Zou ik hem verkopen?,,,,,

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Zou ik hem verkopen?,,,,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 21:40

De laatste tijd ben ik altijd heel lastig op mijn paard als ik gedaan heb met rijden. Hij is nu ongeveer 6 en ik heb hem een jaar. Er zit wat draver in en het onmogelijk om hem fatsoenlijk te laten galloperen en dat ergerd me enorm. Ik ben namelijk iemand die zot is op springen en springen met een paard dat niet fatsoenlijk kan galloperen is heel moeilijk. Ik heb me ondertussen wel al aan mijn paard gehecht en ik zou hem liever niet verkopen maar dat ik altijd zo lastig op dat paard wordt verdient hij niet. Bovendien heb ik niet veel plezier meer in het rijden op deze manier. Wat moet ik doen? HELP!!!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 21:46

Nee een tweede paard bijkopen is onmogelijk daar heb ik het geld niet voor.
Een paard huren word hier in Belgie niet gedaan dus dat zie ik ook niet zo zitten.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 10:55

Hij kan goed galloperen linksom, daar kan hij zelfs van stap in gallop aanspringen maar rechtsom wil echt niet lukken en ik zit er al zo lang op te werken. Ik kan inderdaad beter een ander paard kopen denk ik want ik wil echt springen.

En ja als iemand iemand weet die een paard wil kopen mag die mij iets laten weten. Ik moet wel zeker zijn dat Majestic op een goede plaats terecht komt want ik wil echt het beste voor hem.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 12:17

Heb gisteren nog op Majestic gereden 2x op 10 min. eraf gevalen zo fris was hij. Ik ga volgende week waarschijnlijk een ander paard proberen. PS:Gisteren was zijn gallop wel goed.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 17:33

Ik zal jullie is iets zeggen he, ik heb 2 jaar geleden een Franse draver gehad waarmee ik huizen hoog kon springen en ze kon ook prima galloperen alleen is ze jammer genoeg verongelukt in de wei. Dus ik weet wel hoe ik het moet aanpakken. En het paard dat ik nu heb daar kan ik al verzameld mee galloperen als hij zijn dag heeft. Maar ik voel nu dat ik liever een ander paard heb waar ik makkelijker mee kan galloperen en waarmee ik niet altijd in draf val als ik een parcour wil springen.
Hij is nog jong en moet nog veel leren en ik denk dat ik hem beter aan een dressuur ruiter verkoop met wat meer geduld als ik want ik weet dat hij het kan. Maar ik wil daar niet meer op wachten.
Ik voel me nu zo en ik vind het helemaal niet makkelijk om zo'n beslissing te maken maar ik vind iet dat jullie moeten zeggen dat ik gewoon dit paard niet had moeten kopen. Ik heb hem gekocht in een periode dat ik het heel moeilijk had i.v.m de dood van mijn ander paard toen was hij trouwens nog niet zadelmak en dit paard bleek achteraf toch niet zo geschikt voor mij. Ik denk niet dat mijn paard veel plezier heeft als ik hem tegen mijn goesting houd, ik denk dat hij veel gelukkiger is als ik hem aan iemand verkoop met meer geduld als ik.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 18:15

Ik heb Majestic van een meisje gekocht dat ik kende dat regelmatig paarden aankoopt en verkoopt en ik ook goed vertrouwde. Majestic was toen ongeveer 4 jaar en had alleen nog maar in de koets gelopen. Ik heb hem een week op proef genomen en dit viel goed mee. Maar als je een jong paard koopt dat nog niet zadelmak is is het moeilijk om te voorspellen wat voor paard het gaat worden. En hij is echt een goud eerlijk en braaf paard maar hij voldoet niet aan mijn verwachtingen en dat doet mij ook serieus zeer, want ik hou wel veel van hem.
Toch denk ik dat hij iemand beter verdient als ik die liever een springpaard heb.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 18:32

Ik heb hem zelf ingereden en hij is nu dik een jaar zadelmak. Nu zou ik liever een meer volleerd paard hebben waar ik mee kan springen. Maar hij word ook niet verkocht als ik niet zeker weet dat hij op een goede plaats terecht komt en dat ik hem nog regelmatig eens mag zien hoor!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 14:05

Met die prikkeldraad moet je me alsjebliefd niet confronteren, hier word ik heel boos van. Je doet net of ik een klein kind ben waar je tegen aan het praten ben. Het is een gehuurde wei en ik wou onmiddelijk de prikkeldraad weg en dit mocht dus niet daarom hebben we er een stoomdraad verschillende centimeters voorgespannen en toch heeft mijn paard het nog voor elkaar gekregen om erin te blijven hangen. En nee ik wil geen verzorg paard niet meer ik rij nog 3 jumpingpaarden buiten mijn paard. Ik vind dat jij wel makkelijk praten hebt hoor. Ik moet alles maar zelf zien te regelen, ik heb geen ouders die alles van paarden kennen en mij erin bijstaan. Dus hou je comentaar maar voor je eigen. Ik ben bijna 18 en ben dus ondertussen wel oud genoeg om beslissingen te nemen.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 36 bezoekers