martingaal voor onrustige handen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kato
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-10-03

martingaal voor onrustige handen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 11:56

Ik hoorde laatst van iemand die les geeft aan een meisje op een Fell pony dat ze bij de pony een martingaal gebruikt. Het meisje op de pony is wat onrustig met haar handen en door de martingaal zou dit minder sterk door komen bij de pony.

Ik heb geen verstand van hulpteugels, maar zou dit bovenstaande kunnen kloppen?? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:58

Nee, klopt geen z*k van. Met een martingaal heb je gewoon direct contact met de mond van je paard, alleen loopot de teuegl eerst door een ringetje dat geen schokken opvangt. laat liever dat meisje eens haar teuegls opbinden en een onafhankelijke zit laten ontwikkelen. De fout zit bij de ruiter en moet daar dus ook opgelost worden!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:00

Nee dat klopt niet erg ze kan beter een touwtje aan haar zadel vast maken dat ze die een tijdje vast houd om haar handen stil te houden. Maar met een martigaal los je dat niet op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:02

Chronos schreef:
Nee dat klopt niet erg ze kan beter een touwtje aan haar zadel vast maken dat ze die een tijdje vast houd om haar handen stil te houden. Maar met een martigaal los je dat niet op

Touwtje aan ej zadel is ook geen oplossing. Dan zet je je handen alleen maar vast en leer je niet met de mond mee te gaan en ofanhankelijk gebruik te maken van zit, been en hand.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:12

Die martingaal heeft alleen zin als het meisje de handen naar boven beweegt, verder niet.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:59

Nee hoor, de martingaal zit er als het paard zijn kop omhoog doet! Niet voor het meisje. De teugelinwerking blijft hetzelfde. Met of zonder martingaal.
Pure onzin dus!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:16

gyzmo schreef:
Nee hoor, de martingaal zit er als het paard zijn kop omhoog doet! Niet voor het meisje.


Behalve als het meisje haar handen naar boven beweegt, want dan blijven de teugels door de ringen van de martingaal toch op de juiste manier naar het bit lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:17

Tessebes"]
[quote="gyzmo schreef:
Nee hoor, de martingaal zit er als het paard zijn kop omhoog doet! Niet voor het meisje.


Behalve als het meisje haar handen naar boven beweegt, want dan blijven de teugels door de ringen van de martingaal toch op de juiste manier naar het bit lopen.
[/quote]

Ja, maar dan kan ze er alsnog rukjes aan geven en volgens mij gaat het daarom hier en bovendien is het echt geen oplossing voor het probleem.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:26

ben het eens met wat hier gezegd word,
pharaon heeft ook een martegal aan omdat ie zijn hoofd in de lucht steekt waardoor je hem niet meer kan besturen...
dus dat lost niets op voor je handen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:32

Fellor schreef:
Ja, maar dan kan ze er alsnog rukjes aan geven en volgens mij gaat het daarom hier en bovendien is het echt geen oplossing voor het probleem.


Tegen rukjes helpt het idd niet, maar dat bedoel ik ook.