Dilemma: Trailerladen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Dilemma: Trailerladen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 21:15

Ik zit met een voor mij heel groot probleem. Mijn merrie wil de trailer niet meer op!

Nu heb ik het op wel 20 manieren geprobeerd en het gekke is dat ze compleet niet nerveus wordt. Met haar oortjes naar voren blijft ze weigeren. Ik snap er niets meer van.

Wat ze doet is dat ze op het moment dat je naar de trailer toe loopt haar kont naar de zijkant doet en dan uiteindelijk achterstevoren naast de trailer staat.

Mijn 1e reactie was, longeerlijn ernaast. Nou, daar kan je lekker op zitten Lachen
Oke, dan bezem ernaast, reageert ze niet op. Echt helemaal niet. Dus emmer geprobeerd, ook geen reactie. Zweep dan maar. Ook niets.

Volgende poging naast een container, dat ze er aan 1 kant in ieder geval niet naast kan gaan. Andere kant 2 mensen met een bezem en nog loopt ze je gewoon van de sokken. Het gekke is dat in de bak na het longeren ik altijd even die kleine dingetjes oefen. Achter je aan lopen als ik stop stopt zij ook, als ik omdraai doet zij het ook, dus attent is ze wel.

Gisteren was echt de druppel voor mij. Als ik er nog aan denk wordt ik moedeloos. Op wedstrijd heeft een handelaar haar werkelijk KEIHARD behandeld (niet mishandeld hoor Lachen ) en nog wilde ze niet. Het was een "taaie" merrie. Ze liep er uiteindelijk op omdat ze schrok van een vrachtwagen die achter de trailer langs reed en nam een sprong de trailer op! Op de trailer was ze heel kalm en kwam er op haar dooie gemakje zeer relaxed af (Op de heenweg stond ze wel eerst even gek te doen)

Nu mijn vraag: Wat kan ik nog meer proberen naast bovenstaande dingen? Het grondwerk is naar mijn idee in orde. Ze volgt me zonder halster of iets tussen 2 balken op de grond. En op de trailer vertikt ze het zonder angstig te worden....

Wie kan mij helpen?

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 21:44

Gelukkig, ik voel me niet meer zo alleen Lachen Ik begon sterk aan mezelf te twijffelen, maar ik ben niet de enige.

Nu nog de juiste oplossing.......

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 21:58

Dat deed de handelaar uiteindelijk ook met Tiara. Alleen dan het touw ook nog door het ringetje van het halster dat ze haar hoofd niet omhoog kon doen en toch bleef ze hangen en wegspringen.....

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 22:01

Dus dan moet er aan iederen kant iemand staan en kan je hoppa je paard erop zetten? Maar hoe doe je dat als ze gaan draaien?

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 22:10

AfbeeldingDit ding?

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 22:18

Als het werkt is het mooi, maar ik wil eerst thuis nog even oefenen. Het moet me toch lukken met de juiste methode....

Overigens ging het een poosje geleden emt Irene samen erg goed. Gaan het nu weer even proberen samen. Ik hoop met resultaat. Toch wacht ik met smart op de juiste aanpak....

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 22:25

memory schreef:
Tussen twee balkjes (die op de grond liggen) kunnen volgen lijkt mij geen gedegen voorwerk. Loopt ze ook achter je aan over een zeiltje, loopt ze achter je aan als je twee sprongen maakt en daar een meter tussen laat en daar doorheen loopt. Loopt ze over een houten plank, ook als de plank tussen de twee hindernissen ligt en over de hindernis nog een zeiltje hangt (als overkapping). Ik zou eerst zulke dinge oefenen en dan pas weer aan de trailer beginnen. En als je dan begint doe alles dan rustig aan. ga geen uren oefenen, wees tevreden met kleine dingen. Eén voetje op de plank, dan twee voetjes etc etc. Na elk klein stapje belonen en stoppen. Je moet er wel ff tijd voor uitrekken maar dan heb je ook wat. Leer haar dat de trailer leuk is! Dus niet als je weg moet gaan beginnen maar ver van te voren!


Zeiltje... nooit geprobeerd. Wel de deken een keer toen ik struikelde Bloos!

Een zeiltje over de hindernis zal te laag zijn (ze is bijna 1.70m) maart de rest kan ik wel gaan oefenen. Hoewel ik een sterk gevoel heb dat dit niet de oplossing zal zijn. Ze is nl niet bang. Dit zijn perfecte oefeningen voor een bang paard. Maar het kan geen kwaad het te oefenen. Als ze in de trailer staat krijgt ze altijd wat lekkers. Ik weet dat het niet altijd goed is om met eten te belonen, maar Tiara is dol op eten. Dus als ze eten met de trailer gaat assicieren gaat ze het misschien leuk vinden!

Gisteren heb ik er anderhalf uur voor uit getrokken voor we weggingen. Ik had die tijd ook hard nodig. Terug een uur!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 03:58

De Pirelli methode klinkt intressant, hoewel ik niet heel goed ben ik NH (waar dit op lijkt) is dit wel een goede trainingsmethode denk ik. Ik ga dit eens proberen. Toch blijft mijn probleem dan nog bestaan denk ik. Nu doet ze het ook als het haar goed uitkomt. Loopt ze zo achter me aan de trailer op! Hoopa, niets aan het handje! Sinds gisteren hebben we een nieuwe trailer ter beschikking. Met een verlaagde instap. Misschien dat dat ook werkt..... We hebben in ieder geval een hoop extra huiswerk voor de komende maanden Haha!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 22:15

cornelie"]
En let ook eens op het rijgedrag van de chauffeur. Daar komen ook nog heel veel problemen vandaan.
[/quote]

Chauffeur ben ik zelf. Lachen Ik kreeg met mijn examen E achter B te horen dat voor ik serieus ging rijden ik eerst eens een ritje heen en weer naar Frankrijk moest maken. Dan zou ik leren doorrijden Lachen

[quote="irene schreef:
Komt echt wel goed Masja Lovers

We gaan nu met de nieuwe trailer gewoon weer rustig oefenen zonder dat er verder iemand bij is.
Zal je zien, als je een paar weken verder bent, loopt Tiara als een lammetje met je mee de trailer op
.

We gaan er voor!!! Ik kon er gisteren gewoon niet van slapen. Stom he? Blijft door mijn hoofd spoken.....

We hebben nu een heleboel tips + een fantastich geweldig mooie nieuwe trailer die niet eng ruikt Knipoog

Verslag volgt!

Iedereen heeeeel erg bedankt voor het meedenken. Ik weet nu dat het niet alleen aan mij ligt en dat er nog zat mogelijkheden zijn!

Bedankt! OK dan!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 22:39

annekoning schreef:
Kijk eens op www.dreamstables.nl . Zij trainen je paard zo dat je na 2 weken je paard zelf(alleen) in de trailer kunt zetten en mee naar huis kunt nemen.


Ik wil het graag zelf oplossen. Kreeg de tip van meerdere mensen ook via PB. Zolang ik het zelf kan proberen doe ik het zelf. Dreamstables schijnt niet bepaald een zachte aanpak te hebben. Nu hoeft mijn paard niet als een pakje boter behandeld te worden, maar zoiets gaat mijn pet voorlopig te boven.

Maar toch bedankt voor je tip!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 22:57

Ik heb jee pb gestuurd. Daarin uitgelegd waaom ik niet enthousiast ben. Ik vind het niet nodig om dat ik die topic te zetten. Is een ander onderwerp Lachen

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 16:43

HET IS GELUKT!!!

Vandaag hebben we eerst nog even laten zien hoe het volgen, omgaan etc werkt. Knopjes werkten perfect! Haha!

Toen de trailer mat eruit gehaald. Daar nog even over heen gewandeld. Ze keek niet eens! Haha!

Paard in de bak, wij de mat in de trailer, trailer op een veilige plek gezet (linkerkant langs een container) en paard ervoor. Liefste draaide ze naar links. Dat ging niet. Hihi (6) Hadden we an voorbereid! Daarna 2 halstertouwen over elkaar gedaan. (tip van Vonnie84)

Tiara voor de klep gezet en druk op de touwen. En maar wachten, wachten, wachten.... Ik ben uiteindelijk op een afstandje gaan staan en een stalgenootje heeft het over genomen (ik begon langzaam maar zeker mijn geduld te verliezen) Na nog een uur vanalles geprobeerd te hebben (bezem, kontje, prikken met handen etc. Niets hielp. Nou ja ik was ondertussen weer rustig dus had het weer overgenomen. Mijn digi aan een moeder van een stalgenootje gegeven en die heeft vrolijk filmpjes zitten maken! Leuk om terug te zien. Ik zal ze zo proberen te uploaden.

Maar goed, wat nu dit keer hielp: druk op haar 2 touwen, daardoor kreeg ze (ja ik weet he het is niet lief) heel weinig adem, dan longeerlijn aan de ene kant van de trailer, om haar heen aan de andere kant vasthouden en iemand aan de kant van de container, 2 aan de andere kant en 1 erachter (ja je moet er een hoop mensen voor hebben) en na even volhouden druk houden en een paar keer tot 10 tellen liep ze ineens heel mak achter me aan Verward

Meteen klep dicht gedaan, eten gegeven, klep weer over en naar de wei gelopen!

Morgen gaan we het weer proberen. Hopelijk redden we het dan in 1,5 uur Lachen

Ik zal zo het filmpje uploaden hoe ze de trailer op loopt. Dan kunnen jullie ook zien dat zodra ze doorhad dat we niet gingen opgeven en ze ook niet opgegeten zal worden ze er heel mak op liep..

Ik heb nog een hele berg truukjes nav dit topic. Ik hoop dat andere mensen hier ook echt wat aan hebben gehad en zullen hebben!

Ik ga nu snel het filmpje op internet zetten!

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 17:43


Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 00:54

irene schreef:
Juist voor onze veiligheid hebben we dit keer eerst de achterklep dicht gedaan. Die is namelijk eerder dicht dan dat de stang er achter zit. Vorige keer hebben we eerst de stang gedaan en is ze er dus juist wel uitgesprongen.


Ja en was Irene bijna plat Haha! Dit werkt echt even beter, maar is een goede tip. Sommige paarden nemen een duik achteruit als ze de klep zien komen.

Ik ben echt mega blij dat het zo goed is gegaan en we hebben maar 2 uur aan gemodderd. Morgen weer een poging. Kijken of het weer lukt!

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 12:31

JA 1 touw had ik eerst. Tiara loopt steeds naar 1 kant dus hadden we 2 touwen op jouw manier gedaan en daardoor had ik meer houvast en kon ik sturen Lachen Dus wel die manier, met stuur Haha!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 00:48

*update*

Zondag hebben we nog een poging gedaan. Na 3 uur ofzo stond ze er eindelijk op. Wij haar hooi gegeven tot ze rustig was en er weer af. We hadden besloten dat als ze er rustig af kwam we het no geen keer gingen doen, dan zou ze het rustige beeld nog in haar hoofd hebben. Nou niet dus. We zijn gestopt op het moment dat mijn vinger tussen de lijn en de stang terecht kwam. Met als resultaat retourtje eerste hulp.

Daar een dik verband en een fijne tetanus prik in mijn arm, die nu niet buigbaar meer is.

Ik geef het nu op. Ik heb werkelijk alles gedaan wat ik kon. Nu is de beurt aan een prof. Moet nog beslissen welke richting ik het wil doen. De lieve of de harde manier. Ik ben er nog niet uit. Zodra het zo ver is laat ik het weten. Ik ga nu een poging doen om te gaan slapen.....

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers