helderziende met paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

helderziende met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:21

Ja, hoe noem je dat??

Geloven jullie in mensen die met dieren kunnen communiceren. Dat het paard die persoon verteld wat er mis is? Of hoe ze zich voelen Een soort van helderziende.
Ben heel benieuwd......... Er is vast wel iets tussen hemel en aarden maar zou het echt kunnen?

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:24

Zeer zeker wel. Waarom niet? Ik heb er ook ervaringen mee (niet persoonlijk gelukt helaas) dus ben er zeker van overtuigt.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:24

Praat eens met marahorse...
Ik had haar een aantal foto's van Twister gestuurd, en ze wist me gelijk een aantal dingen over haar te vertellen die ze niet kon weten...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:26

Nee.

Ik geloof dat er mensen zijn (sommige daarvan zijn DA's) die aan hele kleine signalen die paarden uitzenden kunnen zien wat er mis is met een paard, die dus bijvoorbeeld angst kunnen herkennen aan subtiele hints in plaats van duidelijk wegtrekken, oogwit en oren naar achteren.

Maar echt met paarden communiceren? "Ja, dit heb ik nog nooit aan iemand durven vertellen, maar ik zou zo graag weten hoe suikerklontjes smaken"... nee, daar geloof ik dus geen snars van.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:40

Best een ingewikkeld onderwerp. Communiceren met dieren. Je hebt ook Dierentolken. Veel geloven er stellig in. Dat zo'n iemand met een dier kan praten als het iets heeft waarvan je niet weet wat. Zo'n dierentolk vangt trillingen op en kan vertellen wat het dier bedoeld. Maar zou het geldklopperij zijn? Of zal het echt bestaan. MM dan wil ik wel een gesprek aan met mijn paard waarom hij bijvoorbeeld moeilijk wil inbuigen. Dan kan ik eraan werken en begrijpen we elkaar. haha als dat eens zou kunnen.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:44

Tja, geldklopperij of niet? In elk alternatief beroep het je mensen die die gave echt hebben en charlatans die denken ergens makkelijk een slaatje uit te kunnen slaan...

Maar het is idd een ingewikkeld onderwerp. Kijk - ik heb voor mezelf bewijzen dat het bestaat en mogelijk is, maar hoe kun je dat uitleggen aan iemand anders??

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:47

ik zou het best willen dat iemand met mijn paard kon praten om te vragen wat er loos is. Wat voor bewijs heb jij dan Gyzmo? heb je het meegemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:50

ja ik geloof er wel in.

maar geen verhalen van 3 kwartier en het paard dan de oren van je kop af kletst.
maar wel dat hij kan antwoorden op specifieke vragen als, heb je daar pijn.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:53

Jovanny schreef:
ik zou het best willen dat iemand met mijn paard kon praten om te vragen wat er loos is. Wat voor bewijs heb jij dan Gyzmo? heb je het meegemaakt?


Ik heb een medium in mijn kennissen kring zitten die al meerdere malen mijn paard heeft genezen van bv. een spierontsteking oid of een verstoorde energie balans. En veel sneller dan de da. dat kan met zijn anti biotica's en 2 weken stappen. Met 3 dagen was alles genezen. En op afstand he? 80 km. zit er tussen.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:54

runningkawa schreef:
ja ik geloof er wel in.

maar geen verhalen van 3 kwartier en het paard dan de oren van je kop af kletst.
maar wel dat hij kan antwoorden op specifieke vragen als, heb je daar pijn.


Idd. Ik hoef ook geen urenlange gesprekken of zijn bix wel goed gesmaakt heeft vandaag oid. Ik bedoel het ook puur medisch gezien.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:00

Aan de ene kant geloof ik er wel in en de andere kant weer niet.
Misschien omdat ik het nooit meegemaakt heb. Ik wil ook geen uren een gesprek aan met mijn paard maar gewoon weten van: Heb je het naar je zin, berijdt ik je goed of juist niet. Wat moet ik niet doen wat wel? Gewoon om het hem plezieriger te maken. Stel dat je iets doet waar het paard totaal niet op zit te wachten. Technisch en medisch gezien dan. Dus niet zo van wat jullie ook zeggen "smaakte de brokken je lekker"

Goh wat lijkt me dat fantastisch om dat te weten.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:03

Dat lijkt me idd. ook wel fantastisch.
Het meeste kun je ook wel aflezen aan de lichaamstaal van je paard of hij iets prettig vind of niet, maar het is wel leuk om die bevestiging te krijgen.
Wat ik voornamelijk handig zou vinden als hij niet helemaal lekker loopt. Niet zuiver, maar ook niet kreupel. Dat hij aan zou kunnen geven waar het zit. Maar daar heb ik dus een kennis voor ! Haha!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:18

Ja Gyzmo. Dat bedoel ik nou. Mijn paard heeft ook zijn kuren. Ik zou graag willen weten waarom hij dat doet. Hij is een poos ziek geweest. hoe voelt hij zich nu. heeft hij nog pijn? Waarom blijft hij vastzitten? Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen. zo'n gesprek zou ik graag eens aangaan met een "tolk". lijkt me helemaal fantastisch. Maarja............ Ik heb niet zo'n kennis. Jammer.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:19

ja, ik geloof erin. afgelopen jaar heb ik veel voorbeelden gezien (en nee niet van tv, dat vond ik er supernep uitzien btw), en zij vertelde dingen die ze niet zelf kon verzinnen, of met een kans van 1 op 100.000 ofzo dat ze het goed zou gokken. en ik vind het heel nuttig
Ik heb bepaalde dingen van mn paard die ik niet begreep daardoor leren te begrijpen, wat voor ons beide fijner is Lachen

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:25

Ik geloof er wel in tot op een bepaalde hoogte. Er zijn mensen die een dier heel goed aanvoelen en signalen opvangen, maar echt kletsen? nee, lijkt me niet.
xtwisterx?Ik heb ook gevraagd of iemand mijn foto's wilde bekijken. Was laatst een topic over. Een aantal mensen waaronder marahorse geloof ik vertelden dan dingen over jouw paard aan de hand van foto's. Ik heb nog altijd geen reaktie gehad, is al een maand geleden ofzo
Verward

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:27

dat waren marahorse en depennybitch toch? ik heb naar beide gestuurd, en teruggekregen, maar vooral die laatste heeft echt extreem veel gehad, dus dat kan lang duren. ik heb toen ook een pb met vragen gestuurd (na haar verhaal) en nog niets terug dus Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:28

En in dat topic stond ook uitgelegd dat je wel reactie kreeg, maar door de heel veel pb's het wel even kan duren.
Die mensen hebben ook nog leven naast bokt, zoals eigen paarden, werk en prive.
En van de pennybitch weet ik ook, dat ze nu al bijna 2 weken een longontsteking heeft, dus echt ff geen zin in " foto's kijken" heeft.

Dus zo Verward is dat niet.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:31

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het wel degelijk kan. Het heeft mij en mijn paard enorm geholpen.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:33

Maar waar kun je dta dan vragen van die foto's ben ook wel benieuwd naar waarom hij inene zo is gaan bokken in het duin en hoe het nu is na zijn ziekte , is al een tijdje terug, maar hoe hij zich voelt en waarom hij me soms van de een op andere dag aanvalt en dan de volgende dag weer normaal is...

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:33

Ik zou best iemand bij mijn paard willen hebben die mij het een en ander kan vertellen wat er loos is maarja. Hoe pak je zoiets aan?

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:34

Jovanny, ik heb je al ge-pbt. Ik weet niet of die man erop zit te wachten met naam en toenaam en website op een openbaar forum genoemd te worden.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:37

Ik kan je evt het tel. nr geven van degene die bij dolly is geweest, die woont in zoetermeer, dus ik weet niet hoe ver dat bij jou vandaan is?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:44

Ik, als down-to-earth persoon ben laatst ook bij zo iemand geweest. Niet met een foto, echt met paard zelf.
Een aantal dingen kon ze echt niet weten, maar ze klopten wel. Een aantal dingen waren met gezond verstand, goed observeren en wat paardenkennis ook wel te bedenken.
Er kwamen niet echt nieuwe of hele verrassende dingen uit, maar het is wel goed om het ook eens van een ander te horen, het zet je toch aan het denken, maakt je bewuster. En het was ook gewoon best leuk om eens mee te maken!
Het was een franse mevrouw, dat maakte de communicatie wel eens wat lastig omdat mijn frans wat roestig is Haha!, maar via een tolk ging het prima en ik heb later nog de tekst via e-mail gekregen.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:51

Mijn ervaring is ook dat een goed medium jou verteld wat je eigenlijk diep van binnen ook al weet. Mijn kennis bevestigd altijd mijn gevoelens zonder dat hij weet dat ik ze heb. Maar als ik hem gesproken heb vallen alle kwartjes weer op de plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:52

Vervelend dat nu de kwartjes zijn afgeschaft, wat nu ? Tong uitsteken