Vraagje over Thermo laarzen+broek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Vraagje over Thermo laarzen+broek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-01 19:42

Ik wil misschien binnenkort thermolaarzen en een thermobroek kopen. Die van divoza of hypo van 80,-. Nou wilde ik van jullie weten wie deze ook hebben en wat de ervaringen er mee zijn. Alvast bedankt.

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 20:56

Ik heb een thermobroek gekocht voor 50 gulden met leren zitvlak. Met suede zitvlak was 80 gulden. Het zit echt lekker warm en is best goed waterdicht, maar opstappen gaat erg moeilijk (als je je been niet te hoog hoeft op te tillen en je paard stil staat lukt het wel) en die kloteritsen scheuren elke keer open. Zit ik thuis op de bank en doe mijn been omhoog rits opengescheurd, stap ik op, rits opengescheurd, ben ik aan t rijden wordt het ineens heel koud ligt dat ding weer open. de ene kant gaat de rits alleen van naar beneden, de andere kant barst ie echt open als je weet wat ik bedoel. Nu heb ik er geen last meer van want ik heb er aan beide kanten veiligheidsspelden in.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 21:03

Gewoon lederen chaps, en dan grootvaders-lange-onderbroek onder je rijbroek, werkt ook uitstekend en geeft niet de bovenbeschreven problemen.
Overigens scheelt het ook als je een niet te groot paard neemt *LOL* hoef je je been niet zo hoog op te tillen. *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 21:10

Ik heb die van Divoza met suede zitvlak. Hij is wel warm, behalve als het hard waait. Dan gaat de wind er dwars doorheen. Huilen

Ook zit het 'apart'. Ik galop blijft je broek op dezelfde plaats zitten en ik schuif heen en weer Bloos

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 02:09

ik heb die van Divoza met leren zitvlak, ik ben er qua warmte heel tevreden over, ik heb ook geen last met ritsen, het enige wat ik lastig vind is het opstijgen, maar ik trek de broek een stukje naar boven en dan gaat het goed.

gr. Ziggy

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 13:19

die van mij heb ik ooit eens bij een hyppo winkel gekocht.
80,- geloof ik!
met suede zitvlak.

is nu ongeveer al 6 jaar oud en werkt nog super.
heb geen problemen met opstappen want hij is iets te groot dus voldoende ruimte.
ook geen last met de ritsen die bij mij dus niet opengaan.

ik vind het voordeel van deze broeken dat ze makkelijk in de wasmachine kunnen.
mijn lange chapbroek word van regen etc. snel hard en kan niet gewassen worden, ook krijg ik een koude kont van die broek!

thermolaazen vind ik alleen fijn als ze waterdicht zijn, die goedkope zijn niet echt super.
zelf heb ik leren (buitenkant) en wol van binnen, die waren 189,- bij onze paardenwinkel (ruitergilde) en heb ik nu al 2 jaar.
bij die goedkope die ik eerst had ging mijn binnen voering steeds los en dan dus mee naar buiten en dat vond ik nogal rot....

succes,

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

dank je wel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 15:17

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb namelijk een verzorgpaard en daarmee, kan ik alleen maar buitenrijden en met dit weer is dat errug koud Scheve mond Dus vandaar. Meer reacties zijn nog altijd erg welkom. Groetjes

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 16:45

ik heb ook een winterbroek. en vind hem heerlijk zitten t ziet er niet uit maar t zit wel lekker. koop wle een megamaat want je moet toch opstappen want het leer op je kont rekt niet echt mee. ook heb ik thermolaarzen (nouja zijn van mn mams) die zitten lekker alleen mn eigen schoenen zitten fijner en met een dik paar zoeken merk je er weinig van

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:00

Ik heb termoboots.
Ik heb er overigens wel speciale zolen in gekocht zodat
de kou niet vanonderen in je laarzen kan komen.Mijn ervaringen
zijn er prima mee.Ze zijn heerlijk warm en er valt goed mee te
rijden.Echt zo'n hebbeding voor in de winter (ik heb b.t.w die van divoza)

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:50

ik heb de thermoboots van Divoza. ik heb ze nu ongeveer 4 jaar maar ze zijn een tijdje geleden gescheurd en niet meer bruikbaar. ik ga morgen bij tentenkamp nieuwe kopen

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

thanks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 19:51

dit is dus echt super aan deze site. Je krijgt tenminste antwoorden. Nogmaals erg bedankt. Ik wil ze idd ook op tentenkamp kopen. Lekker goedkoop Haha!

lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:08

ik heb die termoboots sinds een maand of zo en ik vind ze echt heerlijk zitten,,, lekker warm. ik heb wel die met een waterdichte onderkant ongeveer tot de enkel.... ik ben er echt blij mee... anders is het zoooo koud Haha!

mijn moeder heeft een termobroek die ik soms ook gebruik is ook lekker warm, rits doet niet vervelend,,,, alleen is ie een beetje te groot dus dat is een beetje vervelend omdat ie dan door de modder sleept
*LOL*

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Vraagje over Thermo laarzen+broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:12

manzano schreef:
Ik wil misschien binnenkort thermolaarzen en een thermobroek kopen. Die van divoza of hypo van 80,-. Nou wilde ik van jullie weten wie deze ook hebben en wat de ervaringen er mee zijn. Alvast bedankt.


als je eenmaal thermo spul hebt kan je niet meer zonder!!!nooit meer koude voeten!en geen koude benen!!!beter!!