MOEDERLOZE VEULENS!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

MOEDERLOZE VEULENS!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 18:02

wat je msichien nog beter kan doen is even naar deze mevrouw bellen, zei fokt moederloze veulens met de hand op, dus dag en nacht onder haar hoede.
ze krijgen gewoon melk zoals de moeder dat ook doet dus ze gata ze niet verwend maken door ze te knuffelen of wat dan ook, ze laat de veulens gewoon paard blijven, mijn veulen staat daar ook, haar moeder wilde haar niet accepteren, en gisteren zijn we weer geweest kijken naar haar, ze doet het geweldig, en er staan nog 2 friese veulentjes van hetzelfde bedrijf van 3 weken oud sinds eergisteren en die zien er ook weer goed uit. het is echt beter als je haar gauw daarheen brengt dan op een pleegmoeder gaan wachten want het veulen kan niet zonder. de veulens zien haar gewoon als moeder met melk haha en zei heeft al 17 jaar ervaring en het gaat altijd heel erg goed, ze hefet al veel veulens geholpen die het anders niet zouden redden. het vrouwtje woont wel in Friesland, wij in gelderland, maar wij zagen gewoon dat het veulen snel daarheen meost en hebben dr gelijk geracht toen ze 5 dagen oud was. we hebben er 2 en een half uur over gereden.
laat je me even horen wat je ermee doet, of je haar hebt gebeld, en het veulen erheen brengt?? het vrouwtje wil iedereen heel graag helpen en zijn zeer gastvrij. ik denk dat dit beter is Knipoog en ook voor het veulen, er lopen ook andere veulens en ze gana met elkaar naar buiten samen met een oude merrie die ze wat kan bijbrengen evt. het ksot 87 euro per week maar in verhouding valt de prijs nog mee, want zei heeft er alle tijd voor over, en de paardjes krijgen wormspuit en vitaminestoten erbij en kruiden etc. en een schone stal en weidegang, echt wel goed.

Mevr. Dolleman
Baburen 5
8765 Ls Tjerkwerd

tel. 0515 - 576101

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:02

Dat is echt heel goed!!
Wij hebben vorige zomer een paard gehad die met de fles grootgebracht is, en dus wel vet veel aandacht en alles mocht. Dat is nou echt een heel vervelend beest, loopt je vrolijk omver en heeft totaal geen respect voor je. Die had daar ook beter heen gekund.
Dus als ze ergens een moederloos veulentje krijgen, ga ik dit absoluut voorstellen!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:09

Dit lijkt op een verdwaalde reactie voor een ander topic, maar ik heb geen idee welk topic het zou moeten zijn.
XxSweety, was het misschien iets voor op Kraamstal ?
Vandaar een slotje op dit topic.