weet iemand hoe dit kan? (met foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IcePrincess

Berichten: 7739
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

weet iemand hoe dit kan? (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 20:01

Maandag vond ik Gaia in de wei met allemaal kale plekken, wondjes en sneeën op haar lichaam. Het meeste zit op haar kont, op de benen en buik heb ik niet kunnen vinden. Op haar hoofd zit een klein wondje en in haar nek zit een snee.

Zo ziet haar kont er nu uit alleen in het echt wat erger als op de foto Scheve mond )
Afbeelding

de grote kale plekken op haar rug
Afbeelding

en een closeup van een snee op haar flank (geen goede foto eigenlijk, de echte snee kun je niet zien doordat het haar er zo precies overheen zit)
Afbeelding


Bij sommige plekjes begint volgens mij wat wild vlees te groeien en er zit een klein bultje bovenop haar kont (op de middelste foto helemaal links te zien, het haar staat daar rechtovereind) wat volgens mij ook wat groter begint te worden, maandag was het een klein wondje nu een bultje (alsof er een heel klein knikkertje onder haar huid zit).

Ik ben heel de wei door gelopen en heb niets kunnen vinden waar ze misschien in zou hebben kunnen rollen. De wei ligt op een plek waar je er niet bij kunt en 's avonds gaan ze ook gewoon weer naar stal (dat was mijn eerste gedachte, dat iemand haar zo bewerkt had).
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat een ander paard bovenop haar is gesprongen met z'n nieuwe ijzers (afgelopen vrijdag zijn ze allemaal beslagen) en dat hij dan die sneeën heeft veroorzaakt met de nagels die nog uitsteken, maar dan krijg je niet van die grote kale plekken zoals op haar rug zitten Verward

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunen komen? En ook of er een mogelijkheid is om de haren wat snellen te doen laten teruggroeien?



IcePrincess

Berichten: 7739
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 20:59

dat moeten dan wel hele wilde fantasieen geweest zijn Tong uitsteken

maar het zijn echt hele rare plekken, vooral ook omdat het twee verschillende soorten plekken zijn, die sneeën kan ik dan nog wel inkomen dat dat dan van die nagels komt, maar die grote kale plekken? En waarom heeft het andere paard wat in de wei staat helemaal niets terwijl zij en de ruin juist altijd bij elkaar blijven (gaia staat altijd een stukje verder te grazen terwijl de ruin achter de andere merrie aanhobbeld Nagelbijten / Gniffelen )

Ik baal er echt ontzettend van want het ziet er gewoon niet uit , zou haast niet meer met haar naar buiten durven, het lijkt zo echt alsof ik haar heb mishandeld ofzo Tong uitsteken.

Hoe lang zal het ongeveer duren voor de haren weer helemaal teruggegroeid zijn? (met of zonder die levertraanzalf)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Amazonbot, IASCrawler en 12 bezoekers