kapotgereden paard gekocht, wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:43

Volgens mij zijn er algemene handelsbepalingen die indien er verborgen gebreken zijn terugname verplicht maken binnen 3 maanden.
Dat diegene een ander paard heeft gekocht is geen argument.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:56

Er zal wel een jurist bij moeten komen, maar wanneer de DA en desnoods een neutrale andere DA of kliniek bevestigen dat het paard ten tijde van verkoop niet geschikt was voor het gebruik waarvoor het aangeschaft is en door de verkoper wel als geschikt verkocht is dan kan de koop nietig verklaart worden.
Het beste neem je kontakt op met de vereniging van paardenhandelaren, die hebben de regels op papier staan.
Voorheen was Egbert Schep uit Bergambacht het aanspreekpunt, maar ik meen dat die wat taken heeft afgestoten.
Hij of Jan Greve te Haaksbergen zal je iig naar de juiste persoon en instantie kunnen verwijzen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 01:32

Heb je trouwens bewijzen dat het onderhavige paard werd aangeboden voor datgene waar het voor gekocht is.
Of meer, ik bedoel dat men een leuk gewoon dressuur paard bijvoorbeeld aanbiedt als een paard met alle mogelijkheden voor het grotere werk??
Zijn daar advertenties of zo van geweest, want dat zou de zaak wel kunnen ondersteunen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:53

Wanneer in advertenties expleciet gestaan heeft dat dit paard geschikt is een bepaald doel en het zal daar door al aanwezige verborgen gebreken nooit aan voldoen, heb je een zaak die alle kans op succes heeft.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:58

Misschien zijn er mensen die het paard gekend heben voor het verkocht is???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:04

gijsenkim schreef:
dan heb je nu toch een zaak, keurigsrapport van de ene va versus keuringsrapport andere va..........



Ja dat lijkt me ook. Dus als ik de koper was ging ik hier mee aan de slag desnoods met wat officiele druk. (brief advocaat o.i.d.)

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Firebug, FleurSandro, Jorex, massiemas, Poekkie, pony33, Symke en 76 bezoekers