Wat doe je met je paard als je op vakantie gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Wat doe je met je paard als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 23:18

Deze zomer ga ik twee weken op vakantie naar Italie. Ik weet nog niet wat ik ga regelen voor m'n paard. Ik kan hem dag en nacht op de wei zetten (maar dan is het toezicht niet echt goed), of een vriendin lief aankijken. Wat doen jullie met je paard als je op vakantie gaat? Wie zorgt er dan voor?

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:20

1 van beste vriendinnen zal ervoor gaan zorgen en soms ook rijden! die zet haar dan 's avonds op stal en 's ochtends in de wei enzovoort!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:20

Ik ga dit jaar 2 maanden naar Amerika, maar ik werk op een stal en de trainster gaat mijn paard rijden Haha! Ideale oplossing. Anders had ik hem ergens anders neergezet en laten longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:20

Die van mij staan altijs op de wei onder oezicht van het huis ernaast. Water hoef ik niet te geven gezien er een vennetje met grondwater in het weiland is en verder eten ze gewoon gras.

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:23

Mijne gaan ook het land in!
Er zijn een stuk of 3 huizen die vanaf een slootje er vanaf staan
en er woont iemand voor en daar woont ook nog iemand voor
en dan staan ze nog z'n 20 meter lager dan de weg dus er is genoeg toezicht en ik zorg ervoor dat er iemand langs gaat om te controleren of ze geen wontjes, warme hoeven of iest anders hebben

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:22

Ik heb mn paard met z'n 2en, verder hebben we een rooster voor wie ze op het land zet en eraf haalt en ik heb ook nog vriendinnen die m wel willen doen Lachen Het is gelukkig een heel erg makkelijke pony.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:06

tja vakanties.... het liefst neem ik hem mee in mijn koffer, maar omdat ik zelf wel weet dat dat geen optie is, laat ik hem in het land staan. Mijn stalhouder zal dan op hem moeten passen...

Ik laat iig niemand anders oprijden en als hij een weekje alleen op het land te vinden is, is het helemaal geen ramp...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:31

Opa zorgt voor ze, hij zet ze binnen en buiten en voert ze. Meer kan ie niet. Scheve mond Maar het is goed zat. Ik ben allang blij dat hij dat wil doen.

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:52

Wij hebben zowiezo altijd een berg vrijwilligers Haha! allemaal meiden van de manege, vriendinnen van mij die ook vaak op juup rijden,
dus dat is geen probleem Lachen
maar we hebben de paardjes ook 1 keer meegenomen op vakantie,
naar noordwijk aan zee, dat was echt kei leuk Haha!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:59

Ons paard gaat volgende week 10 dagen mee!
Wij gaan naar de boerderij van een kennis van ons,die op vakantie gaat!
Dus ja wij ook vakantie lekker 10 dagen op de Veluwe!
Ze hebben daar zelf ook een aantal paarden staan, mooie stallen .goede bak,stapmolen en weiland!
Als vergoeding dat wij nu voor hun oppassen ,passen hun voor ons op als we op vakantie gaan!
Dit adres is dus tevens het vakantieadres voor ons paard!
Ideaal!!!!!
Groetjes Lundi

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:03

Dan zeg ik tegen de eigenaar................. veel plezier ermee Haha! Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:53

en ik ga niet op vakantie, nooit!
Ik vertrouw mijn paard aan niemand toe, want als er iets gebeurt, blijf ik, als eigenaar, altijd verantwoordelijk, dus blijf ik maar thuis!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:46

Wij hebben een pensionstal, dus als wij op vakantie gaan kunnen we altijd de andere klanten vragen of ze mijn paard gelijk mee willen verzorgen. Verder kan ik het ook altijd nog aan een vriendin vragen, die het met veel plezier doet. Ik zorg ook altijd voor haar paard als ze op vakantie gaat. Ik ken haar al heel lang en ik weet dus dat ze goed met mijn paard om zal gaan.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:58

Ik vraag meestal een of twee stalgenootje(s) of die lady willen doen. Ze hoeven niks met haar te doen (mag wel) maar wel iedere dag conroleren of alles nog goed gaat en of ze geen wondjes o.i.d heeft.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 13:43

Met Hemelvaart ga ik een paar dagen mét paard op vakantie, maar naar Italie kan hij helaas echt niet mee . Ik heb m'n paard nog niet zo lang en vind het moeilijk om hem aan iemand anders over te geven, helemaal omdat hij een verleden heeft en niet zo snel mensen vertrouwd. Maar ja, de vakantie was al besproken voordat ik hem kreeg...
Maar ik weet dat m'n vriendin goed voor hem zal zorgen OK dan! en het zijn maar twee weekjes...

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:59

Heb je geen vriendinnen die helemaal paardengek zijn, want die zullen het dan denk ik helemaal niet erg vinden om op je paard te pssen, maar alleen maar heel leuk. Haha! toch?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:13

Mijn paarden blijven gewoon thuis lekker op het land staan.
Ik bied dat trouwens aan in de zomermaanden, weidegang en stalling voor als de eigenaar op vakantie gaat. Helemaal verzorgd. Denk meld het toch nog even Haha!