vliegenmaskers en wel of niet goed zien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

vliegenmaskers en wel of niet goed zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 11:10

Ik had vorig jaar voor mijn paard een vliegenmasker om en had het idee (ondanks de info op de site van de paardendrogist) dat mijn paard slechter ziet als hij hem om heeft. Als ik hem uit het land haalde liep hij erg voorzichtig mee. Einde van de maand gaan ze weer op het land nu zit ik te twijfelen toch maar weer de ouderwetse touwtjesfrontriem en dan maar weer snotogen?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:53

Die van de Paardendrogist heb ik nu ook besteld. Imker loopt nu nog met zijn oude Bucasmasker rond, maar die is voort echt versleten en Imker's oren passen er niet in (heb ik dan toch een ezel gekocht? Bloos! ).

Vandaag had hij hem voor het eerst op, ik zet hem in de wei en hij heeft een aanvaring met een stroomdraadje. Maar dat zou ook kunnen omdat dat draadje maar erg dun was, en het er de vorige keer nog niet hing....

Verder ben ik er goed over tevreden. Imker heeft geen last meer van soepogen en dat vind ik het allerbelangrijkste.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:14

Ik heb er één van Harry's Horse, zat bij de deken.
Ze heeft m maar 1 x omgehad, maar ik had ook het gevoel dat ze minder zag.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:53

Ik heb er ook eentje, welk merk weet ik zo even niet meer, maar ik heb niet de indruk dat Codex daar minder goed mee ziet. Hij baggert er gewoon mee rond.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:38

Hebben jullie de Super Mask van de paardendrogist? Die wil ik namelijk net bestellen voor een vriendin haar verjaardag. (zonder oren). Bevalt ie verder wel, of is het zicht echt slecht?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:40

Hou 'm eens voor je gezicht. Zie je wat? Haha!
Die van ons zien net zo goed als zonder masker. (supermask)

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:52

Inderdaad, hou hem zelf maar eens vlak voor je ogen. Dan zul je zien dat je er prima door kunt zien. Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat een paard er minder goed door zou kunnen zien.
Ik heb er bij mijn paard in ieder geval niets van gemerkt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 13:54

toch heb ik het idee dat mijn oudje er minder mee ziet hij loopt zo voorzichting mee als ik hem uit het land haal. Maar met die touwtjes krijgt hij altijd alsnog ontstoken ogen lijkt wel of die niet helpen.

TinkerSilke
Berichten: 27
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: In de buurt van Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:56

Ik heb niet het idee dat ze er slechter door zien. Wel een ideale oplossing, hoor!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:17

Ik heb er zelf ook doorgekeken. En het bevalt me wel.
Maar nu hier toch een onderwerp over staat. Ik heb er ook eentje. En de haren onder de ogen (van die haren waarmee ze wat voelen) die steken erdoor omdat ze erg lang zijn, is dat erg?
Zijn ogen liggen er prachtig vrij onder, alleen die haren passen er niet binnen. Moet ik die een stukje afknippen, of gewoon erdoor heen laten komen?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:49

Dyonne: heeft jouw paard dan echt van die lange oogsprieten dat ze er doorheen steken? Apart nog nooit gezien! Zou even kijken hoe hij erop reageert. In ieder geval niet te kort afknippen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:33

Hihi, ze worden idd erg lang. Zal eens kijken of ik dat op de foto kan krijgen, maar ben bang van niet. Zijn maar hele dunne haartjes natuurlijk.
In principe reageert hij er wel goed op, maar vraag me af als het masker iets beweegt, of hij dan geen last heeft. Bewegen die haren natuurlijk ook.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:36

Zijn er hier ook mensen die zo'n masker 24 uur per dag omhebben bij het paard? Zo ja, krijgt het paard er geen schuurplekken van?

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:31

kan iemand bij PB over valt de supermask groot of klein?

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:38

Mijn pony heeft idd van zo'n masker op d'r neus een schuurplek gehad. Vond het verder een ideaal ding en ik had ook niet het idee dat ze er minder door zag.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:38

Ik vind een Supermask het beste, de meeste andere maskers zijn slap en komen tegen de wimpers aan. Lijkt me hoogst irritant als je met je ogen knippert.
Ik heb een Supermask nu 3 seizoenen gebruikt en hij gaat makkelijk zijn 4e in. Het is heel prettig om op te hebben, ik heb er zelf mee rondgelopen Bloos voordat ik hem bij mijn paard op deed. Je ziet alles prima en het is ook heel fijn tegen zonneschijn.

Mijn paard komt naar me toegelopen om hem om te laten doen, toch een goed teken lijkt mij.

Je moet ze wel 's avonds afdoen , dat staat ook in de beschrijving, ik denk dat het dan echt wel gevaarlijk donker in dat ding wordt.
Schuurplekken krijgen ze er echt niet van, het is van zacht bont gemaakt en heel makkelijk met een sopje schoon te maken.

Kopen dus Knipoog

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:43

[**] heeft er nu al 2 jaar een...ze werken super. alleen wel goed strak vastmaken zodat er geen vliegen onder komen. Boos!
Ik had er een van kieffer maar die is gemolt door de andere paarden op de wei, die rukken mekaar constant het netje af.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 01:57

Mijn paardje heeftook een super-mask. Ze kan er goed door zien. Zoals in de beschrijving staat, mogen alleen de wimpers van je paard er niet tegen aan komen. Die lange sprieten eronder noemen ze niet, maar lijkt me niet echt prettig als die erdoor steken.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:05

Maar dan zal ik ze wel iets afknippen, denk ik. Ze zijn zeker meer als 5cm lang. De wimpers komen er nog lang niet, zitten er meer als een cm vanaf.
Overigens ik vind de Supermask niet echt groot vallen. Ik heb nu maatje paard, op mijn pony die normaal met alles een Cobmaat heeft. Ik heb hem gekocht van iemand met een Fjord, waarbij hij niet paste.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:47

Wat is er niet goed aan een touwtjesfrontriem dan?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:22

Een touwtjesfrontriem werkt niet. In plaats van 100 vliegen zitten er dan misschien 75.
Mijn pony krijgt hele ontstoken ogen van al die vliegen in en om zijn ogen.
Alleen met rijden ben ik nog op zoek naar een goede oplossing, want dan werkt SuperMask wel, alleen wat onhandig vastmaken onder het hoofdstel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:32

Mijn paarden vinden de Supermasks ook erg prettig! Ik he nooit aan ze gemerkt dat ze minder zouden zien

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:33

Ik ben ook van plan om voor apollon dit jaar zo'n masker te kopen, alleen omdat d'r ogen de hele lente en zomer helemaal dik en rood zijn van de vliegen. Maar hoeveel kost zo'n supermask nou ongeveer?
En kun je die gewoon in de ruitersportzaak kopen?

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:34

Dyonne schreef:
Een touwtjesfrontriem werkt niet. In plaats van 100 vliegen zitten er dan misschien 75.
Mijn pony krijgt hele ontstoken ogen van al die vliegen in en om zijn ogen.
Alleen met rijden ben ik nog op zoek naar een goede oplossing, want dan werkt SuperMask wel, alleen wat onhandig vastmaken onder het hoofdstel.

Kijk eens op de site van de paardendrogist, bij de nieuwe producten hebben ze een netje voor de ogen dat je aan het hoofdstel vast kunt maken, lijkt me erg handig!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:35

xxappiexx schreef:
Ik ben ook van plan om voor apollon dit jaar zo'n masker te kopen, alleen omdat d'r ogen de hele lente en zomer helemaal dik en rood zijn van de vliegen. Maar hoeveel kost zo'n supermask nou ongeveer?
En kun je die gewoon in de ruitersportzaak kopen?

Ze zijn te koop bij de paardendrogist( www.paardendrogist.nl ), de prijs hangt af van de maat. Ik heb ze nog niet in een ruitersportzaak gezien.