Wat verstaan jullie onder paar met pensioen doe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Wat verstaan jullie onder paar met pensioen doe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 11:06

Zoals de titel al zegt wat verstaan jullie onder paard met pensioen doen. Is dat lekker in het land en verder niets, of gaan jullie nog stukjes rijden.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:36

Meestal staat het paard dan lekker op een stuk land en dan soms is naar het bos of beetje rijden. MAar dan niet overdrijven.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:38

Ligt aan het paard en zijn gezondheid. Als hij alleen maar oud is en plezier heeft in het rijden zou ik hem af en toe toch meenemen voor een buitenritje. Vaak hebben ze daar veel voldoening van. Sommige paarden worden chagrijnig van alleen maar in het weiland staan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:40

Ik zou een paard met pensioen doen als hij oud maar gezond van lijf en leden is......... idd af en toe eens meenemen voor een leuk ritje maar verder lekker op het land met vriendjes en vriendinnetjes en iemand die m lekker poetst en met m pruttelt.

dat zie ik erin

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 12:48

Nou die van mij heeft spat en heeft speciaal beslag. Nu gaat stappen dus nog wel goed, maar draven dan loopt ze nog heel onregelmatig. Dus nu heb ik besloten dat ze lekker van d'r oude dag mag gaan genieten en dat ik alleen dan nog wat stapritjes ga maken.
Ze is nu 24. Het is wel jammer want zelf vind ze draven nog zo leuk. Maar het voelt gewoon niet goed. Soms is het wel moeilijk want soms lijkt het wel weer aardig te gaan. Maar ze is ook zeer hard voor d'r zelf, ze geeft niet gauw pijn aan. Ben bang als ik gewoon doorga dat het nog erger word.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:54

hangt er vanaf wat ie hiervoor heeft gedaan, een manege paard is beter af met elke dag nog n stevig ritje, en dan heel rustig afbouwen, ik ken veel manege (en deurne- ) paarden , die echt aftakelden of zelfs doodgingen omdat ze van alles naar ineens niets gingen !
stramme spieren, slechte spijsvertering, dus afbouwen is heel belangrijk

maar wat het paard van topicstartster betrefd... sja spat is een naar iets, als ze er echt last van hebben ...
als jij er vrede mee hebt om alleen af en toe te stappen met je paard... dan moet je dat doen, maar als ie ehct pijn heeft, zou ik m of ergens op de wei zetten 24-7 of uit zijn lijden helpen ...

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 13:04

Het is d'r niet echt aan te zien dat ze pijn heeft. Bijvoorbeeld in het land kan ze ook nog gek doen. Maar met het rijden en dan voornamelijk met draven loopt ze niet lekker. Dus dan heb je weinig keus. Maar verder is ze nog gezond en ziet ze er gelukkig uit. Dus wegbrengen doe ik haar nog niet want daar is ze nog te goed voor.
Het is ook jammer dat het beslag niet echt aanslaat. Dat zit er nu ruim 4 weken onder.

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 13:06

verder reed ik haar alleen recreatief. Voor dat ik haar kreeg heeft ze wel aan wedstrijden gedaan, maar dat is al meer dan 13 jaar geleden.
Dus ze is niet echt fanatiek gereden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:10

mm als ze er geen last van heeft en jij hebt er ook met alleen stappen wel plezier van, dan is het idd hartstikke mooi als je m kunt houden
wel jammer dat het beslag niet aanslaat!!
misschien dat er nog evt andere opties zijn??
vraag anders eens aan je veearts hoe die erover denkt, wat je nog met dat paard kan doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:11

ik ga met cross mee Haha!

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 13:16

Hij zei dat ik het moest uitproberen en dat ik eventueel het beslag nog kon proberen. Als het niet ging dan aangezien zijn leeftijd alleen nog met pensoen en af en toe een stapritje.
Waar ik sta is het wel prijzig om alleen af en toe een stapritje te maken. Ik betaal 130 euro in de maand alleen stal, land en kuil.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:19

Zoek dan een leuk iemand aan wie je het paard gedeeltelijk kan verhuren, wel iemand met genoeg verstand om het dier niet te gaan opjakkeren........

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 13:27

Denk niet dat je snel zo'n iemand vind die wil betalen voor alleen een beetje stappen en borstelen. Het zou goed zijn om op een goedkoper weitje te staan maar dan heb je vaak dat je er dan geen stal bij hebt.
Voorlopig laat ik haar maar even staan waar ze staat en dan zien we wel weer.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:29

misschien niet, maar als je het niet probeert lukt het zeker niet toch

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 13:30

Ik zal eens rond kijken, maar ze is ook niet een van de makkelijkste. Maar ik kan het in ieder geval proberen. Bedankt voor de reactie's.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:21

Voor mij is een paard met pensioen een paard die niet meer intensief hoeft te werken. Lekker op het land, af en toe wat stappen of buitenritje voor de rest van de oude dag laten genieten.