rijden als het sneeuwt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

rijden als het sneeuwt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-01 08:31

Ik zat met een vraagje...

ik vroeg me namelijk af of er iemand is die gaat rijden als het sneeuwt...
met alleen de mogelijkheid om een buitenrit te maken omdat de buitenbak heel modderig en glibberig is...?

Groetjes

Natalie

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 10:53

Ja hoor.... gister nog.... Het hagelde eerst en vervolgens natte sneeuw. Gewoon naar buiten gaan.... is hardstikke leuk! Je moet er wel voor zorgen dat je flink bent aangekleed, want het was me toch een partij koud!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 14:24

ze hebben vorige week gejaagd in de sneeuw... nou na 15 minuten waren er al 12 die ophielden, want als je zag wat een klompen er in de hoeven zaten, daar werd je helemaal naar van. Niet alleen heeft je paard dan veel minder houvast, ook worden de pezen verkeerd belast!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 14:39

Ik hou er niet zo van,sunny houd er al helemaal niet van.Die gaat direct naar stal toe.Ik ben superbang dat ze uitglijden,en dat moet ik niet hebben natuurlijk!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 14:40

Ik zou alleen maar een buitenrit maken als het niet glad is en je sneeuwbeslag onderhebt. Die ijsklompen onder de hoeven van het paard kunnen flinke blessures veroorzaken. Ik laat persoonlijk eerder mijn paard een dag langer in zijn box staan als dat ik riskeer dat hij zijn benen breekt of spierscheuringen oploopt doordat ze uitglijdt. De situatie uit de Walt Disney tekenfilm Bambi, waar Bambi op het ijs zo heerlijk met 4 benen alle kanten op helemaal plat op zijn buik valt, is iets wat je in het echt je paard niet zou wensen...Ik heb het een keer zien gebeuren, en dat paard is er nooit meer bovenop gekomen...Gebruik je verstand: eerst denken, dan doen!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 18:35

Ik heb vandaag een buitenrit gemaakt. Liever niet meer. Ik moest steeds stoppen om zn hoeven uit te krabben en het was koud en nat. Frusty
Na een tijdje ging hij wel erg raar lopen dus ik stapte weer af om te kijek wat er was. Hij had een gigantische sneeuwbal in zn staart! *LOL* (die sleepte over de grond). In de sneeuw rijden is niet echt gevaarlijk, zolang je rustig rijdt.

mesa57

Berichten: 49
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:41

Nou ja,
2e kerstdag hebben we bij manege van Loon in Loon-op-Zand
een 4 uur durende kerstrit gemaakt.
Door de Drunense duinen in de sneeuw !
De paarden hadden nergens last van. Cool

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 22:39

een paar winters geleden, (toen was ik nog een lief klein meisje) hadden we de pony's even buitengezet, en die waren toen zo het ijs opgelopen! stonden ons aan te kijken: mag dat niet dan? jullie doen het toch ook?
naja wij hadden het geluk dat we ze er zo vanaf konden halen en dat ze er niets van over hebbn gehouden, en toen hebben we ze maar binnen gezet he!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 22:54

Hele trektochten gehouden in de sneeuw, nou ja eentje dan Schijnheilig , een paar jaar geleden. Maar ik doe het zo weer over. Een van m'n mooiste trektochten geweest.
Wel vaker langere buitenritten gemaakt in de sneeuw. Dat is eigenlijk maar een keer fout gegaan met sneeuwklompen onder voeten en zo.
Ach, beetje opletten wat je uitspookt, maar verder niks bijzonders hoor.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 08:44

ik heb geen ijzers dus amper last van de sneeuw maar ik ga dan alleen over de gestrooide wegen je kan namelijk niet zien wat er onder de sneeuw ligt (gaten) hard bevroren grond etc.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:47

Sommige paarden hebben problemen met het stollen van de sneeuw als ze ijzers hebben, andere weer helemaal niet Verward . Dat is een kwestie van uitproberen!
Als je paard geen ijzers heeft, is het helemaal geen probleem!
Bij ons ligt er op het moment echt heel veel sneeuw Cool en we galopperen zelfs! (de sneeuw is in het bos wel mooi rul, anders zou ik het ook niet doen en we kennen de wegen; we galopperen daar ook altijd als er geen sneeuw ligt, ze zijn mooi gelijk!)