Hoeveel denken jullie dat ze waard is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Hoeveel denken jullie dat ze waard is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 12:58

Ik weet niet zoveel van de prijzen van paarden, en ik vroeg me af hoeveel jullie Rinkja in waarde schatten.

Ze staat ingeschreven bij het fjordenstamboek, en heeft een leuk papier. (Drageset x Tunfeld)
Rink is een vrij slank gebouwde fjord, dus meer richting dressuur ipv het ouderwetse trekpaard.

Ze is nu 7 jaar, en 1,40 hoog, een redelijk klein fjordje dus.
Haar karakter is heel lief, ze zal nooit trappen, bijten of andere rare dingen. Met rijden is ze wel eigenwijs, zodra je echt wat van haar wilt geeft ze het je niet cadeau. Maar ze zal er niet zomaar vandoor vliegen of bokken. Een beginner rijd er zo op weg, geen enkel probleem. Alleen als ze wat hogere dressuuroefeningen moet doen komt het koppige fjordenkarakter weer even boven, maar ze doet het wel. En als je consequent bent, zal ze 100% geven om haar best voor je te doen.
Met buitenrijden is ze heel braaf, ze is 100% verkeersmak.

Rinkja is heel veelzijdig, ze kan springen, dressuur, de basis van het western, freestyle en ze wordt nu ook voor de kar beleerd. Springen doe ik weinig met haar, ze springt nu zonder moeite een B parcours, maar daar is nog wel meer uit te halen.

Ik heb een tijdje western gereden, dus die basis zit er ook in, alleen niet zover dat het 'echt' een westernpaard is.

Freestyle kan ze wel heel goed, ze is zonder zadel en hoofdstel, en zonder enkel contact met het hoofd te rijden, puur op beenhulpen, stem en zit. Ook langs de weg luisterd ze hier super naar.

Dressuurmatig loopt ze ook lekker, ze loopt op L2 niveau, maar zonder wedstrijden, omdat ik jammer genoeg geen mogelijkheid heb om haar uit te brengen. Wel heb ik meerdere onderlinge wedstrijden gedaan, en daar heeft ze wel (1e) prijzen gewonnen. Ze heeft dus wel een soort van wedstrijdervaring, maar ze is nog niet uitgebracht, dat hoop ik snel te kunnen doen.

Nu zou ik graag eens willen weten hoeveel jullie denken dat ze nu waard is, om te vergelijken met wat wij voor haar gegeven hebben. Dat vond ik nl niet eens zo veel, ook omdat ze toen M dressuur liep. Maar ik ben benieuwd. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

In m'n profiel staan uiteraard (veel) meer foto's Knipoog

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:14

Ik vind het een leuke fjord. Ik zou er zelf maximaal 1600 euro voor geven ( als ik haar zou willen kopen Tong uitsteken )

Voor mij zou ze te klein zijn, vandaar dat voor mij de prijs misschien een beetje laag ligt.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:50

ik denk dat je wel iets hoger mag vragen,ze is lekker veelzijdig!
(ook voor mij ,zou ze te klein zijn)
ik gok op €1900,-zeker als ze m2 dressur heeft gelopen!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:06

Haar hoogte heeft ze tegen (ze is vrij klein). Daarom denk ik rond de 1500/1700 euro. Als ze groter was geweest denk ik 2000 euro. Moet er wel bijzeggen dat ik 0,0 verstand van Fjorden heb.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:56

Mijn fjord ( 1.54 hoog ) Dressuur B ( neigend naar L, meeste oefeningen kent hij al ) springen, recreatie, eventueel in te spannen en ontzettend lief voor beginners. Ruin, bijna 10. Was duurder dan 1700 euro, maar goedkoper dan 2000 euro.

Voor een degelijke fjord die ik heb word op dit moment 2000 euro geboden, minimaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:58

ik denk rond de E2000,- maar waarom wil je dat weten eigenlijk??

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:26

Heb er niet zoveel verstand van, maar ik denk ongeveer 1700-1800