Nu alweer dag en nacht het land in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Nu alweer dag en nacht het land in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 23:59

Omdat Pjelk in de manege waar hij nu staat niet zo vaak buiten kan staan en het gras in mijn weitje al behoorlijk hoog is, wil ik hem graag weer in de wei zetten.

Maar zou dat voor wat betreft de nachttemperaturen al wel weer kunnen?Pjelk is weliswaar een Fjord maar wel een erg verwende Lachen . Deze winter heb ik hem nl. in strengenmodel geschoren (is nu wel weer aangegroeid) en bovendien had hij de hele winter een (300 grams) dek op. De afgelopen week heeft hij geen deken meer op gehad maar dus nog wel op stal gestaan.

Wat denken jullie, zou hij al wel weer naar buiten kunnen?
Oh ja, over dag heeft hij al wel veel buiten gestaan (zonder dek) en om evt. teveel gras hoef ik het ook niet te laten. Want ik zou hem bijv. de eerste tijd in de stal met uitloop kunnen zetten s`nachts zodat hij geleidelijk aan het gras wennen kan.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:09

Tuurlijk...zolang er geen nachtvorst is Knipoog. Mijn paard is niet geschoren, heeft wel onder een dek gestaan, die er inmiddels al weer 1maand vanaf is en staat nu een week dag en nacht buiten.
Paarden kunnen beter tegen kou dan mensen.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:11

Ja, zoals je het verteld kan het. Wel goed uitkijken met dat gras !!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:34

Ja die van mij staan ook sinds een week weer dag en nacht op de weide. Zelfs mijn drachtige merrie staat vannacht buiten omdat het toch best zacht weer is.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 01:18

Jeu.. een fjord nog wel ... als die nu niet buiten kan staan weet ik het ook niet meer. De welshes hier die buiten staan gooien van al die warmte allemaal al hun jas uit Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 06:52

mijn shet is van de winter ook geschoren geweest en heeft een hele dikke deken op gehad, staat inmiddels alweer bijna een week dag en nacht in het land.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:14

Ik heb Sheek (Tinker) sinds zondag weer dag en nacht buiten staan, en hij zit weer in zijn zomerhaar. Hij heeft wel een schuilstal + bomenrij.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:19

Ik heb het zooitje ook alweer een tijdje 24/7 buiten. Alleen als ik 's avonds gereden heb, pas ik extra op hoe bezweet ze is en zet dat paard dan wel een nachtje op stal.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:25

Dennis had ik helemaal geschoren en heeft helemaal ingepakt gestaan. Hij staat nu zo'n 1,5 week 's nachts ook buiten(overdag altijd tenzij het echt heel extreem regend). Overdag zonder deken 's nachts met. Vanacht voor het eerst zonder deken. Ong 2 weken voor hij naar buiten ging stond hij 's nachts op stal ook niet meer met deken of enkel met een dun regendekentje.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 14:13

Klinkt goed! Ik denk dat ik Pjelk dan maar gewoon per morgen de wei weer in gooi. Daar zal hij wel blij om zijn!
Bovendien vind men dat in de manege ook wel fijn want er stond alweer iemand te springen om Pjelks stal Lachen . Al hoop ik wel dat Pjelk in de winter weer terug mag komen Scheve mond .

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:56

Die van mij staan sinds 1.5 week ookal 24/7 buiten alleen Orabldo staat op stal 's nachts maar dat is vanwege hengst zijn. Hij si geheel geschoren geweest en heeft een openstal die helemaal open blijft. Lodewijk heeft ook onder dikke dekens gestaan en staat ook 24/7 buiten.
Ik heb ze nog niet 24/7 op het gras staan maar 2 a 3 uur per dag ivm hoefbevangenheid.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:10

Pablo (ook Fjord) staat ook een ruime week dag en nacht in het land. Alleen als het nu nog rotweer wordt (storm regen) dan worden ze weer op stal gezet. Maar qua temperatuur kunnen ze het wel hebben hoor! Pablo is helemaal geschoren half oktober en stond begin januari al zonder deken.... Dus dat verschilt wel.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:09

mijnhaffies staan ook alweer dag en ancht in de wei al 2 wkn ofzow en ze vinden het heerlijk en als het weer wat kouder is kun je ene dekentje omdoen