21 jarige alleen galloperen wat doe ik hieraan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

21 jarige alleen galloperen wat doe ik hieraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 09:51

ik heb een verzorgpony die 21 jaar oud is maar dat beest is zo heet en heeft zoveel pit, dat zodra je het zadel erop legt en je opstijgt dat ze dan gelijk begint te dribbelen en gelijk gaat galloperen, ze is nl heel sterk en zeer wendbaar dus je kunt haar met moeite stoppen, maar het punt is als ze eenmaal gallopeert en je probeert haar te stoppen dan gooit ze haar hoofd in de lucht en gaat ze echt rennen. ik had nl een nieuw hoofdstel met dubbelgebroken bit gekocht en merkte dat ze sindsdien haar hoofd omhoog ging gooien. kan het zijn dat ze door het bit heen kan rijden en beter haar gewone bit kan gebruiken, dat is nl een gewone d-trens. oja even een vraagje over de thiedeman, heb je hiermee meer controle over je paard, kan ze er dan minder snel vandoor schieten.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return



melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 09:58

dat doe ik ook steeds maar dat helpt niet want ze is zo wendbaar en blijft galloperen, ze gaat wel langzamer maar zodra ik haar dan weer terug heb dan begint het weer van voor af aan. het maakt niet uit wie er op zit want ze doet het bij iedereen. ze gaat gewoon in een rengalop op de lange zijde van de bak en dat is best wel heftig.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 11:11

ik ga er verder wel vanuit dat je zadel past en ze niet vlucht voor de pijn.
En ook bitten is geen oplossing!![/quote]

nou kijk het gekke is nl dat als ik haar aan de longe zet met mijn dochter van 8 erop dan doet ze geen stap verkeerd, heel rustig zelfs. gaat in een heel rustig galopje maar zodra ze de ruimte krijg dan gaat ze er ook echt voor. maar wil inderdaad wel haar tanden laten nakijken want dat kan natuurlijk ook een oorzaak zijn, ze kauwt wel op haar bit.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 11:38

Tomaatje schreef:
Komt dat beest dan niet buiten ofzow? Dat hij gewoon zijn energie niet kwijt kan. En als je hem van te voren even loslaat, of longeert. Zodat hij daarin zijn energie even kwijt kan raken. Desnoods laat je 'm een keer doorgalloperen totdat hij moe is.


ik ben nog niet met haar buiten geweest maar eerlijk gezegd durf ik dat ook nog niet aan. als ik haar loslaat doet ze niets, staat daar maar, kijk ze is al 21 jaar dus je zou denken ze heeft niet die energie meer. maar doorlaten galloperen heb ik ook al aangedacht en heb dat ook gedaan en dat ging heel goed maar gister en eergister kon je dat gewoon niet doen want ze gaat echt gewoon in een rengalop in de bak ze was gewoon heel erg opgefokt. 2 weken geleden dat ik op haar reed ging het heel goed ging ze ook snel maar niet in rengalop.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 15:31

ze komt elke dag in de paddock en is ook al op het land geweest. ik weet wel dat ze hiervoor bijna 2 jaar lang op het land heeft gestaan zonder dat er iets met haar gedaan is. ik heb vandaag weer op haar gereden en dat ging stukken beter. ze schud wel maar haar hoofd en probeert de teugels uit mijn handen de trekken. ik heb vandaag veel gestapt met lange teugel en dan is ze verder braaf. zodra ik de teugels op maat neem dan begint ze al te dribbelen maar kon haar verder goed houden vandaag en geprobeerd niet te rukken in haar mond en dat ging goed. kan het ook een probleem zijn met tanden.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Fleuribelle, GoogleAdsense, Trendiction en 32 bezoekers