twijfels over veulen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

twijfels over veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 23:19

Zoals aardig wat mensen weten wou ik Par laten dekken.

Maar ondertussen nemen de twijfels toe....er zou een heel leuk en mooi veulentje uit kunnen komen, ook ene lelijke maar het blijft dan toch bij mij dus dat maakt niet uit.
Par is er in ieder geval wel een merrie voor....een leuke hengst er bij en dan maar hopen op een goede uitkomst.

Maar ok, mijn twijfels: Ik lees en hoor toch nog aardig wat over dingen die fout kunnen gaan...kan altijd ik weet het, en ben ook gerust gesteld door een heleboel mensen over de aantal keren dat het wel gewoon goed gaat.
Maar ja....het risico blijft, en het is natuurlijk geen pre om perse een veulen van je eigen paard te hebben dus waarom dat risico opzoeken?

Daarbij dat het met rijden nu heel goed gaat, ik wil wedstrijden met haar gaan doen en we steken hier ook veel tijd in.

Ik reken erop dat ze dan sowieso minimaal een half jaar uit de roulatie is.
Het veulen is helemaal geen probleem, na het afspenen gaat die naar de opfok en 2 jaar later zie ik hem wel weer een keer verschijnen

De grootste twijfels dus: het risico van de dekking, dracht en bevalling...en gewoon het feit dat ik wedstrijden emt haar wil doen en dat zo'n onderbreking dan ook weer neit ideaal is.

Grootste voordeel: Ik zou dolgrgaag een veulen van haar willen gewoon voor mezelf, van ene goede hengst, met papieren, kortom alles erop en eraan, om zelf te houden.

Wat nou als ik de bevalling mis?
Als ze vroeg bevalt en er is wat mis en ik ben er niet?
Wat als er sowieso iets mis gaat?

Kan ik dan neit gewoon beter naar een leuk veulen kijken, die kopen en in de opfok gooien of met de tijd een iets oudere kopen, weer van een jaar 0f 2 en ene half en daar dan op dezelfde manier mee verder gaan als met Par?

Maar ja...dat is dus neit van Par en ik weet niet of ik er dan wel zo'n behoefte aan heb Verward
Het gaat mij dus eigenlijk meer om dat hele van Par gebeuren...
Ik weet dat er al meer dan genoeg veulens rondlopen, als er een veulen komt is dat ook echt voor mezelf om zelf te houden en om mee verder te gaan..absoluut niet *zoals de zaken nu liggen* voor de verkoop.

Ik had het heel goed doorgedacht...Par is nu 3 jaar en 9 maanden....tot wanneer heb ik de tijd om te beslissen?
Kan ze eventueel ngo gedekt worden op haar 7de, of is het dan te laat voor een eerste veulen?

Beetje lang verhaal maar hoe hebben jullie dit overwogen en nog een keer: zijn de risico's echt zo groot? *hele nachtmerries in mijn hoofd Bloos *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"



Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 00:44

Lageveld ik snap wat je bedoelt...ik heb eerder zoiets van het zijn toch risico´s en is het dan wel helemaal eerlijk om haar ene veulen te laten krijgen *met die bijbehorende risico's* omdat ik zo graag iets van haar wil.

Verschillen die risico's dan ook nog per ras?
Nu heb je me helemaal panisch hoor Knipoog

En waterkippie en Ineke eigenlijk is het idd ook raar...ik heb tenslotte nog alle tijd dus hoef me er nu toch helemaal geen zorgen om te maken zou je denken he.

Maar in eerste instantie had ik zoiets van nou lekker dekken als ze ruim 3 bijna 4 is, lekker jong, en daarna serieus verder.

Maar het serieus verder trekt nogal geloof ik Haha!
Dus kan natuurlijk ook gewoon eerst alle andere dingen voor laten gaan en als ze 6,7 is nog eens bij mezelf ten rade gaan of ik het nog steeds echt wil.....denk ik...oe twijfel twijfel...

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers