Verzorgster wil naar les, maar hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Verzorgster wil naar les, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-01 17:25

Mijn verzorgster wil naar les met mijn pony, en dat vind ik prima als zij denkt dat ze hem nu genoeg aan kan. Het probleem is dat ik geen trailer heb, en onze auto maar een anderhalf paards mag trekken. Haar moeder mag niet met trailer rijden.
Nu hebben we dus een vervoersprobleem, en ik zit te piekeren of dat haar probleem is, of dat ik moet proberen er iets voor te regelen.

Eigenlijk vind ik dat ze best zelf wel eens ergens haar best voor mag doen! Ze mag mijn pony gratis rijden, we hebben binnenbak en er wordt uitgemest etc. Ze doet eigenlijk niets anders dan poetsen, invlechten, rijden en af en toe wat laten grazen...

Ik vind het vooral vervelend om dan vrienden van mij te vragen om te helpen omdat zij graag naar les wil. Mijn vriend wil op zich wel rijden, maar die moet er dan wel eerder voor weg, en het kost ons benzine en tijd...

Is het redelijk om een vergoeding te vragen voor het vervoer? Moet ik zeggen dat ze zelf een trailer moet regelen? Tja, ik vind het wel lastig...

Als ik mijn E-rijbewijs had en een eigen trailer dan had ik het met liefde gedaan (misschien wel benzinevergoeding)
Wat vinden jullie?

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 17:29

ik vind dat je zeker wel een vergoeding mag vragen. zij mag jouw pony rijden en daardoor krijgt zij ervaring en jij een onderhouden pony. dat is al een goede ruil. lessen mag ze eigenlijk wel zelf verzorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 17:32

Misschien wel heel erg simpel gedacht, maar kan ze dan niet gewoon een instructeur bij jullie op stal laten komen?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-01 17:41

Tuurlijk kan dat, maar dat kost geld, en ik ze rijd gewoon les op een manegepony in manegeles en wil de pony graag af en toe daar mee naar toe nemen. Ik heb aan het begin wel gezegd dat ze op stal les kan nemen (maar dat is natuurlijk niet gratis, ik heb ook wel aangeboden haar te helpen, gratis, maar volgens mij vind ze dat moeilijk) en dat ze bij de ponyclub zou mogen, maar ja dat vervoer is dus het probleem...

Ze rijd hem dus 2 dagen, en ik zocht iemand omdat ik zelf altijd verzorgd heb en zo iemand een plezier kan doen. Mijn pony komt elke dag buiten, dus voor de beweging is het niet echt nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 17:43

Ik denk dat 'het kost geld' simpel af te wimpelen is: ze rijdt immers voor niets op jouw paardje. Dus is het toch logisch dat ze er mee lest op eigen kosten?

Als ze er echt per se mee op locatie wil lessen, dan zou ik idd het vervoer haar probleem maken. Hou echter wel toezicht, want het is wel jouw paard waarmee gezeuld gaat worden (tenmimste, ik ben daar heel truttig in, mijn paarden komen niet bij Jan en Alleman op de wagen....)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-01 17:49

Ik wilde dan ook graag zelf mee om te zien hoe het gaat... Vandaar dat ik mijn vriend al gevraagd had of hij wil rijden... Als iemand anders rijdt, wil ik ook mee... Vind het ook belangrijk om te zien of de instructrice wel les geeft op een manier die ik acceptabel vind... (geen getrek en gesjor en gepruts, met "aan de teugel" of "oefeningen" terwijl hij nog niet eens goed te sturen en voor het been is...)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 18:01

Ik vind dat als ze er zelf voor kiest met de pony op een andere locatie te lessen, zij zelf ook voor vervoer moet zorgen.
Je kunt haar eventueel tel.nummers geven van bekenden met trailers die misschien voor een vergoeding op en neer willen rijden?
Misschien rijdt er nog iemand in dezelfde les, die met een tweepaards trailer erheen gaat, en dat die persoon dan voor een vergoeding haar en de pony ook nog wil ophalen? Dat ze samen gaan?
Ik weet niet of ze onder het zadel er naar toe kan? Dan zou een vriendin of één van haar ouders er naast kunnen fietsen, zo deed ik het met mijn verzorgpaard.
Verder zou ik het echt niet weten, maar jouw idee dat zij zich zelf ook mag inzetten, klopt wel. Jij bent als eigenaar niet denene die daarvoor moet zorgen, dat is zij.
Je kunt haar wel helpen door haar voor te stellen aan mensen die een trailer hebben, op de ponyclub bijv. kan ze misschien met iemand met een tweepaards meerijden?
Als je als verzorgster altijd gelest hebt met alleen maar manegepony's, ken je natuurlijk niemand die een trailer bezit.
Maar als ze wat mensen leert kennen van de vereniging dan ligt dit al heel anders. Ik weet niet of je haar daarbij kunt helpen?
Veel succes jullie!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 18:57

Ik vindt dat de kosten en het probleem voor haar zijn. Zij mag er ook wel wat voor doen.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 20:51

Kan ze niet lopend naar de PC toe? Met de moeder of vader aan de hand ernaast ofzo?
Ik heb zelfs mijn verzorgster VERPLICHT om lessen te nemen van mijn instructeur, omdat zij op die manier zeker weten goed lest en goed rijdt. Zonder les kruipen er veel sneller foutjes in, die grote gevolgen kunnen hebben.
Maar dat moet ze wel zelf betalen en het vervoer zelf regelen, dat vind ik ook wel zo eerlijk.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 00:16

Ik denk dat het inderdaad eigenlijk haar probleem en haar kosten zijn. Maar aan de andere kant moet je, vind ik, wel meedenken. Beetje samenwerking kan geen kwaad. Maar het oplossen van dit soort problemen hoort er eigenlijk bij. Het geeft haar waarschijnlijk wel een kick als ze het voor elkaar krijgt.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-01 18:25

ER heen rijden is geen optie omdat ik de pony verhuist heb naar andere stal (eerste stal was kwartiertje rijden) nu is het vlak bij het bos, maar ruim een uur vlot rijden langs de weg, dat kan niet met mijn pony die slecht verkeersmak is en bovendien ben je dan veel te lang aan het rijden. Een uur les is voor hem al pittig.
Ik heb wel vrienden met trailer, maar dat is een twee-paards, dat trekt onze auto niet. En om die vrienden voor zoiets te vragen (heb heel sneaky indirect gevraagd wat zij er van vinden)... Zij vinden ook dat zij als verzorgster daar zelf iets voor moet doen. (hadden dus niet zoiets van: och ik wil wel een keertje rijden tegen benzinegeld) Het gaat om een manegeles dus anderen met eigen pony op de route zijn er ook niet.

Wel bedankt voor de tips...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 11:01

Er zijn toch ook zat instructeur die gewoon aan huis komen?
Hoeft helemaal niet zo duur te zijn en dan heeft ze prive les. Geod, minder gezellgi misschien dan met een clubles, maar....soms gaat dat gewon niet zo makkelijk, daar moet ze zich dan ook maar in schikken....
Ik zou geen halsbrekende toeren uithalen om zo'n meisje les te laten hebben. Dat is de taak van haar ouders, jij verstrekt immers al een goede pony....

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-01 13:56

Hi, hi, thanks... Haha! Maar wel een pony die op dit moment zich gedraagt als een bang, dwars monster! (vandaag ging het na wat aanloop problemen overigens weer iets beter)