leren rijlaarzen... ik weet het niet meer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

leren rijlaarzen... ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 21:37

hoi allemaal, ik zoek al een tijd leren laarzen, maar nu had mijn zus ergens gelezen, dat ze bij petri laarzen van lagere prijsklasse een rubbere zool eronder zetten, dat ze er een glimmend laagje omheen doen zodat ze er mooi uit zien, en na een paar maanden liggen heel je laarzen dus in elkaar.

Dit is nou mijn vraag:
welke laarzen hebben jullie, waar hebben jullie ze gekocht, en waren ze duur of niet?

Ik wil namelijk graag leren rijlaarzen, en ik wil ze het liefste natuurlijk helemaal nieuw, of iig nog in nieuwstaat, en dan voor een niet al te dure prijs,

Ik hoop niet dat jullie me dan alleen adviseren om ze 2dehands te kopen, maar gewoon in de winkel.


Ook wil ik vraag weten wat jullie ervaringen zijn met jullie leren laarzen, ik wil namelijk petri laarzen... die vind ik opzich een stuk mooier...

groetjes,

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:39

ik heb wel de petri, de goedkoopste wel t verstaan en ik vind het fijne laarzen. Snel kapot gaan ze volgens mij ook niet. Heb geen zin om verder een heel verhaal te typen, maar dit is in t kort mijn ondervindingen. Kijk anders even in de zoekmachine, staan volgens mij veel topics over

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:48

Ik heb op maat gemaakte laarzen van Equin...Ze waren niet goedkoop,maar ook zeker niet de duurste,maar gaan al een behoorlijke tijd mee...In alle weertypes incl modder baggeren...Al lieten de laatste tijd wel wat stiksels los, en de zool is er een paar keer opnieuw onder gemaakt...Maar dat mag ook best...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:50

Ik heb Könings, gewoon bij de ruitersportzaak gekocht. En een aardig prijskaartje hing eraan.

Waarom ik die gekocht heb is omdat ze me gewoonweg het beste zaten. Ik ben vrij klein dus de meeste laarzen waren me te hoog of de voetmaat was weer te klein met de kuitmaat etc. Of ze zaten me gewoon niet lekker.
Ben met deze heel tevreden. Maar ik gebruik ze héél veel dus daarom slijten ze ook wat meer. Er zit ondertussen ook al een andere zool onder. Een rubberen. En moet zeggen dat ik daar heel tevreden mee ben.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 21:51

ja dat kan ik me voorstellen, vooral als je er vaak mee loopt slijt de zool ook sneller, maarja ik ga nog even op onderzoek uit Knipoog

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:53

Ik heb de petri windsor, en ben er erg tevreden over. Na 4 jaar intensief te gebruiken, mogen er inmiddels wel nieuwe zolen onder, maar verder zijn ze nog perfect!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 21:55

en wat houd 'windsor' in? zien ze er anders uit als gewone? tenminste, geen idee wat de verschillen zijn tusse alle petri laarzen..

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:13

Ik heb Petrie standaard laarzen, die zijn van rundsleer en kosten ongeveer 275 euro. Je hebt nog 2 paar goedkopere petrie's, de perfect en de windsor, hier zit wel zo'n laagje over, een coating. Bij mijn laarzen zit er ook een rubberen zool onder (én leder). Maar volgens mij laten veel mensen met een leren zool er een rubberen onder zetten. Kijk anders eens op www.rijlaarzen.nl, daar zie je het verschil tussen verschillende soorten petrie's en andere laarzen.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 22:15

dankje, ik ga meteen even kijken!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 00:22

ik heb Königs voor de wedstrijden (sinds 1998) en Equin voor 'gewoon' en die bevallen beide prima. Ik weet niet wat jij niet duur vindt, mijn Equins kostten ruime een jaar geleden 100 euro, en dat was een mazzeltje. De Königs waren wat duurder Bloos

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:29

Ik heb Cavallo's en ik moet zeggen dat ze me prima bevallen.
Het was toen (1 jaar geleden) de nieuwere soort. De kuit, hiel en lengte maat zijn op maat gemaakt. Ze waren rond de 380 Euro. Ik heb wel zónder rits.
Ooit wil in nog eens voor wedstrijden van die hele mooie Königs met lakfinish. Dat is echt heel gaaf Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:36

Ik heb Equin. Niet hele denderende kwaliteit, maar dat mag je denk ik ook niet van die laarzen verwachten Verward
Ik heb er iig een nieuwe zool aanlaten zetten, en nu beginnen ook bij mij wat naadjes los te laten. Het was iig de goedkoopste bij Divoza toen der tijd. Nu zijn ze uit de handel, volgens mij...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:37

Ik heb Petri's en ik heb er zelf een extra zool onder laten zetten, omdat de zool die er al onder zat geen profiel had en daardoor heel glad was

Bij het passen heb ik ook Derby geprobeerd, maar zij berekenen 100 gulden extra als je op een tussenmaat (= oneven kuitomvang) komt. Bij Pertri zijn alle kuitomvangen gewoon standaard.
De Cavallo hoefde ik niet eens te proberen. Die is gemaakt voor kleine mensen met kleine voeten, en mijn kolenschoppen passen daar toch niet in.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:39

Ik heb ook petrie standaard, idd zelfde prijsklasse, 280 euro ofzo? Ik heb ze alleen nog op maat laten maken, dus was nog iets duurder uit. Maar wel die zonder coating dus, want die konden alleen in standaardmaten.

Iemand van mijn manege had nieuwe cavallo's maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet half zo mooi vond als die van mij Schijnheilig Naden waren lelijk afgewerkt enzo...

petries bevallen prima!! Kan me niet voorstellen dat die uit elkaar vallen, zijn superdegelijk!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:12

miepmiep schreef:
Ik heb ook petrie standaard, idd zelfde prijsklasse, 280 euro ofzo? Ik heb ze alleen nog op maat laten maken, dus was nog iets duurder uit. Maar wel die zonder coating dus, want die konden alleen in standaardmaten.


ik heb ook de petrie standaard besteld ik ben gewoon naar Divoza gegaan en er wezen kijken wat mij het beste zat in mijn prijs klasse ik kwam iets duurder uit omdat ze volledig op maat gemaakt moeten worden bij mij...
ik kan je het beste aanraden om er gewoon heen te gaan en te kijken wat je het beste zit in jou prijsklasse ... en ze kunnen je daar ook goed adviseren !! ...

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:26

IK heb de Petrie Perfect. Gekocht voor 160 euro (Bij tentenkamp vorig jaar) en ze doen het nog steeds prima. Ik kan echt lezen en schrijven met die laarzen. Ze zien er goed uit - dagelijks gebruik - en zo fanatiek ben ik niet met schoonhouden van mijn laarzen... Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:29

Ik weet niet precies welke petrie ik heb maar ze zijn bij mij wel op maat gemaakt en gewoon bij de ruitersport zaak waar ik altijd kom. Maar ik ben wel heel erg zuinig op mijn laarzen ik heb ze nu bijna 3 jaar en ze zien er nog steeds mooi uit. Maar ga idd eens naar een divoza daar hebben ze een heleboel merken en ook in verschillende prijs klasses en daar kunnen ze je alles duidelijk vertellen en laten zien.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:32

Scum schreef:
De Cavallo hoefde ik niet eens te proberen. Die is gemaakt voor kleine mensen met kleine voeten, en mijn kolenschoppen passen daar toch niet in.


ik ben 1.76 m met schoenmaat 40 en ik heb Cavallo's. Ik heb ze op maat laten maken, omdat ik lange benen heb. Cavallo's kun je volgens mij in iedere maat kopen die je wilt. Mannen kunnen tenslotte ook Cavallo laarzen dragen en degene die ik ken die ze heeft, heeft schoenmaat 45. Toch niet echt klein...

on-topic: Ik heb voor Cavallo gekozen, omdat ik dit een mooiere laars vind van model. Het type weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar het zijn echte dressuurlaarzen. Ze zitten erg comfortable.

Van Petrie hoor ik vaker verhalen over de zolen en vooral over de hakken die er redelijk snel af gaan. Dat kan natuurlijk toeval zijn, dat net mijn vriendinnen dit hebben, maar voor mij was het wel een rede om voor een ander merk te gaan kijken.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:47

Ik heb de Petrie Perfect, ik vind het een erg fijne laars! Zien er mooi uit en niet zo''n dure prijsklasse! En er zit wel een rubberenzool onder maar ik vind dat ie absoluut niet snel slijt...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:07

PriscaZ schreef:
ik ben 1.76 m met schoenmaat 40 en ik heb Cavallo's. Ik heb ze op maat laten maken, omdat ik lange benen heb. Cavallo's kun je volgens mij in iedere maat kopen die je wilt. Mannen kunnen tenslotte ook Cavallo laarzen dragen en degene die ik ken die ze heeft, heeft schoenmaat 45. Toch niet echt klein...


Ben geen man. Schijnheilig En mijn voeten zijn nog iets groter dan mt. 40. In de ruitersportzaak zeiden ze dat die voor kleine fijne voetjes gemaakt waren. Misschien heb ik gewoon te dikke benen voor Cavallo's Bloos

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:16

Tip! Ga naar Hypodrama, daar zijn ze in de aanbieding en het is een mooi model (overbuurmeisje heeft ze, zag er goed uit!)

Ik heb nu denk ik 4 jaar mijn Petrie rijlaarzen en ik denk dat ik er nog wel zo lang mee doe, die dingen zitten echt super lekker! Laat je goed adviseren, maar ik meen dat ze 169,- zijn (moet even het krantje opzoeken, zijn al topics over;) ) Ik zie dat je in Vlaardingen woont dus je kan een boel centjes in je zak houden!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:40

Ik heb die goedkoopste van petrie nu bijna anderhalf jaar en ze bevallen me prima, zitten lekker zool is ook nog goed..
Heb er iets van 187 euro voor betaald...

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:43

Klopt dat de Petrie's nu bij Tentenkamp liggen.
Van 229 naar 169 euro. Kan nooit kwaad om te gaan kijken.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:46

Ik denk dat ik die laarzen heb waar je zus over gelezen heeft. Ik heb mijn laarzen nu 5 jaar en er is niks aangeweest (een keer is de balijn ingescheurd, maar dat is normale slijtage) Als ik aan nieuwe laarzen toe ben, dan zal ik zeer zeker overwegen om diezelfde laarzen te kopen. Wat mijn ervaringen betreft is van dat verhaal dus echt helemaal niks waar.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:58

Ik heb Cavallo laarzen. Ik heb ze op mijn 15e gekregen en word van de zomer 26, mmm dan zijn ze best oud eigenlijk. Ze waren 750 gulden toendertijd. Er zaten leren zooltjes onder die heb ik bij de schoenmaker laten verzolen door rubberen dat gaat veel langer mee. De balijn komt er nu wel uit bij 1 van de laarzen en aan de binnenkant is het leer dun maar goed dat is normale slijtage.