Uitrijdeken en zweep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Uitrijdeken en zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 15:44

Omdat mijn watje van een paard geschoren is en ik altijd buiten rijd, rijd ik dus standaard met uitrijdekentje. Niet alleen met in- en uitstappen maar de hele tijd.

Ik heb alleen een klein probleempje, dat is nl. het aantikken met de zweep. Ik kom natuurlijk door die deken niet echt door met mijn zweep. Fitz is ook niet echt achterlijk, dus meneer wordt een beetje luier voor de kuit omdat hij merkt dat ik toch niet echt kan ingrijpen.
Ik heb vandaag wel de deken iets teruggevouwen maar dat werkt toch ook niet echt super.

Hebben jullie misschien nog tips ?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 15:48

Oplossing die ik gebruik: tikje op zijn schouder. Daar gruwelen ze van en dus hoef je maar 1x aan te tikken en weet hij donders goed dat op dat plekje ook een tik uitgedeeld kan worden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 15:51

Maak zelf een uitrijdeken, die bij je benen wat hoger zit en de naar achteren weer wat lager afloopt.
Ik merkte hetzelfde, zodra ik de uitrijdeken af doe, is meneer attenter,
ik rij nu eigenlijk gewoon zonder, zijn frisheid probeer ik gebruik van te maken....hij loopt zich wel warm Lachen
Alleen als het vriest als ik erop ga laat ik de uitrijdeken liggen.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 18:47

Ik doe het niet voor de frissigheid, want Fitz zou best wat frisser mogen zijn.
Ik heb het dekentje vooral tegen de kou, want welk mietje vat nou kou als je staat te scheren Haha! ?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:50

Ik vouw de uitrijdeken terug, zodat in ieder geval mijn beenhulpen beter doorkomen, en gebruik een stuggere zweep, die hij inderdaad niet voelt maar wel lekker geluid maakt, wat nog wel eens wil helpen.
Ach en verder denk ik maar dat ik het in de proef ook op alleen mijn benen moet doen, dus zie het maar als een goede oefening. Ik heb trouwens wel vaker een spoortje om. Normaal eigenlijk nooit of echt bij uitzonderring, nu 2x in de week ofzo.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:42

kan je deken niet , nadat je goed hebt ingereden, afdoen?! dan rijdt je hem gewoon bv een half uurtje (of korter) heel intensief, en doe je de deken daarna meteen weer om. idee?! *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:29

Ik heb er zelf geen last van het pok geluid van de deken vind Lodewijk vreselijk.
misschien iid naar het losrijden de uitrijdeken eraf?
of een dunnere?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 23:50

Ik rijd tegenwoordig ook weleens 'helemaal' met m'n deken (en dan een gewone deken, gewoon onder m'n beugelriemen door en alles blijft braaf hangen) en ik merk dat die van mij juist beter reageert eigenlijk Haha!
Normaal is ze zo kriebel op de zweep dat ik maar iets hoef te doen en het tempo gaat direct drie versnellingen hoger, met deken heb ik precies de reactie die ik wil.....maarja, geen oplossing voor jou.....misschien gewoon een iets harder tikje geven? (hmmm, dat had je waarschijnlijk al geprobeerd)

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:38

ik rijd ook vaak met ee uitrijdeken maar mijn paard loopt nog gewoon het zelfde er mee nou su6

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 10:15

Je kan ook het dekentje rond je benen doen Haha! . Dan heb je het meteen ook minder koud en komen je beenhulpen in elk geval wel door.