Verzekeren? Waarom wel, niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Verzekeren? Waarom wel, niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 16:05

Wie heeft er zijn paard verzekerd en waarom? Wat zijn de kosten en de nadelen?
wat zijn de voordelen?
is het waar dat je je paard kwijt kan raken aan de verzekering?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:56

ik heb mijn paard verzekerd, de uitgebreide verzekering bij interpolis. de voordelen zijn dat als je paard plots iets gaat mankeren of plots overlijd dat je het verzekerde bedrag terug krijgt. je bent dus niet al je geld kwijt.
als je paard niet meer geschikt is voor werk wegens een blessure ofzoiets dan kan je het opgeven aan de verzekering en krijg je het verzekerde bedrag terug maar het paard is dan wel voor de verzekering.
kijk even op www.interpolis.nl bij paardenverzekeringen

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:03

Ik heb mijn paard verzekerd bij de efo. Dit is uitgebreide verzekering en ook verzekerd voor hemelvuur. Ik heb mijn paard voor 10.000 euro verzekerd en betaal 85 euro per maand..
Eigenlijk heb ik mijn paard verzekerd omdat ik het een groot risico vind om het niet te doen. Ik denk niet dat je er heel blij van wordt als er iets gebeurt en je hebt hem niet verzekerd.

Wel heb ik besloten niet méér te gaan verzkeren dat voor 10.000 want 85 euro in de maand vind ik eigenlijk wel genoeg..

Groetjes joyce

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:07

is die 6,5 % van de waarde van je paard (in mijn geval van 2500) het bedrag wat je per jaar moet betalen?
dat is voor mij dus ong. 170:12=14 euro als ik per maand zou moeten betalen.....
dat valt nog mee Lachen - (uitgebreide verzekering)

welke ziektekosten vallen eronder? bijv. ook inentingen enzo?

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:08

Mijn beide pony's zijn verzekerd, weet alleen niet precies meer welk type verzekering, niet voor dierenarts kosten, maar wel voor blijvende kreupelheid en dood.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:09

ja missnynke dat klopt!
maar je betaalt bij interpolis per jaar, of per kwartaal, ik betaal per kwartaal maar dan betaal je ietsje meer(das maar 1 of 2 euro extra ofzo)

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:13

Princess schreef:
ik heb mijn paard verzekerd, de uitgebreide verzekering bij interpolis.

Wij ook! We hebben het (eigenlijk) vooral gedaan omdat ons vorige paard een koliekoperatie heeft gehad, en dat werd maar voor een heel klein deel vergoed. En dat werd hier dus wel helemaal vergoed.(Mijn moeder vindt dat zo belangrijk omdat ons vorige paard eraan overleden is)En het was zoiezo onze eerste keus. Omdat het zo uitgebreid is, net zoals princess al zegt. Lachen

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 18:38

Dus ala je niet een uitgebreide verzekering neemt is je paard niet geheel verzekerd als je een operatie moet ondergaan?
Zijn er veel verschillen tussen de verschillnde verzekeraars?
En vallen bijv. influenza en tetanus entingen ook onder de verzekering?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:34

dat verschilt van verzekering tot verzekering en tot hoeverre je het paard verzekert kijk even op de sites van de verschillende verzekeringsmaatschappijen daar staan alle voorwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:37

Niet verzekerd
ik wil ten aller tijden kunnen beslissen wat er met mijn paard gebeurt.
ik heb een potje onvoorziene kosten en daar betaal ik een extreem hoge DA rekening wel van.
*afkloppen*, potje nog niet nodig gehad

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 19:48

Tjah, Runningkawa, met dat probleem zit ik dus ook, maar heb nog niet zo'n potje Lachen En wat nou als mijn paard opeens koliek krijgt? Tjah, kan dan heus wel geld van mijn zus of ouders lenen, maar natuurlijk liever niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:50

Zonder potje is de keus imo heel simpel
Verzekeren Lachen

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:00

Ik denk dat je gewoon maar eens wat verschillende sites op moet gaan zoeken en dan vind je vanzelf iets wat goed bij je past.

Groetjes joyce

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:33

runningkawa schreef:
Niet verzekerd
ik wil ten aller tijden kunnen beslissen wat er met mijn paard gebeurt.
ik heb een potje onvoorziene kosten en daar betaal ik een extreem hoge DA rekening wel van.
*afkloppen*, potje nog niet nodig gehad


idd, mijn knollen zijn ook niet verzekerd, dit jaar komt er eentje bij...en ik denk dat ik die ook niet zal verzekeren. als mijn paard iets mankeert, dan ben ikop zijn zachtst gezegd "niet aanspreekbaar" Schijnheilig en in zo'n situatie zie ik mij nog niet met de verzekering onderhandelen of een behandeling nou wel of niet vergoed wordt Haha!

*edit* en als ik financieel gezien geen 3 paarden zou kunnen onderhouden, ook in het slechtste geval...dan zou ik er niet aan beginnen!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:20

runningkawa schreef:
Zonder potje is de keus imo heel simpel
Verzekeren Lachen


Idd, ik heb mijn paarden tot nu toe bijna allemaal in de verzekering gehad. Ik wil niet dat ze op het moment dat er wat moet gebeuren afhankelijk zijn van mijn financiële situatie (en dan heb ik het over spaargeld/potjes en niet of ik de stalhuur nog kan betalen Knipoog ).

Janneke + ongeboren veulen zitten bij AMEV-Hippo en Velvet en Relrite bij Interpolis. Zowel met AMEV als met Interpolis heb ik goede ervaringen als het aankomt op het vergoeden van schade OK dan! . Bij Amev heb ik een paard teruggekocht, bij Interpolis kon dat bij een ander paard ook maar ik heb er toen voor gekozen om haar mee te geven.

Ik heb er de komende jaren mijn verzekeringspremie al uit. Met een potje was ik slechter af geweest.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:29

ik zit heel erg te twijfelen over wel of niet verzekeren. Ik heb hem nu dus niet in de verzekering staan. de ene kant wil ik hem wel verzekeren, maar aan de andere kant...

Ik wil niet dat Mirk naar de slacht gaat. Dat ik hem naar de slacht moet brengen, of dat hij door iemand op gehaald word ... Daarbij is mijn Mirk aardig op leeftijd. Ik denk dat de premie óf hoger word, óf dat ik hem al niet meer kan verzekeren.

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:11

Ik laat mijn paard ook verzekeren ....nu zeker met die Rhino die bij ons in de buurt heerst Bloos! !!!
Lijkt mij wel een verstandig besluit , heb al eerder een paard verloren....eerst onderhand een paard aan een paard gespandeerd en daarna was ik zowel een hoop geld als een paard kwijt. Verward Dus achteraf was een verzekering niet verkeerd geweest! Dan waren die d.a. kosten gedekt als zowel het paard! Verdrietig
Dus ja, ik ga Tamor zeker laten verzekeren, ik ga het morgen allemaal regelen, zeker nu...hoe eerder hoe beter!!! OK dan!

Primadonna

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:43

RK, ten alle tijden zelf beslissen? Ik heb mijn pony verzekerd bij de EFO.
De uitgebreide ziektekosten verzekering. Maar ik mag toch zeker altijd nog zelf beslissen wat er met mijn pony gebeurt of hoe zit dat dan? Hoe bedoel je het?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:51

Je paard hoeft niet geslacht te worden als de verzekering het over neemt, je mag als eigenaar aangeven wat er dan mee moet gebeuren.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:40

Die van ons zijn gewoon onderling verzekerd. Dat houdt in dat ze 1x perjaar komen kijken of ze nog gezond zijn, en dan het gewicht schatten. Aan de hand daarvan wordt de prijs berekend (slachtprijs). Als het paard niet meer geschikt is voor de sport dan worden ze opgehaald en gaan ze binnen 24 uur naar de slacht. Er zitten dus geen ziektenkosten in ofzo.

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:32

Ik heb alledrie de paarden uitgebreid verzekerd bij AMEV_HIPPO. Voordeel is dat bijv. orthopedisch beslag, bepaalde homeopatische middelen, ed. ook verzekerd zijn, en, dat vind ik zelf het allergrootste voordeel, als ik definitief afscheid moet nemen van mijn paard beslis ik zelf wat er gebeurd. Voordeel kan ook zijn dat als je paard afgemaakt moet worden en de verzekering keert uit, je gelijk een centje hebt om een eventueel ander paard te kopen. Klinkt erg hard, maar voor mensen met een niet al te grote reserve kan het een fijne bijkomstigheid zijn.
Nog een voordeel is dat ik al 3 jaar met mijn KWPN'er aan het tobben ben, ben dus blij dat hij verzekerd is, van het geld dat ik de laatste tijd heb uitgegeven aan onderzoeken, veeartsen, blablabla, had ik toch wel een hele knappe nieuwe auto voor kunnen kopen. Nadeel is dat mijn andere 2 paarden (gelukkig) kerngezond en keihard zijn, betaal me dus scheel aan premie voor een verzekering die ik waarschijnlijk amper hoef aan te spreken. Het is maar hoe je het bekijkt, het blijft altijd een hele persoonlijk keus.
Een "potje" zoals RK dat noemt is natuurlijk ook een prima oplossing en zo blijf je eigen baas over je paard.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:43

Ik heb m'n jaarling niet verzekerd, ten eerste omdat ze (nog) niets waard is, ten tweede omdat ik liever zelf geld apart houd voor als er wat gebeurd, dan dat ik iedere maand aan de verzekering moet betalen.
Hoeveel kost nou een beetje ziektekostenverzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:36

Ik heb mijn paarden niet verzekerd omdat ik zelf ten alle tijden over mijn eigen paarden en hun evt. behandeling wil beslissen.
Bovendien wordt de premie voor 3 paarden me te hoog.
Voor het geld wat ik in al die jaren bespaard heb aan premie kan ik heel wat operatie's betalen Knipoog
Aangezien we zelf fokken is de aanschaf van een nieuwe niet van toepassing.
Ik ga dus helemaal met het potje van Kawa mee.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:41

Als mijn paard ziek word, dan ben ik toch altijd degene die beslist wat er gebeurd ook al is ze verzekerd? Waarom kun je zelf niet meer beslissen wanneer je ze verzekerd?

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:49

Zoals ik al zei ik betaal 85 euro in de maand. Vind het erg veel geld. En het banketstaaf is dat je er nog niks van terugziet. Maar ja vind het risico gewoon veels te groot.

Groetjes joyce