Longeren met een bijna 2 jarige pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Longeren met een bijna 2 jarige pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 09:13

Ik moet even voor iemand vragen of je mag longeren met een bijna 2jarige pony? dus is nog 1!!!

Volgens mij mag het niet, maar vraag het toch maar even na.

En een dekje opleggen met een dekensingel mag dat ook al ofniet?
Mij lijkt van niet.. mja

Groetjes Rianne

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:15

laat hem nog lekker even jong zijn. beetje wandelen en poietsen oke maar longeren Verward

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 09:18

Bianka01 schreef:
haha maar wat is er dan zo slecht aan logeren, dat maakt toch niet uit, en een sjabrakje dat dan toch, dat is niet zwaar


Neej maar jij wou een longersingel er om heen doen. Lijkt mij dat het best strak zit. En waarvoor moet die een dekje op?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:20

Laat dat beest nog lekker jong zijn, waarom wil ze longeren ? Verward

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 09:21

Dat moet je aan Bianka01 vragen.. want die wil dat doen.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:23

jij laat een kind van vier toch ook niet alvast beginnen met rekenen, omdat je denkt dat het niet zwaar is. ze zullen er bij moeten denken en ze leren gewoon wat makkelijker als ze wat ouder zijn. ik zou er nog mee wachten en hem kind laten zijn.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 09:23

Bianka01 schreef:
waarom niet jij doet het toch ook bij her
en ik ga het ook wel na vraggen bij d ehipo rianne


Hercules is 11 jaar Marcella, Bianka is nog maar 1! Daar zit 10 jaar verschil tussen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:23

Bianka01 schreef:
waarom niet jij doet het toch ook bij her
en ik ga het ook wel na vraggen bij d ehipo rianne


WAAROM wil je longeren dan ?
Dat beest is nog geen 2, laat hem lekker jong zijn, je moet hem nog niet belasten.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:24

IloveShets"]
[quote="Bianka01 schreef:
waarom niet jij doet het toch ook bij her
en ik ga het ook wel na vraggen bij d ehipo rianne


Hercules is 11 jaar Marcella, Bianka is nog maar 1! Daar zit 10 jaar verschil tussen.
[/quote]

*LOL* grappig topic, gewoon NIET longeren met die "Bianka" Knipoog

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:24

ik doe het bij mijn pony als ik een keer geen tijd heb om te rijden en ze echt te veel energie heeft, maar danm gooi ik haar nog eerder los in de bak. en daarbij komt dat mijn pony pas gelongeert werd toen ze 2 1/2 a 3 was.

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:25

Longeren kan je beter niet doen, het is nl. erg slecht voor de botten als je dat doet, omdat ze rondjes moeten lopen worden de gewrichten en botten erg belast.
Dekje + dekensingel kan wel, maar ook dan NIET longeren

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 09:26

Spetterlover"]
[quote="IloveShets"][quote="Bianka01 schreef:
waarom niet jij doet het toch ook bij her
en ik ga het ook wel na vraggen bij d ehipo rianne


Hercules is 11 jaar Marcella, Bianka is nog maar 1! Daar zit 10 jaar verschil tussen.
[/quote]

*LOL* grappig topic, gewoon NIET longeren met die "Bianka" Knipoog
[/quote]

Haha ja.. dat is het zeker.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:26

owjah en daarbij, ze is wel wat aan de jonge kant ingereden, maar daarbij kwam dat ze dan maar 1 a 2 keer in de week een korte tijd werd gereden/ gelongeert.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 09:28

Bianka01 schreef:
haha waarom doen jullie het dan he,
wat boeit het hij vind het leuk en hij heeft zijn oren naar voren dus ik doe het gewoon en ik ga daar maar af en toe heen, enhet is jou ponny's niet ikken wel meer mensen die het nog erger doen en die ze niet eens borstellen ofzo dus ik doe het gewoon punt uit je kan zegegn wat jer wilt maar ik luister niet


Marcella al die andere paarden zijn ouder als 3! En niet zo jong als Bianka. Je belast haar teveel als je haar nu gaat longeren. Als ze 2½ is kan je wel met der longeren want dan is ze zeg maar volgroeit.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:28

Bianka01 schreef:
haha waarom doen jullie het dan he,
wat boeit het hij vind het leuk en hij heeft zijn oren naar voren dus ik doe het gewoon en ik ga daar maar af en toe heen, enhet is jou ponny's niet ikken wel meer mensen die het nog erger doen en die ze niet eens borstellen ofzo dus ik doe het gewoon punt uit je kan zegegn wat jer wilt maar ik luister niet


pennymeisje *LOL*

Hij kan best zijn oren naar voren hebben, maar denk je dat hij zelf weet dat het slecht voor hem is ? Lees de reactie van newforestlover eens goed door.
En niet borstelen is niet erg, als een paard/pony op de wei staat moet je dat ook niet doen, omdat je dan de weerstand verzwakt.

Enne, luister jij maar lekker niet hoor, doe vooral wat je zelf wilt, maar niet huilen als je pony over een tijdje bij de slacht ligt.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:28

Bianka01 schreef:
haha waarom doen jullie het dan he,
wat boeit het hij vind het leuk en hij heeft zijn oren naar voren dus ik doe het gewoon en ik ga daar maar af en toe heen, enhet is jou ponny's niet ikken wel meer mensen die het nog erger doen en die ze niet eens borstellen ofzo dus ik doe het gewoon punt uit je kan zegegn wat jer wilt maar ik luister niet


tis jou pony jah. en nu vind hij het misschien leuk. maar wat blijkt straks als hij met vervroegt pensioen moet, want dat risico kun je lopen als je hem vroeg gaat belasten. zeg je dan ook, ja maar hij vond het leuk hij had zijn oortjes naar voren.
en als je onze mening niet wilt weten, waarom laat je iloveshets dat berichtje dan plaatsen Verward

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:30

Bianka01 schreef:
haha waarom doen jullie het dan he,
wat boeit het hij vind het leuk en hij heeft zijn oren naar voren dus ik doe het gewoon en ik ga daar maar af en toe heen, enhet is jou ponny's niet ikken wel meer mensen die het nog erger doen en die ze niet eens borstellen ofzo dus ik doe het gewoon punt uit je kan zegegn wat jer wilt maar ik luister niet


en dan dadelijk piepen als het beest iets aan zijn rug/botten oid heeft. Want o dan ben je zo verdrietig. Je bent gewoon een naieve puberachtig pennymeisje

ehm moet ik deze reacties nog serieus nemen??

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 09:30

0mdat ze het aan mij vroeg, en ik zei dat dat niet kon. Maarja ze geloofde het niet dus dan zette ik het hier maar neer dan kan ze zien wat de andere zeggen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:32

Bianka01 schreef:
haha bianka is bijna 2 en ik heb geen bak, en ja mag zelf eens kommen kijkken want hij trekt hartstikke en dat is niet normaal, en asl hij aan het lkogeren is dan gooit ie zijn pit eruit en dat is ie ook wta russtiger


Ooh en waar longeer je hem dan ?

En als hij wil rennen : ZET HEM IN DE WEI WAAR HIJ HOORT Knipoog