hoe duur is een Shetlander?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

hoe duur is een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 21:08

Zoals jullie misschien al weten hou ik heel veel van shetlanders Lachen
Van mijn ouders mag ik echt geen pony Boos! maar Joyce (Dribbel) heeft me op een cool idee gebracht. Ik kan de helft natuurlijk ook ZELF betalen Knipoog (ik moet het natuurlijk nog wel vragen he) maar nu heb ik dus een vraagje. Hoeveel kost dat dus een shetlander. Ik bedoel dus de aanschaf zelf, de spullen, de hoefsmid enz. enz. en wat voor spullen heb je allemaal nodig? (ik bedoel moet je perse nieuwe borstels ofzo?) Kunnen jullie mij helpen? Mijn excuses als er al een topic over dit onderwerp is geweest.

xxxx Manon

[Edit] titel [/edit]

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:19

Een shetlander heb je al vanaf 300.- (soms nog wel minder!) maar ook van een paar duizend.
Tja, nieuwe borstels hoef je echt niet te kopen hoor, als je ze gewoon schoonmaakt is het geen probleem.
Verder weet ik niet wat je ermee wil doen maar als je wil rijden dus een hoofdstel en zadeltje. Verder gewoon alle verzorgings spulletjes. En Shabrakken, longeerlijn, misschien dekentjes etc.
Hoefsmid kost bekappen meestal 45.- (varieert) en dan nog wormkuren, 1 x in de 3 maanden (gemiddeld 25.-) en enten. Daarvan weet ik niet precies hoeveel het kost.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:39

Een shetlander is niet duur in aanschaf, maar er komen nog zooo veel kosten bij. Ik heb pas een paardje gekocht. Van te voren had ik uitgerekend hoeveel ik ongeveer kwijt was per maand.
Nou, het is echt veeeel meer geworden dan ik dacht.
Ten eerste de stal, ik betaal 300,- per maand.
En dan de dierenarts, en wormenkuur. En als je hoefijzers wilt betaal je ook nog eens ongeveer 170,- per 8 a 10 weken.
En uuuh...nog veeel meer dingen die je niet van te voren weet.
Ik ga bijvoorbeeld morgen thermolaarzen kopen...das toch weer 90,- en zo blijven er dingetjes. Bedenk dat goed voordat je er een aanschaft.

Maar het is het allemaal wel waard hoor Haha! . Dus moet je toch maar flink zeuren bij je ouders hahaha.