gezond paard in laten slapen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:02

iedere dierenarts zal zijn eigen mening of kijk hebben op wat is een gezond paard? hoort daar ook een paard bij wat lichamelijk 100% is, maar geestelijk te gevaarlijk om mee om te gaan?
Als een paard zo gevaarlijk is dat er geen mens bij in de buurt kan komen er er ongelukken van komen, dan zullen sommige dierenartsen wel die beslissing kunnen nemen denk ik!
Wij hebben een opvanghond (Melchelaar pup van 5 maanden oud) gehad die lichamelijk echt helemaal topfit was, maar zo geestelijk mishandeld dat hij 0,0 % te vertrouwen was...hij viel opeens uit en verscheurde bijna 1 van onze hondjes...gewoon opeens, omdat hij er even geen zin meer in had om te luisteren. Alle dierenartsen en gedragsterapeuten erbij gehaald om dat dier en ons natuurlijk te helpen! dat gingen ze wel eventjes klaren! NOT! verschillende gevaarlijke happen bij 1 van de beste gedragsterapeutes van Nederland in het gezicht..hij vloog er gewoon in! En ze deed helemaal noppes! Met veel pijn hebben we afscheid genomen....en daarbij hebben wij niet gefaald, dat was z'n vorige eigenaar die het voor elkaar kreeg om een pup van 4,5 maand oud zo gevaarlijk te maken dat het niet meer kon blijven leven. En ik vind in zulke gevallen of het nu een paard of een hond is...dat de dierenarts het uit z'n 'lijden' mag verlossen. Als er geestelijk en lichamelijk niks met een dier is, vind ik dit niet kunnen (maar dat is mijn mening)!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:03

goede dierenartsen werken om dieren te helpen en niet voor het geld....dan had je een ander vak moeten kiezen...natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:16

Ze zijn niet gezond, maar zolang ze er zelf geen last van hebben...kun je ze natuurlijk ook gewoon als weide-vriendje weggeven...dat schheelt je meteen ook de kosten van je spuit.... toch?

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:18

Mist schreef:
mijn Da moest onlangs een paard inlaten slapen, dat had hij de eigenaresse beloofd, zij had kanker en zou overlijden, toen zij overleden was heeft hij het paard, dat gezond, maar op leeftijd (ik weet niet hoe oud) in laten slapen omdat hij dit de eigenaresse beloofd had. Zij wilde niet dat het paard in de handel terecht zou komen. Bedoel je dit soort gevallen ?

Dit begrijp ik heel goed...mijn oude verzorgpaardje (was toen nog klein) was 38 en z'n baasje ging dood..haar laatste wens was om Jum mee te nemen op haar laatste reis...hij was ook bij haar geboren! Ook omdat het voor hem ook niks zou zijn om na 38 jaar van omgeving te veranderen.....
er zijn altijd uitzonderingen in de wereld!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:26

Pervinco"]
[quote="brechje schreef:
Ze zijn niet gezond, maar zolang ze er zelf geen last van hebben...kun je ze natuurlijk ook gewoon als weide-vriendje weggeven...dat schheelt je meteen ook de kosten van je spuit.... toch?


Niet iedereen heeft die optie, en niet ieder paard met blessures heeft daar geen last van. Kan me goed voorstellen dat zo'n paard ingeslapen wordt, vooral als de ruiter ambities heeft om verder te komen in de sport...
[/quote]
ik schrijf ook Zolang ze er geen last van hebben.....natuurlijk hebben er sommige wel pijn aan! Maar denk wel dat ik eerst zou kijken of ik mijn paardjes onder kan brengen en dan pas voor die spuit zou gaan....(dat is geheel mijn mening he)
Ik heb allemaal paardjes die erg moeilijk zijn in omgang of slechte gezondheid, mede dankzij hun verleden....ik heb toen voor deze gekozen, terwijl ik de keus had om een goed 'normaal' paard te kopen.....waar ik voor kies, ga ik ook voor......kan ik niet meer voor ze zorgen vind ik dat ik mijn paarden verplicht ben om ze een laatste eer te bewijzen! Hoop niet dat het ooit in die trent voor gaat komen..maar you never know.

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers