is het schadelijk als je paard bij kippen staat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

is het schadelijk als je paard bij kippen staat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 21:36

Ik vroeg me af of het schadelijk is voor je paard als hij op stal staat met in de box ernaast kippen en duiven? De kippen en duiven kunnen niet in direct contact komen met het paard. De kippen etc gaan niet naar buiten, het paard wel (in de winter van 10.00 uur tot 17.00 uur en in de zomer dag en nacht) Zal de lucht van de kippenstront schadelijk zijn voor de gezondheid van het paard? (of zeg ik nu iets heel raars???? Blond )

Het paard kan overigens wel met haar hoofd naar buiten. Alvast bedankt voor jullie reacties!


sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 21:57

Ja dat is wel zo inderdaad. Maar deze kippen gaan dus niet naar buiten, ik weet niet of dat nog verschil maakt eigenlijk. Ik heb weleens gehoord dat paarden en varkens niet echt een goede/gezonde combinatie is dus misschien geldt dit wel voor meerdere dieren?

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 22:13

Nee die stal van de kipjes wordt idd niet zo vaak gemest. (Het zijn mijn kippen ook niet overigens) Op welke manier moet er ventilatie in de stal zijn??? Er zit een bovenluik in de stal dus dat lucht wel denk ik. Verder zit er bij het gedeelte van de kipjes ook nog een "open"raam met kippengaas ervoor. Zou dit genoeg zijn?


sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 22:38

Bedankt voor de reacties allemaal, en silvana je hoeft geen u te zeggen hoor... dan voel ik me ineens wel heel erg oud! Hi hi....

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 20:29

Jeetje nou weet ik het niet meer hoor.... Het is nou niet bepaald een legbatterij in die stal daar hoor! Maar dat je paard het risico loopt op salmonella-besmetting wist ik niet! Daar schrik ik wel een beetje van... de paarden die in die stal hebben gestaan hebben trouwens nooit ergens last van gehad voor zover ik weet, maar ja bij een kan het de eerste keer zijn natuurlijk. In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 20:32

kippenluis? he bah... is dat een moeilijk uitroeibaar beestje? Maar kan een paard ook kippenluis krijgen als hij geen direct contact heeft met de kippen? Er zit tussen de box van het paard en de "box"van de kippen wel een meter ruimte als dat er nog iets toe doet???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__ en 81 bezoekers