dna????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:00

Ik heb een Quarter Horse merrie en de DNA-typering is dus aan hand van een monster haren uit de manen (met wortel) in Amerika bepaald. Kosten waren iets van $30.

Zover als ik begrepen heb kun je bij het CDI (Centraal Diergeneeskundig Instituut) in Lelystad je paard DNA laten typeren. Welke kosten er in Nederland aan verbonden zijn kan ik helaas niet zeggen.

Ik zou zeggen: probeer eens te bellen of schrijf een brief. Adres is: CDI, Edelhertweg 15, 8219 PH Lelystad.

Voor andere adressen kun je misschien informatie opnemen met je dierenarts.

Ik kwam bij het zoeken de volgende pagina tegen:

http://allserv.rug.ac.be/~evdeeckh/Paar ... aarden.htm

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:06


Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 15:58

imker schreef:
Het probleem met DNA is, dat je op wedstrijd dan het paard zijn DNA moet laten testen, en dat is op locatie onmogelijk. Je kan dan dus vaak niet meerijden, omdat het DNA van het papier vergeleken moet worden met het DNA van je paard. Ik zou eens gaan informeren bij de NKB of een andere bond....


Hoe doen al die topruiters het dan die hun paard niet hebben laten chippen? Anky van Grunsven, Jeroen Dubbeldam? Ik zie ze vaak genoeg starten hoor!

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit01, Geertema, IASCrawler, Morehorse, Slmt9, Utixo en 111 bezoekers