mening gevraagd: Ponykamp Rosworld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

mening gevraagd: Ponykamp Rosworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 19:14

Hallo,
Hoogstwaarschijnlijk ga ik dit jaar naar Rosworld
Ik ben er wezen kijken (leuheuk!!)
Maar dat zegt niet dat het goed is, daarom heb ik wat vragen opgesteld Party!! *LOL* Schijnheilig Tong uitsteken Vingers aflikken

1.Verzorgen ze de pony's goed?
2. Als je niet op westernkamp gaat mag je dan ook op westernpaarden?
3. Hoeveel rijd je?
4.Doe je ook veel aan verzorging etc.?
5. Is er wel orde? (misschien klinkt het stom maar ik wil niet tot 4 uur middernacht wakker liggen)
6. Wat vonden jullie leuker: westernkamp of 'gewone' ponykamp?

Ik ben benieuwd

Groetjes,
Ariadne

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:32

ik wilde er een aantal jaar geleden op westernkamp, maar kon niet vanwege lyme (of hoe noem je dat, door teken). volgens de regels is er iig wel orde begreep ik toen Lachen

Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 20:44

Bedankt voor je reactie, jammer dat je niet kon zeg! Boos!
Zijn er nog meer mensen die er zijn geweest en willen vertellen hoe het er is?

Groetjes,
Ariadne

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:05

Een vriendin van mij is daar op westernkamp geweest en wilde dus samen met haar vriendin al na 2 dagen weg, ze zegt dat ze nog nooit op zo'n rotkamp is geweest...
De leiding was heel onaardig en het was er niet gezellig..

Ik ben er zelf niet geweest, maar zij gaat er iig nooit meer heen..

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:27

Ariadne schreef:
1.Verzorgen ze de pony's goed?

Ja, ik vond wel dat ze de pony's goed verzorgden hoor. Je poetst ze zelf iig elke dag 2 keer.

2. Als je niet op westernkamp gaat mag je dan ook op westernpaarden?
Nee dan rijd je dus op ijslanders of op de dartmoor pony's. Ik ben er in 2000 en 2001 geweest en er kwamen veel kleine snelle andere pony'tjes bij.
3. Hoeveel rijd je?
We kregen meestal 1,5 uur les en 1,5-2 uur buitenrit op 1 dag. Ook hebben we wel dagritten gemaakt en dan rijd je zo'n 4 uur. (hele mooie omgeving)
4.Doe je ook veel aan verzorging etc.?
Je haalt je pony zelf uit de wei en poetst hem zelf en zadeld hem zelf op. Daar heb je meestal ruim de tijd voor.
5. Is er wel orde? (misschien klinkt het stom maar ik wil niet tot 4 uur middernacht wakker liggen)
Ja er is wel orde. Er zijn ook kleinere kindjes bij maar je ligt naar leeftijd verdeeld op kamers. Meestal ga je zo rond half 12 in bed en rond 12 uur is het meestal wel stil behalve op de eerste nacht en de laatste dan kan het max 2uur worden.
6. Wat vonden jullie leuker: westernkamp of 'gewone' ponykamp?
Ik heb 2 jaar westernkamp gereden. Dit lijkt mij leuker omdat de groep ook meestal wat meer gevorderd is. Je meot namelijk 12 jaar zijn. Bij de ijslanders zijn ze er vanaf 8 jaar ofzo en is de groep ook meestalw at groter.
Wel heb ik met een schemerrit met iemand van het ijslanderkamp geruild Die ging op mijn (rustige) westernpony en ik mocht op haar ijslander. Ook heel leuk vond ik! Maar ik zou toch wel voor westernkamp gaan.
Ik ben benieuwd

Groetjes,
Ariadne

Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 09:16

Dankjullie!
Zijn is er misschien nog iemand geweest? (niet opdringerig bedoeld hoor maar ik wil wel weten waar ik naartoe ga )
Bedankt!

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:31

Hoi hoi,

ik ben daar een paar jaar geleden ook geweest. Ik heb het westernkamp gedaan en reed op Beauty Paerls (als ik het goed schrijf).
Je haald inderdaad zelf je pony uit het land en ook voor poetsen op opzadelen krijg je de tijd. Er was wel wat onenigheid over wie welk hoofdstel mocht, want dat was toen in ieder geval niet per paard vastgelegt.
De groep was best groot, zeker met buitenrijden, omdat de ijslanders tegelijk met de westernpaarden gingen. Dat was jammer, want daardoor zat er eigenlijk geen vaart in. Ik vond de omgeving ook niet heel speciaal als ik eerlijk ben.
Ze hadden wel een heerlijke bak om in te rijden en we hebben ook trail gedaan, dat was erg leuk.
De leiding is inderdaad wel streng, maar niet onaardig vond ik. Als je niet uit die omgeving komt is het wel wennen, want ze roepen iedere keer 'wicht' naar je. Dat wordt bij ons vaak als iets nagetiefs gezegt, maar daar zeggen ze het gewoon zoals ze hier zeggen 'meisje'. (We dachten steeds dat ze boos op ons was, hihi) Haha!
De paarden zijn leuk en ze kijken eerst naar hoe je rijd en daarna delen ze je pas in, dat vind ik in ieder geval een pluspunt.
Je hebt veel vrije tijd, ze houden je niet de hele tijd bezig.
Ik zou zeker het westernkamp doen, das gewoon weer is iets heel anders.
Ik vond het best een leuk kamp, maar moest dus wel even wennen aan de leiding en hun taalgebruik...... Clown

Groetjes koetjespaard

Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:23

hoi hoi

ik ben er best een tijd geleden geweest , toen heette het nog de puszta ranch.
Ik heb toen het ijslander kamp gedaan, wat echt heel leuk was. Je hebt wel corvee enzo, maarja, dat is normaal. Voor de reest heb ik het er erg naar me zin gehad, had een hele lieve pony, en je gaat ook een keer met de ponnies zwemmen.
Hoe het er nu is weet ik natuurlijk niet, maar toen was het heel leuk! Lachen