ervaringen met look-a-like van Passier dress.zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

ervaringen met look-a-like van Passier dress.zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 19:51

hallo,
ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een zadel dat op internet aan wordt geboden als zijnde look-a-like op de Passier Grand Gilbert Extra.
Het zadel wordt voor 375,- aangeboden op oa. divoza en marktplaats.
Dit gebeurt onder de naam Paardenspul.
Ik ben opzoek naar mensen die dit zadel hebben gekocht en er dus ervaring mee hebben.
Mag zowel positief als negatief zijn!!
Ben heel benieuwt naar jullie reacties!
Groetjes Avalon

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:26

Hbe je misschien een link??? Waarom zou je een look a like merk kopen (= volgens mij dus gewoon een nepzadel) ik zou gewoon een echt merk kopen en dan niet om het merk, maar om de kwaliteit waar dat merk om bekend staat. Wie garandeerd jou dat dit zadel ook echt van goeie kwaliteit is! Je hebt dan ech niks aan dat merkje van passier erop hoor!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:33

Koop liever een goed 2ehands merk zadel.
Ik kan je verzekeren dat dit geen fijn zadel is, voor jou niet maar vooral voor je paard niet. Zien er leuk uit, maar kwaliteit en pasvorm zijn flut.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:07

Over het algemeen is het enige wat erop lijkt het patroon van de naden. Ik zou op zoek gaan naar een fijne tweedehands.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:10

Een collega van mij heeft ook een zadel van die prijs, ook een look-alike ergens van, dus het zou best die kunnen zijn. Tot nu toe is ze er geloof ik wel tevreden mee, maar ze heeft m ook nog niet zolang.
Er werd bij haar wel gezegd dat ze er niemand anders op moest laten rijden omdat het zadel zich naar haar vormt, dit vond ik een beetje vreemd, maar misschien klopt het wel (ik heb niet veel verstand van zadels...)?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:38

dat zou niet best zijn. Klinkt als een zadelmarkt-verhaal. Die hadden ook een keer het verhaal dat het zadel zich nog moest vormen naar het paard. Ook je reinste onzin. Het moet passen als je het koopt, past het niet dan gaat het ook nooit passen.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:20

Ik heb er eentje van gekocht en het bevalt me prima. Die zadels zitten echt superlekker en je krijgt er z'n neopreen singel bij. Ik heb er nog niets negatiefs van gemerkt en het is ook goed leer. En ze komen trouwens uit dezelfde fabriek als de passier zadels.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:24

Muizje schreef:
Ik heb er eentje van gekocht en het bevalt me prima. Die zadels zitten echt superlekker en je krijgt er z'n neopreen singel bij. Ik heb er nog niets negatiefs van gemerkt en het is ook goed leer. En ze komen trouwens uit dezelfde fabriek als de passier zadels.

Doei, doei

Je moet niet alles geloven wat er gezegd wordt hoor Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:08

Muizje schreef:
En ze komen trouwens uit dezelfde fabriek als de passier zadels.


Juist. Passier maakt zadels van gemiddeld hoeveel euro? En dan zou Passier ook nog zadels gaan maken van €375 die net zo goed zijn? Denk even na...

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:05

kan best hoor... dit gebeurt ook in supermarkten... als je bijv. hertog ijs hebt, dan ligt er ook altijd nog wel een b merk naast, bijvoorbeeld van perfekt.. en dit komt dan uit de zelfde fabriek vandaan onder hetzelfde nummer...
waarom zou passier dit niet doen?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:05

Een zadel valt niet te vergelijken met ijs.
Waarom zou passier dit wél doen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:17

Ik heb een look-a-like van het merk Nedhorse. Prima zadel, de zit is wat vlakker dan de echte GG.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:56

ik had er er ook 1, maar ie viel al snel uit elkaar!
Ga nu alleen nog maar voor merk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:01

stef schreef:
Ik heb een look-a-like van het merk Nedhorse. Prima zadel, de zit is wat vlakker dan de echte GG.

Dat is het optische verschil, moet je er wel duidelijk bij vermelden...

Wij hebben een Frans Premiere zadel voor onze Friese merrie, dit zadel gaat ook over de tafel als 'Passier imitatie'. Neem van mij nou maar aan dat het verschil echt heel groot is.
Mijn Daaleman komt op meer punten overeen met mijn Passier als dat de look-a-like dat doet.
Over het algemeen loopt alleen de stikselnaad in de kniewrong in dezelfde vorm als bij een Passier zadel, elke ander vergelijking gaat echt niet op.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:17

essiedepessie schreef:
kan best hoor... dit gebeurt ook in supermarkten... als je bijv. hertog ijs hebt, dan ligt er ook altijd nog wel een b merk naast, bijvoorbeeld van perfekt.. en dit komt dan uit de zelfde fabriek vandaan onder hetzelfde nummer...
waarom zou passier dit niet doen?


Zulke dingen gebeuren ja, maar dan is het perfekt merk de afgekeurde partij van Hertog. Dus dan was de kwaliteit niet goed genoeg om er het merk hertog op te zetten en dan gaat er een label van bijv perfekt ofzo omheen. Als het ook zo is met de zadels (stel) dan kan het dus zijn dat het leer niet van de hoogwaardige Passier kwaliteit is maar dan denk ik ook aan constructie fouten en ik zou dan dus bedanken!!

Maar goed, als het zadel op je paard goed ligt en jij zit er ook goed op, wie houd je tegen?

Succes

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:46

Jullie mogen negatief zijn als jullie willen. Het ligt goed op m'n paard en nog op 5 anderen en heb nog geen enkele negatieve ervaring. Ik zou iemand andes wel aanraden om het ook te kopen, want het is gewoon een super zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:51

Ipsilonka"]
[quote="essiedepessie schreef:
kan best hoor... dit gebeurt ook in supermarkten... als je bijv. hertog ijs hebt, dan ligt er ook altijd nog wel een b merk naast, bijvoorbeeld van perfekt.. en dit komt dan uit de zelfde fabriek vandaan onder hetzelfde nummer...
waarom zou passier dit niet doen?


Zulke dingen gebeuren ja, maar dan is het perfekt merk de afgekeurde partij van Hertog. Dus dan was de kwaliteit niet goed genoeg om er het merk hertog op te zetten en dan gaat er een label van bijv perfekt ofzo omheen. Als het ook zo is met de zadels (stel) dan kan het dus zijn dat het leer niet van de hoogwaardige Passier kwaliteit is maar dan denk ik ook aan constructie fouten en ik zou dan dus bedanken!!

Maar goed, als het zadel op je paard goed ligt en jij zit er ook goed op, wie houd je tegen?

Succes
[/quote]

Niet waar van die afgekeurde partij hoor, want bij de sultana fabriek bijoorbeeld worden zowel de c-100 als de Croky paprika chips geproduceerd en de ene dag gaat de machine op croky verpakking end e andere wordt ie ingetseld op c-100 verpakking. precies dezelfde chips schijnt (mijn zus liep daar stage en heeft het zelf gezien). eet het nooit, eet altijd lays Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-04 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:51

Een stalgenoot van mij heeft het zadel ook. Ze is er uitermate tevreden over! Het zadel ziet er goed uit (lees: héél anders dan zadelmarkt-zadels) en is van glad en soepel leder. Zij is fysiotherapeut, dus zal echt wel weten wat ze doet.

Ik zou alleen niet weten of ik het op mijn paarden zou durven leggen. Ik heb in een eerder topic gelezen dat deze zadels snel een gebroken boom hebben of dat de vulling klontert.

Iig succes met je beslissing! Je zult over alles zowel postitieve als negatieve ervaringen over krijgen (neem maar als onderwerp 'zadelmarkt'), de ene is tevreden, de ander totaal niet.

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:52

Ik heb het zadel waar je het over hebt. De look-a-like van Passier en het is een superfijn zadel... Ik heb het op mijn brede haflinger liggen en het ligt perfect... Een vriendin van mij heeft het ook en we zijn er beide hartstikke tevreden mee. Verder zal het natuurlijk nooit dezelfde kwaliteit hebben als een echt Passier zadel maar het zijn echt wel goeie zadels...
Dus als je nog een fijn zadel zoekt, is dit altijd het proberen waard

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:53

het zijn dus ECHT GEEN zadelmarkt zadels...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:53

marianna schreef:
het zijn dus ECHT GEEN zadelmarkt zadels...


Klopt! Deze zag en voelde 100x beter dan zadels van zadelmarkt.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:13

Fellor schreef:

Niet waar van die afgekeurde partij hoor, want bij de sultana fabriek bijoorbeeld worden zowel de c-100 als de Croky paprika chips geproduceerd en de ene dag gaat de machine op croky verpakking end e andere wordt ie ingetseld op c-100 verpakking. precies dezelfde chips schijnt (mijn zus liep daar stage en heeft het zelf gezien). eet het nooit, eet altijd lays Haha!



Klopt niet helemaal. Ik heb gewerkt bij de vaste vervoerder van Croky - die hebben een eigen fabriek in Deventer en niet bij de Sultana fabriek.
Wel klopt het dat in de Croky fabriek ook bv. de eigen merk Aldi chips gemaakt wordt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:25

Ik zeg niets over de kwaliteit van de zadels,
ik zeg alleen dat ze niet te vergelijken zijn met Passier, niet wat kwaliteit betreft en ook niet qua zit.
Je houdt jezelf voor de gek als je aanneemt dat het op een Passier lijkt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:35

Sjuimpje schreef:
ik zeg alleen dat ze niet te vergelijken zijn met Passier, niet wat kwaliteit betreft en ook niet qua zit.


Haha! Nothing like the real thing... dan maar een rib armer. Die onderste twee zijn toch nutteloos Haha!

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:52

Ipsilonka"]
[quote="essiedepessie schreef:
kan best hoor... dit gebeurt ook in supermarkten... als je bijv. hertog ijs hebt, dan ligt er ook altijd nog wel een b merk naast, bijvoorbeeld van perfekt.. en dit komt dan uit de zelfde fabriek vandaan onder hetzelfde nummer...
waarom zou passier dit niet doen?


Zulke dingen gebeuren ja, maar dan is het perfekt merk de afgekeurde partij van Hertog. Dus dan was de kwaliteit niet goed genoeg om er het merk hertog op te zetten en dan gaat er een label van bijv perfekt ofzo omheen.
[/quote]

Dit is niet waar. Mijn schoonvader en mijn vriend hebben een bedrijf in rusland( www.santa-europe.com )en mijn vriend doet ontzettend veel onderzoek naar dit soort dingen..