Hoe houd je een Staart mooi Dik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Hoe houd je een Staart mooi Dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:49

Mijn vraag was dus: De titel Haha!

Maar zo te zien krijgt Moreno een dunnere staart...
Terwijl hij zo'n onwijs mooie dikke had!
Niet dat het nu 1 haartje is... Maar ik kan het zien dat hij wat dunner aan het worden is Haha!
Ik kam hem helemaal niet élke dag... En als ik hem kam dan doe ik meestal alleen het stukje onder... Voorzichtig...
Om de zo veel tijd kam ik hem helemaal is door en dan ga ik van beneden naar boven... Dan trek ik er bijna helemaal niks uit...
Maar ja... Hoe houd je hem dan mooi dik?

Groetjes Richelle

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:54

Ik borstel Imker's staart iedere dag met een normale mensenborstel en zijn staart is echt supermooi en vol (zie foto's profiel!).

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:57

Tjah als iemand daar iets voor weet (of hoe krijg j m dik..)

Ik zou zeggen niet kammen, maar dat doe je blijkbaar al niet veel. Miss eten andere paarden aan zijn/haar staart.

Die van mijn merrie wordt alleen maar dikker, pluis hem af n toe uit, kam hem alleen als k hem gewassen heb en er antiklit in gespoten heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:03

bij die van Lucky doe ik als ik er zin in heb borstelen met een mensenborstel en gewoon wat water insprayen en zijn staart is echt heel mooi dik..

Moet em binnenkort ook weer knippen..

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:52

Pas ook op dat de staart niet te lang word.
Want als je paard opstaat na het liggen/rollen, dan gaan ze heel vaak op hun staart staan en zo trekken ze dus alle haren eruit. Ook de goeie!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:54

hoe minder je borstel ook met mensenborstel, hoe voller de staart blijft.
heb je nou een hekel aan die klitten kan je het 1 x per week met conditioner wassen...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:01

DANIenVLIEG schreef:
hoe minder je borstel ook met mensenborstel, hoe voller de staart blijft.
heb je nou een hekel aan die klitten kan je het 1 x per week met conditioner wassen...


Dus niet alleen je moet er wel genoeg Equistar in doen zonder equistar trek je de haren eruit. . Die van mij borstel ik iedere dag met een mensenborstel en gaat om de dag equistar in. Hij heeft een super mooie volle staart (krijg er regelmatig opmerkingen over).

Wat je NIET moet doen is zonder equistar met een paarden borstel borstelen dan blijft er niets over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:54

Niet borstelen, echt heel soms.

Kijk eens naar je winterdeken. Soms hangt een deken zonder staartflap op een deel van de staartwortel. Dit gaat schuren en de haren zullen breken/ afslijten. Ook met een staartflap kan dit te veel druk op de haren geven.

Vorig jaar winter dacht ik te zien dat mijn paard nieuwe lichtgekleurde haren in zijn staart kreeg vanuit het midden van zijn staartwortel. Dit was alleen met bepaalde lichtval toen ik hem los gooide in de binnenbak. Goh dacht ik wat leuk. Na nadere inspektie zag ik tot mijn treurnis dat het een kaal plekje was, precies op die plaats schuurde de rand van zijn winterdeken. Was me al opgevallen dat zijn staart dunner was en dat er veel haren in zijn stal lagen.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:13

ipv van Equistar riders magic. Het effect blijft langer en de staart lijkt naar mijn idee voller en sneller te groeien.
En uitpluizen ipv borstelen.
Laatst bijgewerkt door Unity op 15-04-04 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:15

Niet borstelen, altijd van hand uitpluizen,
Regelmatig antiklit erin.
Als je wilt voorkomen dat er klitten inkomen kun je ook vlechten (en regelmatig de vlecht loshalen en opnieuw invlechten.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:39

ik borstel buddy zijn staart ook elke dag.. maar er gaat wel anti klit in Lachen
Hij heeft een mooie volle staart!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:00

Ik borstel ook bijna elke dag met een mensenborstel en ze heeft een super volle staart! Ik doe 1x per week antiklit erin.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:02

Syta heeft een gigantische staart die ik niet elke dag borstel..... Ik ben er wel 4 uur mee bezig om hem helemaal uit te pluizen! Van mij mocht de staart wel wat dunner!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:03

zo min mogelijk aan doen. af en toe wassen en dan antiklit erin.... pas daarna uitpluizen met je handen. en regelmatig recht afknippen zodat hij niet te lang wordt. werkt naar mijn idee het best.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:05

Ik borstel elke dag (heel voorzichtig van onderaf) 1x wassen en antiklit erin.... maar idd toch regelmatig een stukje eraf knippen...

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:07

ik borstel rover zn staart ook iedere dag maar zorg er wel vor dat er altijd genoeg antiklit inzit zodat er geen haren afbreken. Hij heeft ook echt een megadikke staart.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:08

Mirk heeft ook wel een redelijke staart, en ik spuit er om de dag antiklit in, en borstel hem iedere dag uit.

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:13

Ik let er altijd op dat de staart sowieso niet te lang wordt zodast hij/zij erop trapt. Maar ook regelmatig recht afknippen, dus de lange punten eraf, dan wordt de staart ook weer voller i.p.v alleen langer.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:21

Het kan ook zijn dat je paard is gaan schuren, in verband met zomereczeem... Heeft hij vorig najaar niet geschuurd?

Ik waste de staart altijd met betadine shampoo, en terwijl de shampoo er nog inzat borstelde ik het uit. Onderaan beginnen, en per plukje steeds hoger. Dan uitspoelen, en eenmaal droog, is de staart mooi schoon en vol. Werkt meteen ook tegen schuren...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:24

Hoe dik te houden nou makelijk niet meer aankomen alleen af en toe een keer een stuk eraf knippen, en om de dag anti klit of cocpitspray erin spuiten en af en toe wassen verder niks aan doen ook niet uit pluisen..

Ik zeg altijd liever een mooi paard op concour dan een mooi paard thuis Haha! Dus gewoon niet meer aankomen.

Sommige paarden zijn er gewoon erg gevoelig voor, elke dag kammen en zo.