vraagje over rondgenaaid S&T hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

vraagje over rondgenaaid S&T hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:33

Dat S&T hoofdstel hangt nog steeds niet in mijn kast. En om eerlijkte zijn heb ik zo'n hoofdstel ook nog niet nodig, maar........ ik wil graag een ander hoofdstel hebben voor Lois . Het hoofdstel wat ik nu heb is erg mooi maar de pasvorm is niet top, eigenlijk is het hoofdstel te groot en met veel gaatjes is alles passend gemaakt.
Dus had ik bedacht: als ik een rondgenaaide S&T-hoofdstel makkelijk om kan bouwen naar een gewoon trens hoofdstel dan is het wel handig alvast zo'n hoofdstel aan te schaffen . Tzt kan ik de bitten aanschaffen [kostenspreiding] en dan kunnen later die extra bakstukken er aan voor de stang.
Ik vraag me dus af of dat eigenlijk wel kan en of het er wel netjes uitziet ivm het frontje.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:49

Mijn rondgenaaide S&T heeft drie gaten in e frontriem. Die zou je voor bakstk, keel- en neusriem kunnen gebruiken.
De neusriem kun je eventueel van aan lusje laten voorzien om er een gecombineerde neusriem van te maken.
Moet dus wel te doen zijn.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:16

Ja hoor, dat kan prima !
Je kunt een bakstuk verwijderen en dan heb je een gewoon trenshoofdstel met een hoge neusriem.
Als je een rondgenaaid hoofdstel gaat kopen, moet je er wel extra op letten dat de pasvorm in orde is.
Door de rondgenaaide delen kun je maar beperkt verstellen en gaatjes bijmaken.
'k Zou even een goed passend hoofdstel meenemen naar de winkel om daar de precieze maat te bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:12

haha, goed plan he!! En een goed excuus om dat hoofdstel aan te schaffen. [Krijgt Lois eindelijk een frontje met swarovski strass steentjes Pling ]
Het enige verschil is dat ik dan met een hoge neusriem rij en nu met een gecombineerde. Ik zal eerst wel even met mijn instructrice overleggen of dat verschil maakt.