fijn. Ik raad je aan diverse zadels te proberen. Je gaat de eerste dag nog niet op trektocht geloof ik. Als iets al niet lekker zit of het zadel zit te hard, ook aangeven. Zadelpijn is niet erg fijn, spreek uit ervaring. Vraag anders om een bontje... Als je naar Rancho la Paz gaat (schitterend en leuke geweldige paardjes), een dikke knuffel aan Gorreon Knipoog

Heel veel plezier!! En zorg voor stevige schoenen met een goed profiel. Je zal ook nog redelijk vaak moeten afstijgen en stukken (soms uur) moeten lopen (naar boven of beneden). Laarzen raad ik je af!


Daar gaan wij naartoe Haha! Nu heb ik er nog meer zin in!!! Het is toch een afwachten waar je terechtkomt, maar nu weet ik dat ik me dus geen zorgen hoef te maken Haha! Zijn het alleen klein formaat paardjes dat ze hebben of ook wel grotere ( mijn man is nl. 1.85 en ong. 90 kilo)?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Trendiction, YandexBot en 97 bezoekers