zouden jullie hemkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

zouden jullie hemkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 17:52

Het paard wat mijn vriendin op proef heeft is voor de aankoop gekeurd door de kliniek in Emmeloord.
Daar is geconstateerd dat hij aan beide voorbenen klasse 4 artrose heeft, ik dacht dus dat je het paard beter niet kan kopen, maar ze koopt hem wel, is dit een verstandige beslissing??

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 17:57

he hallo
ik zou het paard zeker niet kopen
het ligt wel aan het doel waarvoor je hem hebt
maar met artrose kan het voor zover het mij verteld is niet beter worden het kan niet meer weggaan ofzo wel erger kan het worden en in dat geval is het vragen om problemen toch?
groetjes

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 18:10

Niet kopen! Straks wordt hij misschien ontzettend kreupel en wat dan? Ik zou het dus nooit doen!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 18:19

Het ligt eraan wat ze ermee wil doen. Artrose is een ouderdomsverschijnsel en niet echt erfelijk. Als ze recreatief wil blijven rijden, dan kan dat heel goed. Als ze er een veulentje mee zou gaan fokken, dan kan dat heel goed. Als ze een ouder paard een goede oude dag wil bezorgen, dan is dat haar keus. Dus, ben je verliefd op een paard, en wil je hem niet kwijt: gewoon doen. Het gaat om de kwaliteit van de vriendschap die je met zo'n dier aangaat en niet de duur ervan.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 19:30

ze moet het doen als ze:
- instaat voor de gevolgens als het erger wordt...
- eventuele hogere da kosten kan vergoeden...
- ze weet wat ze er mee kan (bv minder intensief rijden)

Ook zou ik de da om een mening vragen, die kan er vast een oordeel over geven en een goed advies geven!
Maar ze moet zich zeker niet over laten halen door een lief koppietje want als ze bv veel wil rijden en hij wordt kreupel, tja dan heeft ze een probleem!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Artrose NIET altijd ouderdom!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:57

Artrose is niet altijd een ouderdoms verschijnsel!!
Er zijn verschillende vormen, en ik ken zelfs iemand die een paardje van 1,5 jaar had met artrose!
Als het dus nog niet zo'n oud paard is, is het waarschijnlijk de erfelijke vorm, en dan moet je er dus ook niet mee fokken!
Verder kan artrose niet verbeteren, alleen verslechteren of het zelfde blijven. Er zijn overigens wel homeopatische middelen van VSM waarmee je een paard met artrose goed kunt helpen. Osteo-Cure, Osteo-Vetsem en Arthro-Complex zijn dat. Inl. en bestellen via Puur Natuur, www.puurnatuur.nl

Ik zou zelf zo'n paard niet kopen overigens...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

zouden jullie hemkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:02

Polly schreef:
Daar is geconstateerd dat hij aan beide voorbenen klasse 4 artrose heeft


Ehm, klasse 4, hoe erg is dat? En is het dmv van foto's vastgesteld, heb nl ooit een paardje laten keuren, werd ZONDER foto's afgekeurd op artrose (kan imo helemaal niet zonder foto's, maar goed...).

En idd, wat is haar bedoeling? Echt de sport in of gewoon voor de leut lekker keuvelen? Buitenritje enzo.......

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

zouden jullie hemkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:18

Buitenzorg schreef:
Ehm, klasse 4, hoe erg is dat? En is het dmv van foto's vastgesteld, heb nl ooit een paardje laten keuren, werd ZONDER foto's afgekeurd op artrose (kan imo helemaal niet zonder foto's, maar goed...).


Op klasse 3 word een paard afgekeurd voor de verzekering.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 21:43

Ik heb dus geen idee wat klasse 4 inhoudt, ze wil er recreatief mee rijden maar ik weet niet hoeveel enzo. Ik hoorde het toen ze van de kliniek afkwam en weet ook niet hoe het is vastgesteld. Ik weet wel dat ik het paardje nooit zou kopen, hoewel als het Pol was, nee ik denk dat ik me dat niet kan veroorloven

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:03

klasse 4 is het hoogste wat een paard kan krijgen en klasse 4 is niet best.
ik zou dat paard echt niet gaan kopen.ook niet voor recreatie.ik vind dat mijn geld niet waar.ik weet zeker dat je er problemen krijgt.als we naar een paard gaan kijken voor kopers in amerika en er zit een 2tje tussen dan komen we al ga niet kijken is te risico vol.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:12

Klasse 4 is onaanvaardbaar! Rontgenologische klassen zijn ingedeeld van 0 tot 4, heel hoop mensen vergeten dat er ook een klasse o is wat uitstekend betekent hoewel er paarden zijn die dat hebben komt het weinig voor!
Kwaliteit van beenwerk is wel degelijk erfelijk en artrose hoort daar ook onder (kwaliteit van het beenwerk)! Het paard zal zeker niet lang meegaan als hij 4 en heeft, ik zou hem dus niet kopen! Gr Gabrycha Scheve mond

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:19

idd... met een 3 word ie al niet opgenomen in de verzekering. Het klopt ook wel dat je moet kijken naar het doel waarvoor je een paard koopt, maar een 4 is echt heel slecht. ik heb ooit een paard willen kopen en heb hem laten keuren, hij had een 3 en een 4 voor zijn sesambeenderen... die koop was voor mij echt uitgesloten. Ik was verliefd op het paard, en als combinatie waren wij geweldig, maar je moet wel reeel blijven. Ik raad het je vriendin echt af.
Heb je niet wat meer info over het paardje, waarvoor ze hem wil kopen, hou oud dat ie is, en heel belangrijk.... Wat die persoon nu nog vraagt voor zijn paard, nu hij een 4 heeft voor artrose....

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 16:34

Waarom geeft ze geld uit aan een keuring als ze hem toch koopt? Ik neem aan dat de dierenarts haar afraadt hem (of haar) te kopen. Ik was blij dat ik Witney heb laten keuren, daar kwam toen dampigheid uit. Als ik zo eigenwijs was geweest haar toch te kopen had ik mezelf dat geld voor die keuring beter kunnen besparen. Niet doen dus!