Werkelijke kosten van chippen/paspoort?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Werkelijke kosten van chippen/paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 19:57

Sandra en Peter willen Kelvin laten chippen, en dan meteen hun Haflinger en die van de buurman.

Kelvin staat ingeschreven bij de KWPN. De Haflingers hebben geen papieren, Sandra wilt hen - na het chippen - in laten schrijven bij het een of andere Halfingerstamboek.

Nou had dierenarts 1 gezegt dat hij voor 28 euro all in p/p het paard kwam chippen. Chip, paspoort, voorrijkosten. Dierenarts 2 was een stukje duurder, vanwege de kosten voor het paspoort bij het stamboek?

Anywayz, vrienden van Sandra hebben bij da 1 hun 2 KWPN'ers laten chippen. Deze waren nog niet opgenomen in het stamboek, dat is gelijktijdig met de aanvraag van het paspoort gebeurd. Zij kregen vervolgens een rekening van het KWPN van over de 100 euro.

1. Die rekening, is dat vanwege opname in het stamboek geweest, of enkel vanwege het papsoort?
2. Wie heeft gelijk? Da 1 die het voor 28 euro "all in" doet, of da 2 die beweert dat je 80 tot 100 euro per paard kwijt zult zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:04

Ik heb een chipfolder, en daar staat in dat het ongeveer op 35 E per paard neerkomt. Maar dit hangt ook af van het stamboek.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:59

k had mijn paard via de club late chippen dat is ook niej zoow duur en ze staat ook niet in et stamboek geschreven 15 euro!!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:42

15 euro??!!
waar is jouw club??

Bij mij koste het €42 euro inc. voorrijden
met paspoort.
Onze chipper kwam ook hij Noord-Brabant, en wij wonen in Noord-Holland, verder dan amsterdam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:04

Mijn haflinger (al bij het KVTH ingeschreven) daar kreeg ik een prent van €11,- van het stamboek voor. En nog iets van €20,- van de DA.

Paard wat geen papieren heeft, en nergens bij ingeschreven kan worden, daar betaal je aan de KNHS €19,50 registratiekosten voor, €11,- voor het paspoort, en nog een X bedrag aan de DA.

Ik weet niet meer precies hoeveel het registreren bij het KVTH-stamboek kostte. Maar volgens mij zit ik op €57,- aan lidmaatschap per jaar, moet je nog een onbekend bedrag aan registreren betalen.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:23

ADIO in noordholland in andijk

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:37

mijn trekpaardje (moest worden overgeschreven op naam bij het kvth) is pas gechipt en dat kwam op 12 euro overschrijven, dan komt er 42 bij voor lidmaatschap kvth (was ik al), dan je chipkosten en registratie knhs (staat hierboven al beschreven)

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:56

ADIO in andijk provincie noord holland ik weet niet waar jij woon???