paard schuurt halster af.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

paard schuurt halster af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 21:05

Mijn paardje heeft echt een hekel aan zn halster..
Als we aan het lopen zijn, of ik heb hem vast is er niks aan de hand, maar zodra hij in de bak staat en al helemaal in zn stal, probeert hij zn halster af te schuren..

Weet iemand iets om dit tegen te gaan??
Ik denk ook wel dat er weinig aan te doen is maar misschien heeft iemand toch een idee.

De halsters zijn ook gewoon goed op maat en er zitten geen losse stiksel oid aan waardoor het kan jeuken.

Eerst schuurde hij ze echt helemaal af, en nu moet ik ze ook echt strak doen, zodat ze blijven zitten.

Normaal doe ik in de stal altijd zn halster af, maar als ze eerders het land op gaan moet ie 's nachts om blijven, zodat de staleigenaar hem gewoon 's ochtends in het land kan zetten..

Aan de eigenaar vragen om 's ochtends zelf het halster om te doen is geen optie.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:29

geen idee waardoor het kan komen, maar lida doet wel altijd gewoon gamble zn halster s ochtends om hoor, waarom dan niet die van vlieg Verward is dat dan weer eng ofzo Verward

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 21:35

ja ik denk het.. dus het maakt niet uit, ik zei het en toen zei ze, hij moet het maar leren, echt zo van.. ik ga het niet om doen..
ben ook wel bang dat het weer eng vind..
Hij is ook zo gevaarlijk Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:38

tja misschien vindt hij het echt niet leuk..

halsband??

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 21:45

nou met halster is ie soms al bijna niet te houden, ik denk dat halsband dan al helemaal niet werkt..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:58

niemand verder?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:16

De grootste opslossing zou inderdaad zijn om het halster gewoon af te laten...Maarja,je geeft al aan dat dit geen optie is...
Waar ik aan dacht is dat je misschien eens een halster van ander materiaal kunt proberen...Of een met bontjes, eentje van leer...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:23

Mijn paard doet dat dus ook om gek van te worden. Heb hem dus liever niet om op stal maar als ik een x 's-ochtens kom of later op de avond dan vind ik hem in mijn stal terug in de poep. Mijn paard is er heel behendig in. Schuurt eerst het kopstuk achter zijn ene oor af en dan achter de andere zo gebeurd. Denk helaas dat er geen oplossing voor is.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:09

Ik had met Barley gewoon een halsband omgedaan. Je zegt dat hij dan helemaal niet meer te houden is. Maar beter iets dan niets, toch?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:15

Volgens mij worden ze sowieso niet aan de hand naar de wei geleid, maar los. Het halster is meer voor in geval van nood. Dat dacht ik tenminste. Ik zou een halsband proberen. Verder begrijp ik wel dat Lida niet bij ieder paard een halster om wil doen. Er staan er aardig wat en het kost extra tijd en tijd = geld. Knipoog

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:30

pepper doet t ook, en die heeft een leren halster

maar volgens mij is het bijhem alleen omdat ie er gek van word dat het halster m steeds naar beneden zakt, over zn neus dan.

ik denk dus niet dat een ander mateeriaal help, je kunt t proberen.

vandaag hebben we met nylon halster geprobeerd, ging wel ietsie beter

waar schuurt hij dan precies?

Herby

Berichten: 90
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:55

Oii, ik ken het geval. Ik ken ook een paard wat niet perse een hekel heeft aan z`n halster maar aan de neusriem (dus ook van het halster). en als je hem vast hebt of je loopt met hem is er nix aan de hand maar zodra je heb in de stal zet gaat ie lopen schuren, of met poetsen. als de paarden uit het land worden gehaald loopt ie er dan niet achteraan? en nog een tip voor als ie het met poetsen of iets anders ook doet waarbij hij moet stilstaan. doe het halster om z`n hals Pling

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:13

jah, doen we wel eens, maar is zon gedoe

ze hebben gelukkig de halsters niet om op wei, ,alleen met ppoetsen, enz

en als ie eten heeft let ie er niet op, maar hijs ookeen beetje lomp,m hij drukt je zo omver omndat hij jeuk heeft Verward

hij slaat zn hele neus kapot :S

(beetje off-topic)

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 20:27

hij schuurt heel aan de zijkant, bij de ''bakstukken''. maar ik doe toch zn halster af 's nachts, zijn ook wel veel dingen waar die aan kan blijven hangen..
dus het komt wel goed!! iig bedankt voor de reacties, en zal de tips zeker uitproberen!! met poetsen is het namelijk precies hetzelfde!!!