shetlander bekappen en wat mag het kosten??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JuBa

Berichten: 65
Geregistreerd: 20-04-04

shetlander bekappen en wat mag het kosten??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 22:02

Hoevaak laten jullie shetjes bekappen?
en dan praat ik over shetlanders die 24 uur buiten in een wei lopen (met schuilstalletje) ....graag jullie reacties!!

En is het bekappen van een shetje net zo duur als een paard?
want mijn tante heeft 2 shetlanders en ze moest 45 euro betalen om 2 shetjes te laten bekappen (was met 10 min.klaar).... terwijl ik voor mijn paard 20 euro betaal.

Verward

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:04

Je betaald er meestal even veel voor. Een shetlander is meestal zwaarder voor een hoefsmid dan een groot paard omdat ze zo diep moeten bukken.

Hoevaak hangt af van de pony. Dennis is afgelopen 3 jaar nog nooit bekapt!!!!! En zijn hoeven zijn echt zo als uit een boekje. Maar de meeste pony's moeten om de 2 a 3 maanden oid.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:05

Ja shetjes zijn over het algemeen net zo duur als een paard (zijn vaak nog moeilijker te bekappen omdat ze zo klein zijn).
En net als elk paard moeten ze elke 2 maanden.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:06

ik laat het doen als de hoeven lang worden/beginnen te brokkelen, das zo een keer in de 5 maand. ik betaal 22,50 per paard(haflinger)
ik vind ook wel dat ze evenveel kunnen vragen voor een shetje

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:06

Precies wat Dennis zegt,shetlanders zijn vaak nog lastiger te bekappen dan een groter maatje...Mijn smid vraagt voor groot of klein 25 euro,en terecht...Hoevaak jij je shet moet bekappen hangt van je shet af...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:11

Als ik het goed heb, vraagt de hoefsmid van mijn verzorgminishet (blijf het zo een leuk woord vinden Haha! ) 15-20 euro
En als hij alleen de stralen bij snijd vraagt hij er 10 euro voor.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:24

Citaat:
En net als elk paard moeten ze elke 2 maanden.


Dat is dus niet waar he Verward
Ik heb zelf ook een shetje. In juni is ze voor het laatst bekapt. *LOL*
De hoefsmid vertelde mij dat ze hele sterke en gezonde hoefjes had, echte shetlanderhoeven...
De meeste shetjes hoeven ook niet elke 2 maanden. Ik ken dr heel veel die vaak maar 1 of 2 keer per jaar gaan OK dan!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 01:38

Paulusjuh schreef:
Citaat:
En net als elk paard moeten ze elke 2 maanden.


Dat is dus niet waar he Verward
Ik heb zelf ook een shetje. In juni is ze voor het laatst bekapt. *LOL*
De hoefsmid vertelde mij dat ze hele sterke en gezonde hoefjes had, echte shetlanderhoeven...
De meeste shetjes hoeven ook niet elke 2 maanden. Ik ken dr heel veel die vaak maar 1 of 2 keer per jaar gaan OK dan!

Ik denk dat ze het in het algemeen bedoelt! Veel grote pony's en paarden hoeven ook niet elke 2 maanden...

Mijn shet ging wanneer het tijd was en de prijs was 22,50 maar meestal hoefde ik maar 20 euro te betalen..

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 07:13

het ligt er ook aan wat je met je shetje doet.. alstie alleen maar op het land staat slijten ze niet zo snel als dat je er mee aanspant of veel op straat met hem loopt/rijd

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 07:59

Ehm, als je shet alleen op het land staat zullen de hoeven niet snel slijten nee maar ze kunnen wel hard groeien en dus te lang worden, dan is bekappen nodig.
Mijn paarden worden eens in de 4 a 5 maanden bekapt, mijn Welshjes meestal ook in die tijd, mijn mini appie 1x per jaar (heb hem nu ruim een jaar en hij is laatst voor het eerst bekapt) en dan heb ik een gewone shet die heb ik nu 5 jaar (!) en is nog nooit bekapt! Binnenkort moet hij ook voor het eerst want zijn hoefjes beginnen eindelijk te groeien.
Het ligt er ook aan wat er met je pony gedaan wordt, bij mij werken de meeste niet maar zodra ze meer beweging krijgen gaan de hoeven ook sneller groeien.
Het bekappen van de paarden kost hier 19 Euro en de pony's en de shetjes worden gedaan voor 16 Euro.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:21

Mijn shet is vorig jaar ook voor het eerst gegaan. Toen was ze dus 7 jaar.
Ik rijd best vaak veel buiten, ook op de straat ed. En ze staat opverdag buiten, savonds binnen. Maar de meeste shetjes hoeven niet zo vaak. Ik betaalde de afgelopen keer 15 euro voor bekappen.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:48

ik betaal ook 15 euro voor bekappen,mijn ene shet gaat iedere 8 wken en mijn andere shet om de 3 a 4 maannden.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:11

Ik betaal voor het bekappen van mn shet evenveel als voor mn merens..
Hoevaak hij moet is afhankelijk van hoevaak het nodig is Lachen