Niet rijden, wel bezig zijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Niet rijden, wel bezig zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 22:44

Als je paard nou niet/beperkt mag rijden, bijv. door iets aan de benen, wat zouden jullie er dan allemaal mee doen ?
Ik dacht zelf gewoon aan wandelen, beetje borstelen enzo als het paard het leuk vind tenminste, maar wat kan er nog meer om het leuk te houden ?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:46

Op de wei zetten...
Verder als het mogelijk is vrijheidsdressuur of lange lijnen werk, longeren...

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:58

ja zoals ineke hier boven al zegt (en wat je zelf ook al zei...)! Je kan zo veel dingen doen met je paard zondat dat je er opzit...

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:08

Kijk eens bij natural horsemanship, daar heb je heel veel oefeningen die je naast je paard doet. Rijden is maar een deel van het met je paard bezig zijn.
En je bouwt dan gelijk ook een hele goede band met je paard op.
Er zijn zat sites te vinden met informatie, oefeningen en tips om jou en je paard voorlopig bezig te houden.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:09

Ligt eraan wat hij aan zijn benen heeft Lachen als het echt een kreupelheid is of iets waardoor hij langdurig stil moet staan, dan kan je niet zo veel
En zoals feufollet zegt: kijk eens bij uz

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:10

trucjes leren? zoals buigen, zitten , liggen, compliment geven enz. Lachen

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:35

Ik ben idd bezig nu mijn trucjes arsenaal uit te breiden. Irish is nu 11,5 maand drachtig dus die heeft niet echt behoefte aan gereden worden. Ook wandel ik veel en gooi ik haar soms los in de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:03

Als je paard niet mag rijden door 'iets' aan de benen, zou ik in ieder geval met de dierenarts overleggen wat wel en niet verstandig is om te doen. Longeren is bijvoorbeeld helemaal niet zulk heel licht werk voor een paard en al helemaal niet als je dit op een kleinere volte doet of in iets zwaarder zand.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:40

CCCCorine schreef:
Als je paard niet mag rijden door 'iets' aan de benen, zou ik in ieder geval met de dierenarts overleggen wat wel en niet verstandig is om te doen. Longeren is bijvoorbeeld helemaal niet zulk heel licht werk voor een paard en al helemaal niet als je dit op een kleinere volte doet of in iets zwaarder zand.


Dat zou ik ook doen, beter iets te weinig al overbelasten lijkt mij.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:42

Overleggen met de DA en je aan dat schema houden, niet leuk maar het is even niet anders. Van al dat getrut en trucjes worden ze niet beter.