gaat het echt zo slecht met de handel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

gaat het echt zo slecht met de handel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 13:20

Wat ik me nou af vraag is of het echt zo slecht gaat met de handel.Zowel particulier en op handelsstallen.

Je hoort steeds meer mensen zeggen dat ze zoveel moeite hebben (particulier) met de verkoop maar wat ik me dan afvraag is of ze moeite hebben om DIT paard te verkopen en het afschuiven op de recessie of dat er echt bijna geen paarden meer gekocht worden.

Want wat mij opvalt is dat veel mensen klagen over slechte verkoop maar dat de prijzen gewoon verdubbelt zijn .

Bv een draver voor 2000 euro(betaalde je voor de euro gewoon 750 gulden voor op de markt).Of recreatie paard 2750(ruim 6000 gulden hoor)

Een aardig paard, geen bijzonder papier L niveau 6000 euro Verward

Laatst had ik een fokker aan de telefoon die zij: mevrouw wat verwacht u nou van een paard van 5500??

Zijn er mensen die op handelsstallen werken die mij inzicht kunnen geven of de particulieren moeite hebben met verkoop of dat de handel bij hun op stal ook echt stil ligt?

En in welke prijsklasse ze ongeveer de paardn verkopen?

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:55

er is mij verteld door een handelaar dat het slechter gaat en dat het langer duurt voor dat ze de paarden verkocht hebben ongeacht het ras of papier en dat ze veel duurder zijn geworden wat is niet duurder geworden

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:09

Ach, als je een paard wilt kopen zijn de paarden "op het moment duur"
en als je een paard wilt verkopen brengen ze "momenteel weinig op".
Heb een een bepaald bedrag voor een paard over? Dat kost het... Ik hou me er al niet meer mee bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:32

goh bij ons op stal staat een arabierenruintje van nu net 3 jaar al een jaar te koop ze raken er ook niet vanaf nu was inderdaad in het begin hun vraag prijs veel te hoog maar nu zijn ze flink gezakt en is er toch nog weinig belangsteling voor.
Ja ook alle pennymeisjes reageren wel ,hun ouders alleen niet en die zullen toch moeten betalen Knipoog hè.
Zelf zoeken we een leuke betaalbare pony voor onze dochter en ook dat is moeilijk vooral het betaalbaar,maar we hebben de tijd dat scheelt.

LDRD

Berichten: 9872
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:48

Het is inderdaad erg lastig om paarden te verkopen op dit moment. Weet iemand die al maanden een zademakke prachtige 3 jarige ruin met een goed spring papier te koop heeft staan en die komt er zelfs voor 1500 euro niet vanaf! Het enige dat op dat paard aan te merken is, is dat hij wat onrustig is op stal en dat hij voor wat stijl in de koten is.

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:08

Hmmmm, als ik de drukte van afgelopen week bij ons op stal zag, was daar absoluut geen sprake van.
Van maandagmorgen vroeg tot vrijdagavond laat zijn er voortdurend klanten geweest. Hier moet ik wel bij zeggen dat het vnl. buitenlanders waren in allerlei nationaliteiten dus dat scheelt misschien.

En ja, er zijn er ook nog verkocht (dus niet alleen kijken, kijken en niet kopen *LOL* )