door wie laten keuren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

door wie laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 08:13

ik weet dat je voor een klinische keuring je eigen dierenarts mee moet nemen...
maar mijn paard(geleased) ga ik kopen van mijn manege.. en die hebben dezelfde dierenarts als mij Haha!
we hebben allebij meursing.. door wie moet ik het nu dus laten doen?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 08:16

mischien is er nog ergens een DH in de buurt??anders moet je eens rond gaan informeren in de buurt, wie er een andere DH heeft dan jij.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 08:18

Ik zou het gewoon door Meursing laten doen, die is goed!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:37

Als je je paard al lang least, heb je zelf waarschijnlijk al het idee dat ze goed gezond is (niet kreupel of andere gekke dingen). Als je je paard wilt verzekeren, kan je hem klinisch door Meursing laten keuren en bijv. afspreken dat je hem alleen neemt als hij door de verzekering geaccepteerd wordt. Als je ze vraagt om langs te komen dan bekijken ze je paard ook nog eens (alleen wat globaler). Zorg in ieder geval dat je zelf bij de keuring bent en evt. nog iemand anders die heel goed kan zien of een paard zuiver loopt. Je kan voor de keuring anders je paard zelf al eens wat laten draven aan de longe om je heen op het harde. Mijn ervaring is dat toch zeker 90% van de paarden die niet door de keuring komt daar niet rad op gaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:54

Meursing is erg goed... maar Vollaers is ook goed... Lachen

Deltakliniek is wel okay, maar dan moet je niet Hanneke Blokdijk hebben... die heeft bij een keuring bij ons op stal een foute diagnose gesteld en daardoor het paardje afgekeurd.... Pepijn kan je wel hebben, dan kom ik zelfs langs, als je paardje gekeurd wordt... want Pepijn is het lekkerste ding op 2 benen... Haha!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 10:41

Haha! smithsgirl Haha! heb wel van hem gehoord, maar nog nooit gezien Haha!

ik weet dat meursing goed is, het gaat me er ook niet om of hij goed of afgekeurd wordt.. hij heef in die 15 maanden dak hem lease nog nooit iets gehad en voor zover verteld door eigenaresse en stalgenoten zelden tot nooit kreupel geweest. maar hij gaat al tegen de 16 aan.. hij magniet eens meer de verzekering in Haha! maar het gaat er om dat als hij afgekeurd wordt, ik dat van de prijs kan halen Haha! ze vragen best een grote som voor hem (bereid om het neer te tellenhoor, maar toch)
als ik daardoor 250 er af kan halenof iets..
en het is gewoon fijn om ff een algemene checkup te krijgen, het is tenslotte wel jaren lang een manege paard geweest en zijn rug is heel slecht geweest, heeft me echt veel tijd gekost die weer een beetje sterk te maken.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:04

Voor een klinische keuring zou ik dan gewoon Meursing laten komen!
Je bent toch al helemaal zeker van je zaak dat je het paard wilt hebben ook al word hij niet goedgekeurd!
Als je al 15 maanden met het paard aan de gang bent,weet je idd wel wat je aan het dier hebt!
Het vertrouwen in deze dierenarts zit volgens mij wel goed!
Succes ermee,en wens jou en het paard alvast veel geluk en nog een hoop fijne jaren samen!
Liefs Lundi

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:05

Ik zou gewoon een DA nemen die je normaal gesproken niet hebt.
Die zijn vaak onbevooroordeeld en dat lijkt me met een aankoopkeuring wel zo verstandig.