nou wel of geen halster om????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wel of geen halster om in de wei???? + uitleg!!!

wel om doen, want
28 (23%)
niet om doen, want
93 (76%)

Totaal aantal stemmen: 121


xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

nou wel of geen halster om????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 12:19

er zijn al zoveel meningsverschillen ontstaan over wel of geen halsters om in de wei. dus ik wil alles gewoon even bijelkaar hebben en jullie mening horen. als je stemt, wel een uitleg erbij!! anders hebben we er natuurlijk niks aan.

ik ben zelf tegen halsters om in de wei. dan hang ik nog liever een halster op bij de wei zodat als er wat gebeurd, altijd iets in de buurt is.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:25

Mijn paard heeft geen halster om in de wei. Gewoon, om ongelukken te voorkomen. Nu heb ik zo'n leuke knol die niet zijn neus door het halster heen steekt als ik hem wil pakken uit de wei, dus heb daarvoor een 'halsband' gekocht. Werkt ook prima!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:26

Nee, naar mijn smaak is het levensgevaarlijk.
Halster af in de wei.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:26

Mijn paard heeft wel een halster om in de weide..Stel dat ze zou ontsnappen is er iig iets waar je haar aan zou vast kunnen pakken...Maar ik begrijp de tegenstand wel,het is natuurlijk altijd een risico..Stel dat ze ergens aan blijven hangen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:29

Liever niet, maar bij sommige stallen heb je geen keus. Mijn jaarling loopt wel altijd met halster, ze laat zich sowieso moeilijk pakken, als ze dan ook nog eens geen halster om heeft, dan kun je het helemaal wel vergeten. Ik denk erover zo'n halsband te kopen, daar heb ik toch een veiliger idee bij.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:29

Mijn paarden hebben geen halster om. Ze zijn makkelijk te vangen en er zijn enkele plekjes waar ze gemakkelijk achter kunnen blijven haken, dat risico neem ik liever niet. En daarbovenop heeft Prima het geweldig spelletje uitgevonden om Evita , toen ik vergeten was het halster af te doen, bij haar halster te grijpen en door heel de wei op de sleuren Rolleyes

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:30

Ze zijn met halster trouwens ook erg makkelijk aan te pakken door pennymeisjes, paardendieven etc.
Er zitten s zomers vaak een hele kudde kleine meisjes bij de wei, die vertel ik elk jaar weer dat mijn paard heel gevaarlijk is en bijt als een vreemde de wei in wil.
Tot nu toe heeft het geholpen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:31

persoonlijk heb ik het liever niet.
Maar op stal zetten ze alle paarden voor je buiten en weer binnen, dus is een halster verplicht.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 12:32

ja idd, en als ik een halster bij de wei ophang komen die pennymeisjes natuurlijk ff lekker poetsen, dus dan zou ik de halster beter kunnen verstoppen Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:32

Geen halster om...soms wel irritant met vangen, maar wel zo veilig.

Daarbij komend dat ene halster het toch niet lang uit zou houden omdat we er een paar tussen hebben staan die aan die dingen gaan etteren en eten.
Als je dan sávonds aankomt ligt je halster ergens in het land Haha!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 12:33

runningkawa schreef:
persoonlijk heb ik het liever niet.
Maar op stal zetten ze alle paarden voor je buiten en weer binnen, dus is een halster verplicht.


kan je hem dan niet bij je stal ophangen?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:35

Ik heb ze de ene keer wel om, de andere keer niet.. Straks met het vliegenseizoen wel altijd i.v.m vliegenfrontriem (wil een masker aanschaffen maar ben er nog niet uit of die ook met halster moet)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:36

mijn paard heeft nooit een halster om in de wei. Is gewoonte en wel net zo veilig. Helaas heeft ze ook soms door dat ze zonder halster wat moeilijker te pakken is Haha!

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:41

nee, ik vind het veels te gevaarlijk! Ze kunnen overal aan blijven hangen enzo.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:41

Halster af in de wei...stel dat ze blijft hangen ergens ofzo...

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:45

Vroeger stond mijn paard ook dag en nacht in de wei, omdat hij binnen en buiten werd gezet door de stalhouder dus het halster moest omblijven. Het is 3 jaar goed gegaan.
Nu ben ik verhuisd naar een andere stal (en stad) en nu moet ik hem zelf buitenzetten. Het is voor mij ook een beetje principe kwestie. Als mijn paard nu op de wei staat heb ik graag dat hij helemaal vrij kan zijn, dus zonder dingen en tierlantijnen op zijn hoofd (Tenzij het echt té erg is met vliegen, dan moet hij wel een vliegennetje om).

Het is bij mij dus altijd goed gegaan, alleen nu staat hij zonder. Is een beetje een gevoelskwestie. Ik wil dat hij dan helemaal vrij is.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:58

Mijne staat altijd zonder halster op de wei, met binnen en buiten zetten laten we de paarden gewoon los van de stallen naar de wei en omgekeerd lopen, gaat prima (stallen en wei sluiten op elkaar aan). De enige uitzondering is wanneer de smid of DA moet komen en er kan echt niemand aanwezig zijn, dan laten we een halster om zodat ze makkelijker gevangen kunnen worden, en zodat de smid/DA ook zeker weet welk paardje hij moet hebben. Maar die situatie komt echt maar heel heel zelden voor, normaal kan er altijd wel iemand aanwezig zijn. (Ze doen het halster dan ook weer netjes af wanneer ze de paardjes in kwestie weer op de wei zetten, goed geregeld dus)

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:02

afhankelijk hoe lang ze het land op kunnen. als je bijv maar mogelijkheid hebt voor een uurtje kan je beter met halster doen, anders is de kans groot dat je je paard nooit meer te pakken krijgt. als ze langer en deels zonder dat iemand er soms even bij kijkt op het land staan is het stukke veiliger zonder.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:06

Bij ons geen halster in de weide, ivm met de veiligheid.

Alleen pasgeboren veulens lopen onder toezicht even met het halster om in de wei.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:09

Tja liever niet, maar moet wel, m'n pony heeft veel roze om haar ogen en ook haar neus is roze, wil ze niet helemaal verbranden zou ze toch een halster met bescherming voor haar neus e.d. om moeten en daarbij is het land waar zij staat omringd door water, vind het wel veiliger als ze dan een halster om heeft.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:13

Die van mij hebben nooit een halster om. Problemen met vangen heb ik ook niet, ze komen wel naar mij toe Cool

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:19

Ik zou er geen omdoen in de wei.. ze kunnen altijd ergens aan blijven haken en compleet in paniek raken.. en als je het paard naar binnen wilt halen kun ej em gewoon een haslter aan doen om te leiden.. ben trouwens van meing dat et ind e stal ook gevaarlijk akn zijn.. je weet maar nooit wat ze allemaal uithalen..

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:38

Dennis heeft nooit zijn halster om op het land. Hij laat zich makkelijk pakken dus ik vind het nergens voor nodig. Ik ben ook veel te bang dat er iets geberud wat je makkelijk had kunnen voorkomen.

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:42

onze verzorgpaarden hebben altiiud het halster om in de wei gewoon een goepassen halster en het weiland is helemaal goed afgerasterd kan niemand ergens achter blijven haken zou niet weten wat er fout in dat wieland zou kunnen gaan

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:46

fenja schreef:
onze verzorgpaarden hebben altiiud het halster om in de wei gewoon een goepassen halster en het weiland is helemaal goed afgerasterd kan niemand ergens achter blijven haken zou niet weten wat er fout in dat wieland zou kunnen gaan



Met rollen en gek doen tijdens het spelen KAN het gebeuren dat zn hoef ( of ijzer) erachter het blijft haken, dat kan een lelijke val tot gevolg hebben.