Cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 23:26

Sinds een tijdje zakt mijn cap tijdens het rijden steeds naar voren.
Omdat ik hem heb gekocht toen ik 15 was (ben nu 20) ben ik bang dat hij gewoon niet meer past en ik een andere zal moeten kopen.
Daarom heb ik een beetje rond zitten kijken op het net maar het aanbod is zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zo goed kan zien.
Waar moet ik op letten als ik een cap koop?
Hoe weet ik zeker dat hij goed past?
Ik vind het belangrijk dat een cap goed beschermd, lekker zit, niet knelt, geventileerd is zodat ik niet een zeiknat hoofd heb zodra ik de cap op zet.
Hoe hij er uit ziet vind ik minder belangrijk.
Iemand nog tips wat een goede cap is?
Of misschien een tip om mijn huidige cap beter te laten passen zodat ik geen nieuwe nodig heb.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:27

Ik vind de caps van CasCo erg lekker zitten..

Als ik jou was zou ik lekker naar een ruitersport zaak gaan en verschillende modellen passen!
Dan merk je vanzelf welke jou het beste zit!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:41

Je kan wcpapier of heel dun schuimrubber aan de binnenkant doen, maar niet echt veilig natuurlijk. Als je een nieuwe koopt zou ik wel kijken dat ie goedgekeurd is (EN1384 oid).

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:48

Ik heb de harry's horse pro..die is erg fijn

Heb eventueel een casco te koop voor je.. maat 54 t/m 57 (verstelbaar) zijn ook hele fijne caps..helaas niet voor mijn smalle hoofd..

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:09

Ik heb een casco. Die is heerlijk lichtgewicht, geventileerd en past lekker. Je merkt eigenlijk amper dat je een cappie op je koppie hebt.
Voor wat betreft het passen: ga naar een goede ruitersportzaak en laat je daar gewoon adviseren en helpen. Deze mensen weten precies wanneer je cap je goed past.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:27

Wij rijden met brommerhelmen zoals die hier in zuid-Spanje te koop zijn; sportief model, licht, goed geventileerd en prima bescherming ook van je slapen, uiteraard E-goedgekeurd.
Voor zoonlief hebben we een model goedgekeurd voor lichte motorfietsen.
Deze helmen zijn gewoon net een slag veiliger dan caps.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:13

Ik heb een Casco Youngster. Maar ik vind hem net iets te groot. In het begin zat hij niet lekker, maar nu zit hij lekkerder. Geen zweethoofd en lekker licht...

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:42

ik heb er 2 van horka airstream ook luchtig en lichtgewicht en me buurmeisje dien van harrys horse

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:49

persoonlijk zou ik je cap niet passend gaan maken... dus gewoon een nieuwe kopen ... ik vind dat een cap zonder aanpassingen passend moet zijn ....
Vooral letten op de EN1384 norm... die hoort in de cap te staan met een wit labeltje... (meestal met een wit labeltje dan)
ik heb altijd geleerd dat als je de cap op je hoofd zet en hij goed past hij niet moet klemmen maar als je rustig je hoofd naar beneden doet dat hij dan op je hoofd moet blijven zitten zonder dat je het bandje vast hebt ... hij mag niet naar voren opzij of naar achteren glijden....

Persoonlijk ben ik voor een LAS gegaan ik vind het een erg plezierige cap en ziet er nog netjes uit heb nog geen zweterig hoofd gehad ... en hij zit lekker "om" mijn hoofd ipv "op" mijn hoofd...
verder is het verstandig om gewoon naar een ruitersport zaak te gaan en te kijken wat het lekkerste zit ...
succes ermee in ieder geval !!

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:28

ik heb zon paddestoel model, die zitten echt lekker, ze zijn een stuk lichter en ze zweten een stuk minder. volgens mij zijn die niet zo heel duur en je kunt ze verstellen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:49

BeNGeL schreef:
persoonlijk zou ik je cap niet passend gaan maken... dus gewoon een nieuwe kopen ... ik vind dat een cap zonder aanpassingen passend moet zijn ....
Vooral letten op de EN1384 norm... die hoort in de cap te staan met een wit labeltje... (meestal met een wit labeltje dan)
ik heb altijd geleerd dat als je de cap op je hoofd zet en hij goed past hij niet moet klemmen maar als je rustig je hoofd naar beneden doet dat hij dan op je hoofd moet blijven zitten zonder dat je het bandje vast hebt ... hij mag niet naar voren opzij of naar achteren glijden....

Persoonlijk ben ik voor een LAS gegaan ik vind het een erg plezierige cap en ziet er nog netjes uit heb nog geen zweterig hoofd gehad ... en hij zit lekker "om" mijn hoofd ipv "op" mijn hoofd...
verder is het verstandig om gewoon naar een ruitersport zaak te gaan en te kijken wat het lekkerste zit ...

succes ermee in ieder geval !!


daarom heb ik ook een LAS gekocht.
die 'fietshelmen' vind ik echt niet lekker zitten
heb ook het gevoel dat ze 'op' m'n hoofd zitten, voelt ook niet veilig
en ik vond ze ook veels te hard. ik heb veel van die dingen gepast maar geen 1 zat er echt fijn.
uiteidelijk heb ik toen een swing gekocht. die zat ook lekker, maar was wel best lomp om te zien.
na een zware val met loulou (ziekenhuis,hersenschudding...) heb ik voor de zekerheid een nieuwe aangeschaft en dat is dus de LAS geworden.
ik vond hem wel duur, maar ik heb hem elke dag op. dus dan is het wel zo fijn dat je een cap hebt die lekker zit en veilig is.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 15:55

Heeft iemand (een link naar) een foto van die LAS?
En wat meer info en prijsindicatie.
Is LAS een merk of een model, indien het een merk is, zijn er dan meerdere modellen?
Waar is de LAS verkrijgbaar?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:01

tinkerLuna schreef:
Heeft iemand (een link naar) een foto van die LAS?
En wat meer info en prijsindicatie.
Is LAS een merk of een model, indien het een merk is, zijn er dan meerdere modellen?
Waar is de LAS verkrijgbaar?


euh ik zal es kijken of ik een foto kan vinden...

het is een merk en er zijn meerdere modellen

ik heb de crossuitvoering.
je hebt ook een endurance uitvoering geloof ik. en verder weet ik eigenlijk niet.

ik heb die van mijn gekocht bij de langeraap in middelrode, maar ik denk dat je hem bij elke grotere ruitersportzaak wel kan kopen..

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:06

kan ff geen plaatje vinden, maar het is een soort nagemaakte GPA.

dit is dus een GPA, maar daar lijkt ie qua model wel op vind ik.
GPA is alleen nog veel duurder

Afbeelding

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 16:53

Nu heb ik zoiets als deze.
Afbeelding
Niet dezelfde, mijne is merkloos.
Als ik hem op zet druipt het zweet er in no time vanonder.
Als ik hem de volgende dag weer pak is hij nog nat van de dag ervoor.
Hij jeukt ook snel op mijn hoofd.
En hij past dus niet goed.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:13

Ik heb even voor je gezocht ...
http://www.lashelmets.com/ dat is de site van LAS met alle caps erop.. beetje vreemde site eerst op het logo klikken, dan op prodotti (links boven in), en dan op caschi da equitazione.... Dan krijg je alle caps die zij hebben meeste zijn nogal uhm endurance stijl maar er zijn twee die "normaal" zijn ...

persoonlijk heb ik de Vega gekocht...


*edit*
Afbeelding

deze dus

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 17:23

Dank je wel.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:10

ik heb dus dezelfde als bengel

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:12

hmm heb ook ff op de site gekeken, zitten eigenlijk maar 3 fatsoenlijke caps tussen vind ik Scheve mond
die zilverkleurige vind ik dus helemaal nix