Paard zoeken in Belgie? Waar te beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Paard zoeken in Belgie? Waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 22:51

Ik ben wel nieuwsgierig waar een vroeger veulen van mijn paard gebleven is. Het laatste wat ik heb kunnen achterhalen is dat ze voor de sport naar Belgie is verkocht maar waarheen Verward . Is er in Belgie ook zo iets als de KNHS waar ik daar eventueel achter zou kunnen komen of kent toevallig 1 van de belgen onder ons de volgende merrie:

Faldo x Tangelo x vanitas. Vos stokmaat ca. 164 3 hoge witte benen en een half witbeen, brede bles, witte onderlip/kin, witte vlekjes onder buik (lijken op knoopjes Knipoog ) en een lichte plek op de kont rechts (alsof er een vogel een flats heeft achtergelaten Haha! ) Ze is nu 11 jaar. Paard kon knap springen en kende dressuurmatig ook een boel maar echte super uitgestrekte gangen zaten er niet onder.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:56

Als er een KWPN papier bij zit, zou je eens bij hen kunnen informeren. Misschien heeft de huidige eigenaar het paard wel over laten schrijven op zijn naam.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 07:37

België telt verschillende organisaties waar je lid kan van worden om aan wedstrijden deel te nemen, de grootste is LRV, www.lrv.be en er bestaat nog een grote organisatie, de KBRSF maar daar ben ik niet mee vertrouwd.
Misschien helpt het ook als je de naam van het paard erbij zet?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 15:29

Hahaha, de naam ja, da's misschien ook wel handig. Lumilda heette ze op papier. In dagelijks gebruik gewoon Vos....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:34

de LRV kan je mss nog wel helpen

er zijn ook organisaties bij die niks regristeren, dus wordt het moeilijk zoeken..

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 00:06

Krijg de site niet geopend.... Grrr.... Grappig trouwens dat jij reageert Liberty... Dat was nl. de wedstrijdnaam van dat paard toen ik haar nog had!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 18:18

liberty schreef:
de LRV kan je mss nog wel helpen

er zijn ook organisaties bij die niks regristeren, dus wordt het moeilijk zoeken..


Welke organisaties zou ik nog meer kunnen bellen?
Zal eens op zoek gaan naar een foto, misschien dat een bokker haar herkent.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:31

Om één of andere vage reden komt de naam me bekend voor (ik rij LRV en ga soms jureren) maar ik kan niet zeggen waarom. Ik zal er alleszins opletten. Dus misschien bij de LRV mogelijk succes voor je zoektocht.
Anders kan je hier eens proberen

http://www.eldra.be/KBRSF.htm

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:46

Je kan misschien een advertentie zetten op www.kapaza.be ?
Zo heb ik de fokker en het hele verleden van mijn paard gevonden.
Je moet geluk hebben dat de juiste mensen het lezen, maar je kan proberen hè. Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 21:41

Hey, bedankt voor de tip. Ik ga eerst eens op zoek naar een foto, alleen heb ik alleen maar veulenfoto's... Maarreh, als jullie de afstamming tegenkomen in een programmaboekje ofzo.... denk dan even aan me. Zoveel zijn er niet met deze combinatie. Faldo x Tangelo xx