Pony ineens ontzettend actief, hoe kan dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Pony ineens ontzettend actief, hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 10:02

Gister heb ik een buitenrit gemaakt op een haflinger (Balou) waar ik weleens vaker op rijdt. Dan is ze normaal, helemaal niets aan de hand.Er word een paar keer per week op haar gereden, nog niet echt intensief.
Ze krijgt kuilhooi en we voeren haar een beetje mueslie zonder haver bij (een kwart kilo ofzo). Ze staat dag en nacht buiten
Maar gisteren!!! Jeetje mina, ze heeft de hele weg gedribbeld, ze kon niet gewoon stappen, de hele tijd schudden met haar hoofd en ze heeft een aantal keer flink gebokt. Ik heb dit gewoon genegeert, want ik was bang dat ze er dan echt vandoor zou gaan als ik haar een tik zou geven. Ze was echt niet te houden, terwijl je normaal gewoon met een lange teugel kan rijden.

Ik snap er niets van. Ze was helemaal zeiknat toen we terugkwamen. Het is een tijd geleden dat ik op haar heb gereden,normaal rijdt de vaste verzorgster erop, maar bij haar doet ze ook normaal.
Hoe kan dit ineens?

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 10:21

Misschien door het weer buiten? Winters weer maakt ze altijd wel een beetje gek in het koppie. Of misschien had ze een tijdje niet gelopen ofzo? Wat extra voer gehad?
Zou me er niet zo druk over maken, klinkt als gewone levenslust.

Kim

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

actieve pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:30

Ik zou me er ook niet druk om maken meestal als het wat kouder weer wordt worden ze inderdaad wat drukker.niks om je zorgen over te maken.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 13:41

'k denk dat het komt door de wind, die is een stuk harder geworden de laatste paar dagen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 15:55

doet ze ook bij doree hoor. kwam gewoon omdat jullie met een grote groep naar buiten gingen.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 16:11

staat ze buiten in de wei?? want k had dit ook met Kelly, aan me rijinstructrice gevraagd wat het was en het gras krijgt in de winter altijd extra vitamine erbij om de winter te overleven. paarden eten het gras en krijgen de extra vitamine erbij. het kan geen kwaad alleen hij wordt er iets drukker van!