Paard helemaal wassen?? kan dat nu??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Paard helemaal wassen?? kan dat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 15:33

Ik ben van plan op Sjors weer eens een keer van top tot teen te wassen met zeep, aangezien ze er werkelijk waar niet uit ziet Clown

Zou ik het gewoon kunnen doen als het zo`n dag is als vandaag??
En dan droog wandelen onder het zonnetje met evt een zweet deken op??of zou het te koud zijn?

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.. Lachen

GR CLaudia Lachen

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:34

Nu waait het te hard. Als de zon schijnt en er geen wind is kan het makkelijk met een zweetdeken op en droogwandelen.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:37

jah inderdaad kan wel hoor bij spuitplaats deurdicht enn niet op de tocht laten staan goed afdrogen en stappen1

marahana
Berichten: 85
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:39

kan wel.. uit de wind blijven en zweetdeken op en lekker lopen net zo lang tot ie droog isz.. Lachen zo doe ik het altijd..

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:40

dat kan al wel weer hur
ik heb men verzorg pony vrijdag ook al weer gewassen duzz

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:40

ik heb het gister gedaan, aangezien ze jeuk hadden, dus ff met bactierendodend middel. wel goed met het zweetmes water verwijderen en dan lekker de wei in om te rollen

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 15:41

okeeej bedankt voor reacties!!

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:48

ik zou er als ik jou was nog even mee wachten het is nu wat te koud denk ik.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 15:58

hmm ik vraag me nu af waar jullie wonen Haha! hier schijnt de zon volop en is het errug warm

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:01

haha hier regent t Boos!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:05

met warm water kan het best, daarna een zweetdekentje op en zeker niet op de tochtzetten...

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:06

zo'n dag als zaterdag is eigenlijk nog net iets te koud, maar met een zweetdeken en droogstappen zou het wel kunnen... Zoals vandaag (zondag) is het zeker te koud en er staat te veel wind. Wij hebben op stal een solarium, dat is echt handig wanneer je het wassen echt niet kunt uitstellen (bijv. met een schimmel een dag voor je wedstrijd als hij besloot om ff in de bagger te gaan rollen)

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 16:12

wij hebben ook een solarium alleen mag ik hem eigenlijk niet gaan gebruiken omdat ie van de buren is.... misshcien ga ik ff voor Extreme duivel spelen morgen... Clown

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:38

Ik heb mijn paard vorige week zondag helemaal van top tot teen gewassen. Gewoon voor zorgen dat je in ieder geval lauw wwarm water hebt om af te spoelen en daarna lekker onder een (liefst wollen-) zweetdeken laten drogen.

Hij vond het helemaal niet erg Knipoog

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:41

Ik heb mijn pony donderdag gewassen het was echt heel heet! Gewoon met koud water daarna halsdeken opgedaan en door het park gewandeld!
Toen was ze alweer bijna droog en daarna nog even met de deken op stal gezet en na een half uur ofzo zomerdeken weer opgedaan.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:52

Mijn draver wordt 2 keer in de week helemaal gewassen.Eigenlijk is dat zo met alle dravers die ik ken.En die leven allemaal nog Tong uitsteken .Zelfs met min 10 doen we het(volgens mij vinden ze dat zelfs lekker warm).Wij sponzen ze dan in de stal af en dan gaan ze meteen met een deken de box in.Ze komen dus nooit in de buurt van wind of regen.Mijn mening is dus:het kan makkelijk Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:00

Ik heb Apollon gister ook lekker gewassen, daarna lekker op stal gezet en toen ze droog was weer de wei in, ze vond het heerlijk. Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:59

Persoonlijk vind ik het nog wat koud. Maar ik ben ook mietje wat dat betreft. Pas als de mussen van het dak vallen, ga ik Dex helemaal wassen, eerder niet. Het ligt natuurlijk ook aan bij wat voor stal je staat. Wij hebben alleen een buitenwasplaats, geen solarium en buitenboxen.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 18:39

ik sta bij een redelijk luxe pension stal met alles der op en aan. Zo ook een solarium dus, en warm water, de pension houdster heeft alleen liever niet dat het solarium word gebruikt aangezien iedereen dat dan gaat doen en er dus toren hoge energie kosten komen...ik ga het maar stiekum doen morgen denk ik.. Extreme duivel ...als ik zin heb zou ik de digi meenemen voor het voor en na effect Clown

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:55

IK heb het ook gedaan toen het warm was Woensdag, omdat hij zo'n jeuk had. Ik kreeg advies van een vrouw om GEEN zweet deken op te doen (de vrouw geeft les op een school over paarden) dus niet gedaan en buiten laten staan in de zon. toen wat rond gelopen, en meneer was droog. En goed oppassen dat het kruis niet te nat word want daaronder zitten de nieren werd mij verteld, dat is het schadelijkst! Verward
yeah suc- 6 met wassen OK dan!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:58

capopjekop schreef:
ik heb het gister gedaan, aangezien ze jeuk hadden, dus ff met bactierendodend middel. wel goed met het zweetmes water verwijderen en dan lekker de wei in om te rollen



ja ben ik ook mee eens gewoon het overtollige water verwijderen met je zweetmes en dan zweet deken om en even stappen en dan op stal ofzo,wel opletten dat je haar niet met een natte zweetdeken laat staan!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 19:01

neej okeee geen natte zweetdeken op laten das ook wel logisch natuurlijk...ik heb der eigenlijk helemaal geen zin om het toen want ze is zo vervelend met wassen....nahja het kan echt niet meer zo...

Bedankt voor jullie tips!!! OK dan!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:01

Ik heb Bas midden in de winter moeten wassen vanwege de luizen, dikke bult dekens op en stappen maar.Daarna lekker op stal.

afgelopen vrijdag op stage heb ik een aantal paarden gedoucht en zonder dek op stal gezet, het was gewoonweg te benauwd om nog een dek op te doen.

Nu is het alweer wat koeler maar zolang je het dier niet op de tocht zet, en met deze temperatuur wel met een dekje kan het wel

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:02

Met warm water op een winddichte wasplaats en vervolgens goed inpakken met dekens en warm stappen kan geen kwaad hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:05

Mikkie schreef:
Persoonlijk vind ik het nog wat koud. Maar ik ben ook mietje wat dat betreft. Pas als de mussen van het dak vallen, ga ik Dex helemaal wassen, eerder niet. Het ligt natuurlijk ook aan bij wat voor stal je staat. Wij hebben alleen een buitenwasplaats, geen solarium en buitenboxen.


wij hebben ook niet zo`n luxe en iedere keer als het een beetje lekker weer is zit ik te mutsen wel of niet en dan doe ik het toch maar niet Clown